ספורט בהריון - תורם להתפתחות העובר - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • מפגשי בוקר
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

ספורט בהריון - תורם להתפתחות העובר

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 23.06.2014

למרות המודעות וחששות שלנו לחזור מהר לגזרה הרצויה אחרי הלידה, רובינו נוטות לוותר לעצמינו ולדחות את הכול לאחר הלידה. אבל אם מדובר בטובת הילד העסוק בספורט בהריון יקבל סדר עדיפות גבוהה . 



מאת: נעמה בן דוד טרבלסי, דיאטנית קלינית B.SC בסטודיו C 
 

ספורט בהריון - תורם להתפתחות העובר
 
מחקרים מוכיחים כי פעילות גופנית סדירה של נשים בהריון תורמת משמעותית להתפתחות העובר.
מחקר שנערך על ידי האוניברסיטה לרפואה ומדעי החיים, בקנזס סיטי, שבארצות הברית בשיתוף המרכז הרפואי קנזס, אף הוא בקנזס סיטי, שבארצות הברית, בחן את הקשר בין פעילות גופנית סדירה שמבצעת האישה ההרה לבין התפתחות העובר וקבע, כי קיים קשר הדוק בין פעילות גופנית במהלך ההיריון להתפתחות ופעילות לבבית ועצבית משופרת אצל העובר.  
 
פעילות הלב ותנועות הנשימה בעובר המתפתח, הינן מדד מרכזי לקביעת שלום העובר ולהתפתחותו. במהלך המחקר בחנו החוקרים את השפעתה של הפעילות הגופנית בקרב הנשים ההרות על משתנים אלו הבדיקות נערכו באמצעות מכשיר ניטור, שאינו פולשני, המיועד למדידת פעילות הלב בקרב האם והעובר. כמו כן, נבחנו תדירות תנועות מחזורי הנשימה ואי-נשימה של העובר, תנועות גופו, שיהוקים ותנועות מציצה. 
 
במחקר השתתפו נשים בהריון, בגילאי 20-35, במהלך השבועות 24-36 להריונן, שחולקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת כללה נשים הרות, המתעמלות באופן סדיר ואשר מבצעות תרגילים אירוביים בעצימות נמוכה במשך לפחות 30 דקות, 3 פעמים בשבוע. הקבוצה השנייה שימשה כקבוצת בקרה וכללה נשים הרות, שאינן מבצעות פעילות גופנית סדירה.
 
מניתוח תוצאות הנתונים שנאספו במהלך המחקר, התקבלה תמונת מצב דרמטית עבור הנשים ההרות. במחקר נמצא, שקצב הלב העוברי היה נמוך באופן משמעותי בקבוצת המתעמלות, בהשוואה לקבוצת הבקרה, במהלך מחזורי תנועות הנשימה והאי-נשימה בעוברים, דבר המצביע על תפקוד טוב יותר של פעילות הלב בעובר. עוד עולה מהמחקר, כי בקרב קבוצת המתעמלות ההרות, נמצאו שלושה מדדים חיוביים גבוהים יותר לעומת קבוצת הבקרה, שהעידו על שליטה עצמית בפעילות הלב וכלי הדם העוברי ונמצאה שונות גבוהה יותר בקצב פעימות הלב העוברי (וריאביליטי) במהלך תנועות נשימתיות בעובר. יחד עם זאת, לא נמצא הבדל משמעותי בין שתי הקבוצות במספר מחזורי תנועות הנשימות בעוברים וכן, לא נמצא הבדל משמעותי ביכולת השליטה העצמית בפעילות הלב וכלי הדם העוברי במהלך תקופות תנועות אי-נשימה בעובר. 
מסקנת החוקרים היא, שפעילות גופנית קבועה בקרב נשים בהריון משפרת משמעותית את התפקוד הלבבי של העובר ותורמת להתפתחות מערכת העצבים שלו. החוקרים מייחסים זאת לכך, שבקרב עוברים החשופים לפעילות גופנית של האם מתגברות תנועות הנשימה, בהשוואה לעוברים שאינם חשופים לפעילות גופנית סדירה.
 
גלית פרי, מנהלת המחלקה המקצועית בתחום החיטוב והכושר ברשת סטודיו סי, הסבירה כי: "תקופת ההריון עמוסה בלחצים, התרגשויות ושינויים פנימיים החלים בגוף האישה. היום אנו יודעים כי במהלך ההריון מומלץ להכין את הגוף לשינויים שהוא עומד לעבור עד הלידה, במהלכה ואחריה בעזרת פעילות גופנית.
יש להתמקד באזורי הגוף שחשוב לחזק ולהכין לתקופת ההריון והלידה כגון שרירי קרקעית האגן והבטן הרוחבית, חיזוק שרירי הבטן וגב, שמירה על אלסטיות השרירים, סיוע בפיזור הלחצים הקיימים על עמוד השדרה ותרגול נשימות והרפיה". 
 

התעמלות בשביל העובר                                                                                                                

תוצאות המחקר הוצגו במהלך כנס שנתי של האיגוד האמריקאי לפיזיולוגיה, בניו-אורלינס, שבארצות הברית ומצטרף לשורה של מחקרים רבים שהתפרסמו בשנים האחרונות בתחום. כל המחקרים מדברים על ההשפעה החיובית של פעילות גופנית סדירה בקרב נשים הרות. ממחקרים אלו עולה, שהפעילות הגופנית מספקת מענה לשינויים הפיזיולוגיים והנפשיים שמתחוללים באישה וכן תורמים להתפתחותו של העובר. 
 

וגם בשביל האמא                                                                                                                      

פעילות גופנית סדירה במהלך ההריון מועילה להורדת שיעורי סוכרת הריונית וסיבוכיה, מסייעת לשמירה על משקל תקין, מפחיתה מקרי בריחת שתן, מונעת כאבי גב תחתון והתכווצות שרירים, מפחיתה נפיחות, עייפות ותחושות נפשיות של לחץ חרדה ועייפות. כמו כן, נמצא כי התעמלות במהלך ההריון מועילה לשלבי הלידה ומקלה על חזרת הגוף לממדיו לפני ההיריון. 
בנוסף, קיימים יתרונות התפתחותיים ברורים בעוברים לאמהות מתעמלות, בין היתר נמצא כי הם סובלים פחות ממצוקה בזמן הלידה והם בריאים יותר בעת הלידה מאשר תינוקות של אמהות שאינן מתעמלות, הודות לשינויי הטמפרטורה והגברת קצב תנועות מחזורי הנשימה והאי-נשימה העוברי, המתרחשים כתוצאה מפעילותה הגופנית של האם.
 
אז אימאל'ה יקרה אם את מתעצלת, אין לך זמן להתעמל, או שמצאת  תירוץ אחר לא להתעמל, אז תעשי את זה בשביל ילדך ובדרך תרוויחי גם את. הנה משהו שהילד יכול לעשות טובה לאימא שלו לפני שהוא בכלל מכיר אותה. 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו