צ'פצ'ולה חובקת ספר ילדים ראשון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

צ'פצ'ולה חובקת ספר ילדים ראשון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.08.2015

מיכל כלפון-צמח, הידועה בכינוי צ'פצ'ולה, מציגה לראשונה ספר ילדים הבנוי ממיטב שיריה המקוריים ומגישה עבורכם חוויה משפחתית שבה תוכלו לקרוא יחד את השירים, לצחוק ולשוחח על נושא השיר. פגשנו אותה לראיון קצר בנושא השילוב בין קריירה תובענית לגידול 2 ילדים וכמיהה להריון נוסף.



צ'פצ'ולה חובקת ספר ילדים ראשון
אני יושבת עם מיכל כלפון-צמח (או כפי שהילדים מכנים אותה – "צ'פצ'ולה") הקומיקאית של הילדים לאחר הופעה. היא לבושה בבגדי ההופעה החמודים שלה, שמלת האגדות הוורודה-ירוקה ושתי הקוקיות. מידי פעם ניגשים אליה הורים עם ילדה קטנה מבוישת מאחוריהם ומבקשים ממנה להצטלם או לחתום על ספרה והיא מחייכת ומפנה זמן לכל אחד מהם. 

 

"אפשר להגיד שבגיל 40 הגשמת חלום ואת חובקת ספר ילדים ראשון?"

"נכון, אוטוטו מתקרבת לגיל 40 וזה גיל כזה של סיכומים. חצי חיים עברו. ניתן להסתכל לאחור ולהתחיל לתכנן את החצי הבא. כשאני עוברת ורואה את הספר שלי בחנויות הספרים אני מרגישה אושר גדול משתלט לי על כל הגוף. אני לא חושבת שניתן לתאר את ההרגשה הזו במילים".
 

"יש סופרים שמשווים את תהליך ההוצאה לאור של ספר, ללידה של תינוק. עד כמה את מסכימה עם המשפט הזה ?"

 
"אצלי כל פרוייקט הוא סוג של לידה. החל מהדיוידי הראשון שלי ועד הדיוידי החמיש וברגע שיצאו לאוויר העולם אחרי עבודה מאומצת בהחלט הרגשנו שזו לידה של תינוקות אפשר לומר שעם הספר החדש אני מרגישה אמא לשישייה (לא כולל את ילדיי הביולוגיים כמובן J ) בגדול אני יכולה להבין שניתן להשוות בין שני הדברים, אבל אצלי לידה זו נקודה מעט רגישה. כשהתחלנו בעלי ואני לאסוף שירים לספר ולבחור מאייר מתאים, ידענו בוודאות שהספר יראה אור, כי בעלי ואני שנינו בולדוזרים ואם אנחנו רוצים משהו, אנחנו נצליח להשיג אותו. לצערי זה לא דבר שאני יכולה להגיד על תהליך לידה של תינוק." 
כאן החיוך הגדול נעלם לכמה רגעים, "זה אולי ישמע מוזר, אבל דווקא עכשיו "ממרומי גילי" כשנראה שהשגתי כמעט כל מה שאני רוצה בחיים, בעל מדהים ותומך שני בנים מקסימים, קריירה עצמאית משגשגת, הספר החדש, הרגשתי שמשהו חסר לי. כל חיי חלמתי להיות אמא לתינוקת ובכל פעם דחינו את העניין לטובת הקריירה שלי וכך עברה לה שנה ועוד שנה ועוד... ובתקופה האחרונה הרעיון להביא עוד ילד לא יוצא לי מהראש. אני פשוט מרגישה שזה עכשיו או לעולם לא. בכל פעם שאני מסתובבת בחנויות ורואה את קולקציית הילדות אני חולמת על הרגע שאקנה שמלה קטנה וורודה סוף סוף.. זה באמת לא פשוט ואני מנסה לדבר אל עצמי בהגיון, להסביר לעצמי שבגיל 40 כל הריון זה נס, וזה שיש לי שני בנים מקסימים זה דבר מופלא בפני עצמו, ולהיכנס עכשיו להריון, דווקא כשהעסק שלי כל כך מצליח זה פשוט טירוף, אבל לא משנה מה אומר לעצמי, החלום הקטן התיישב לי בראש ומסרב לצאת החוצה. הריון זה לא משהו שניתן להזמין.
בשנה האחרונה התאכזבתי פעמיים ולצערי היו לי שתי הפלות טבעיות. זאת תחושה מוזרה לחזור עשור אחורנית למרדף אחר שני הפסים הוורודים על מקל פלסטיק לבן. אחרי כל פעם כזו אני פשוט מתרסקת" 
 

לקח לך זמן רב לבנות את המותג "צ'פצ'ולה". את לא מפחדת, דווקא עכשיו לעצור את הכל ולחזור ללילות הלבנים ולהחלפת החיתולים ?

 
"כשמסתכלים על זה מהצד, ניתן באמת לחשוב שאני עושה משהו בניגוד להגיון. התפטרתי מעבודה בה לא הרווחתי מספיק ולא הרגשתי מסופקת והקמתי ממש בעשר אצבעות (יותר נכון להגיד 20, אם מחשבים את האצבעות של בעלי), עסק מצליח עם יצירות איכותיות ובהחלט הגעתי להכרה ארצית ולאהדה והערצה מדהימה. להיכנס להריון מבחינתי זה אומר להוריד הילוך בקצב העבודה. בעלי התפטר מהעבודה שלו על מנת לקדם ולהשקיע בעסק המשפחתי שלנו. בעצם הפרנסה של המשפחה כולה תלויה בהצלחה שלי. ככל שאני ממשיכה לדון בעניין עם בעלי אנחנו מגיעים רק למסקנה אחת – שאין שום פתרון קל לסיטואציה. מה חשוב יותר? קריירה או הרחבת המשפחה? האם זה טירוף לרצות ילד שלישי באמצע מירוץ החיים? האם הרצון שלי לילד נוסף הוא כל כך מוגזם ? אני לא חושבת שיש לזה תשובה חד משמעית. אבל דבר אחד אני יודעת בביטחון, שאין לי הרבה זמן להחליט. הזמן לא משחק כאן לטובתנו"

 

יש לך שני ילדים, גלעד (בן 12), והראל (בן 14).  איך עברו הלידות שלהם ?

"לא סתם סבתא היקרה שלי קראה לי צ'פצ'ולה, סוג של קלמזית, שלומפרית בלדינו. בלידה אחת שברתי את הקרסול ואת הלידה העברתי בגבס, ולאחר הלידה השניה שברתי את הרגל. אבל אני מוכנה לעשות הכל בשביל הריון שלישי אחרון.  אני גדלתי בבית עם ארבעה ילדים, שני בנים, שתי בנות, אני זוכרת ילדות מאושרת והרבה שמחה ובלאגן בבית, ואני לא מוכנה לוותר על התוספת הזו במשפחה. אני אדם מאמין. מה שצריך לקרות יקרה. בינתיים אני מנסה לשמור על האופטימיות".
 
מיכל כלפון – צמח, הידועה כצ'פצ'ולה– הקומיקאית של הילדים. ספרה "צ'פצ'ולה הסיפור שבשיר" ראה אור בימים אלו. הספר בנוי ממיטב שירה של צ'פצ'ולה וכולל דיסק עם שירים. 
אתר צ'פצ'ולה: http://www.chapachula.co.il/Main.aspx
גילאי 3-6. מחיר קטלוגי: 89 ₪ (כולל מע"מ). הוצאת סטימצקי. לרכישה ישירה 052-5036669 .

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו