בדיקות דם בהריון - mamy

כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

בדיקות דם בהריון

  • רוצה להיות בטוחה שהעובר שלך בריא? אלה הבדיקות שתדרשי לעבור

    רוצה להיות בטוחה שהעובר שלך בריא? אלה הבדיקות שתדרשי לעבור

    פורסם ב: 20.03.2022

    לכל הריונית "רשימת מכולת" של בדיקות רפואיות שעליה לבצע במהלך ההריון על מנת לוודא שהעובר בריא, ביניהן בדיקת סקר גנטי, שקיפות עורפית, סקירות מערכות, סקר ביוכימי ("סקר משולש/חלבון עוברי), ואפילו בדיקת דם אימהית לאיתור תסמונת דאון. אך האם זה מספיק כדי לדעת בוודאות שהעובר בריא? פרופ' אלון שרים, מנהל היחידה לאולטרסאונד מיילדותי במרכז הרפואי הלל יפה, מסביר

  • אילו בדיקות נחוצות יש לבצע במהלך ההריון?

    אילו בדיקות נחוצות יש לבצע במהלך ההריון?

    פורסם ב: 25.07.2019

    מדינת ישראל ידועה כמובילה בכמות הבדיקות שאנו מבצעות במהלך ההריון. יש בדיקות רבות המומלצות, וגם אם תחליטי שחלקן מיותרות, שווה להכיר את התמונה השלמה ורק לאחר מכן לקבל החלטה. 

  • איתור של אלפי מחלות גנטיות בעוברים בתחילת ההיריון באמצעות בדיקת דם של האם

    איתור של אלפי מחלות גנטיות בעוברים בתחילת ההיריון באמצעות בדיקת דם של האם

    פורסם ב: 20.02.2019
    הבדיקה החדשה, שאינה פולשנית, מבוססת על אלגוריתם המאפשר שחזור של גנום העובר מתוך דם האם ואיתור מוטציות גנטיות ברמת הגן הבודד - רזולוציה הגבוהה עשרות מונים מזו שמציעות הבדיקות הקיימות.
     
  • בדיקת דם NIPT לגילוי תסמונת דאון בשלב מוקדם של ההריון

    בדיקת דם NIPT לגילוי תסמונת דאון בשלב מוקדם של ההריון

    פורסם ב: 09.01.2019

    בשנים האחרונות הולכת וגדלה המודעות לבדיקות המספקות מידע בתקופת ההריון. נשים בהריון רוצות לוודא שהוא תקין, ושואפות לשקט נפשי במהלכו. אחת הבדיקות שהשימוש בה נמצא במגמת עליה היא בדיקת ה-(NIPT (Non Invasive Prenatal Test. 

  • harmony-NIPT: בדיקת הדם שמגלה תסמונת דאון בעובר

    harmony-NIPT: בדיקת הדם שמגלה תסמונת דאון בעובר

    פורסם ב: 07.11.2018

    בדיקת "הרמוני", שמצליחה לזהות מומים כרומוזומליים בעובר, הופכת בשנים האחרונות לסטנדרט החדש בהריון * בין יתרונותיה: היא לא פולשנית, ניתן לבצעה כבר בשבוע 10 ויש לה אחוזי דיוק גבוהים מאוד * זו הסיבה שוועדת מומחים כבר המליצה לוותר על חלבון עוברי וסקר ביוכימי – ולעבור ל-NIPT * כל הפרטים כאן

  • רשימת בדיקות הדם השלמה להריון

    רשימת בדיקות הדם השלמה להריון

    פורסם ב: 14.04.2016

    יחד עם החויה המורכבת של ההריון, תגלי שמתלווים לתהליך לא מעט בדיקות מסוגים שונים שיש לבצע כדי לוודא שאכן העובר שלך שלם ובריא, וכן שגם את- האם לעתיד בריאה ושלמה. אילו בדיקות נפוצות ומקובלות בארץ?

  • הכל על התבחין המשולש

    הכל על התבחין המשולש

    פורסם ב: 02.03.2008

    התבחין המשולש (חלבון עוברי) בודק שלושה סמנים בדם, אבל הוא לא נותןתוצאות אבחנתיות ומספק רק הערכת סיכונים. ד"ר צבי אפלמן מסביר מה עושים כשהתוצאהלא תקינה  ובאיזה מקרים כדאי לעבור בדיקות נוספות.

  • אבחון סוכרת הריונית

    אבחון סוכרת הריונית

    פורסם ב: 02.12.2007

    העובר אינו יכול לשדר לאם מתי הוא "רעב". לכן, המזון חייב להיות לו בזמינות קבועה. העובר אינו יכול לאכול, מאחר והוא מתפתח בשק הריון סגור. לכן, עליו לקבל מאימו את אבות המזון. במהלך הריון נמצאים במחזור הדם של האם אבות המזון בזמינות כמעט בלתי פוסקת, וללא תלות אם האם סיימה ארוחה או בצום.  תהליך זה מתקיים בזכות הורמונים המווסתים את פעילות חילוף החומרים בגוף. בהריון קיימת השפעה הורמונלית חזקה ביותר.

  • בדיקות דם לגילוי נוגדנים לוירוסים-קריאת תוצאות

    בדיקות דם לגילוי נוגדנים לוירוסים-קריאת תוצאות

    פורסם ב: 28.11.2006

    במהלך ההריון נהוג לבצע מספר בדיקות דם ושתן, בדיקות דם כלליות, בדיקות דם לגילוי נוגדנים לוירוסים, בדיקות סקר ביוכימי (חלבון עוברי), בדיקות סוכר ובדיקות שתן כללית ותרבית. יונת ארד כתבה לנו סדרת כתבות לגבי בדיקות אלה והכי חשוב...כיצד קוראים את התוצאות.

    הכתבה השניה בסדרה, בדיקות דם לגילוי נוגדנים לוירוסים.

עמודים: 1 | 2