חלב ושבועות בעדות שונות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

חלב ושבועות בעדות שונות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 12.05.2013

בעוד התרבות הישראלית הפכה את החג לחגיגה חלבית עשירה במאפים, מרקים, סלטים ועוגות, יהודי תימן נוהגים לאכול בחג זה לביבות ומרק חלבי. יהודי מרוקו מכינים קוסקוס חלבי, יהודים מעדות אשכנז אופים פשטידות ועוגות ויהודי פרס מכינים דייסות חלביות מתוקות. דוגמאות לדייסות אלה הן דייסת חלווא כורמא, שהיא דייסת תמרים העשויה מסולת וחלואב ברנג' שעשויה מאורז.



חלב ושבועות בעדות שונות

את מקור המנהג לאכול מוצרי חלב בחג שבועות מייחסים ליהדות צרפת ואשכנז (גרמניה) של שלהי המאה

ה-13. לחלב מיוחס מאז ועד היום סמל של נתינה או במילים אחרות, סמל של קבלת התורה במעמד הר סיני. בעוד התרבות הישראלית הפכה את החג לחגיגה חלבית עשירה במאפים, מרקים, סלטים ועוגות, יהודי תימן נוהגים לאכול בחג זה לביבות ומרק חלבי. יהודי מרוקו מכינים קוסקוס חלבי, יהודים מעדות אשכנז אופים פשטידות ועוגות ויהודי פרס מכינים דייסות חלביות מתוקות. דוגמאות לדייסות אלה הן דייסת חלווא כורמא, שהיא דייסת תמרים העשויה מסולת וחלואב ברנג' שעשויה מאורז.

 

יהודי כורדיסטאן אוכלים אורז מבושל בחלב שנקרא גלול ואת הכאדי שהן עוגיות ממולאות בגבינה. אצל יהודי עיראק נוהגים להכין לביבות חלביות מטוגנות במחבת עם חמאה, הנקראות כאה, שלאחר הכנתן טובלים אותן בסילאן. יהודי סוריה אוכלים פונגוס, שהיא פשטידת תרד ואלמודורטו שהיאפשטידת חצילים מסורתית. יהודי תורכיה אוכלים פשטידת מקרונים עם גבינה, והבולגרים מכינים לכבוד חג שבועות לצ'זיקה - פאי חלב במילוי חלב מתוק וביצים.

 

הנה כמה מהמתכונים:

 

קוסקוס מרוקאי חלבי

מצרכים ל-6-4 מנות:

2 כוסות של מים קרים, ליטר חלב, גביע לבן, 2 כוסות סולת, 3/4 כוס קמח, 1/4 כוס שמן, 1/2 כפית מלח, 100 גר' מרגרינה או חמאה.

 

אופן הכנה:

מערבבים את הסולת עם המים בהדרגה, עד שהמים נספגים, מוסיפים את הקמח גם כן בהדרגה. מפוררים את העיסה עם כפות הידיים עד לקבלת גרגרים בגודל של פתיתים. מרתיחים מים בסיר גדול, ומבשלים את הפתיתים כ-20 דקות, מסננים ומוסיפים את המרגרינה, את הקמח, השמן והחלב. ממשיכים לבחוש עוד 10 דקות על להבה נמוכה. להגשה, מניחים על כל מנה כף של אשל.

 

מרק חלבי תימני - זום

מצרכים:

גביע שמנת חמוצה, גביע אשל, 2 כוסות מים, 3/4 כוס קמח ומלח.

 

אופן הכנה:

יוצקים לתוך הסיר את האשל ואת השמנת, מערבבים היטב, מוסיפים קמח וממשיכים לערבב. מוסיפים מעט מלח, מים, וממשיכים לערבב כשהסיר על להבת אש גבוהה. לאחר רתיחה מנמיכים את הלהבה ומשאירים לבעבע למשך 10 דקות נוספות. מטפטפים מעט לימון ומגישים.

 

מדיאס ממולאים בגבינה של יהודי חבל חלב שבסוריה

מדיאס הוא שם כללי לכל סוגי הירקות שנפרסים לחצי ומרוקנים מהתוכן על מנת לאפשר מקום למילוי. למנה זו ניתן להשתמש בכל סוגי הירקות ואת התוכן אשר מוציאים מהם שומרים בצד על מנת להשתמש בו לרוטב.

מצרכים:

מחית מתפוח אדמה גדול, 300 גר' גבינה צפתית מגוררת, 2 ביצים טרופות, ירקות (מומלץ להשתמש בקישואים, חצילים ועגבניות גדולות), קמח, ביצה טרופה ושמן לטיגון.

 

אופן הכנה:

מערבבים את המחית, את הביצים הטרופות והגבינה, עד לקבלת תערובת אחידה. ממלאים את הירקות בתערובת, טובלים בביצה טרופה וקמח ומטגנים בשמן. אחרי הטיגון, מסדרים את הירקות בסיר גדול ומוסיפים את התוכן שלהם שהוצא קודם. מסיפים מעט מים ומבשלים כ-30 דקות.

 

לצ'זיקה - פאי חלב בולגרי

רכיבים:

לבצק: כפיות סוכר, 10 טיפות של תמצית וניל, 1.5 כוסות קמח, 50 גר' חמאה, 1/4 כוס שמן.

למילוי: 2 כוסות חלב, 4 ביצים, 1 כפית וניל, 5 כפיות סוכר.

 

אופן הכנה:

מתחילים עם הכנת המילוי: מרתיחים את החלב, מנמיכים את האש ומוסיפים את הביצים זו אחר זו ותוך כדי טורפים מהר. מוסיפים וניל, סוכר, ומצננים.

עוברים להכנת הבצק: לשים את הרכיבים בידיים רטובות, משטיחים את הבצק שהתקבל בתבנית משומנת ויוצרים שוליים גבוהים. מקמחים בעדינות את הבצק המושטח בתבנית, יוצקים את המילוי ואופים ב-170 מעלות כ-40 דקות. מגישים מקורר.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו