מדריך וטיפים לפני רישום לקייטנות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מדריך וטיפים לפני רישום לקייטנות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 15.06.2016
בימים אלה, כאשר נשמעת מחאת ההורים בדבר מחירי קייטנות הקיץ, חשוב לזכור, שמחיר הקייטנה אינו הגורם היחיד אותו יש לבדוק.


מאת: עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און, ממשרד בר-און, כהן


מדריך וטיפים לפני רישום לקייטנות
נתונים  נוספים  ראויים  לבדיקה לפני  הרישום:
 

רישיון עסק

 
בידקו האם הקייטנה פועלת על פי רישיון עסק. קייטנות רבות מאוד פועלות ללא רישיון וללא כל פיקוח של משרד החינוך. קייטנה היא עסק הטעון רישוי, וכל מפעיל קייטנה חייב לקבל אישורים גם מהרשות המקומית וגם ממשרד החינוך.
 
קבלת רישיון משמעה שהקייטנה עברה את הבדיקות מקדימות בתחומי הביטחון, הבטיחות והתברואה. קייטנה שאינה פועלת על פי רישיון עסק כחוק – מסכנת את שלומם וביטחונם של הקייטנים.
 
לגבי  אישור  מהרשות  המקומית: קייטנה היא עסק הטעון רישוי, לפי חוק רישוי עסקים, התשכ"ח – 1968. זאת,  מלבד  קייטנה שפטורה מחובת קבלת רישיון עסק של אותה רשות מקומית מכוח צו רישוי עסקים (פטור מחובת רישוי לקייטנות), התשנ"ח–1998.  [ "קייטנות המשך" – קייטנות של ארגונים וגופים המפורטים בתוספת לחוק, אשר הפעילות בהן מתקיימות באתר הקבע שלהן בהמשך לפעילויות החינוכיות של הארגון או הגוף במהלך השנה. אבל גם קייטנות אלה אינן פטורות מקבלת אישור הפעלה מטעם משרד החינוך ].
 
לגבי  אישור  משרד החינוך : בנוסף לאישור הרשות המקומית נדרש אישור משרד החינוך.
לפי חוק הקייטנות (רישוי ופיקוח), התש"ן – 1990, לא יינתן לקייטנה רישיון עסק לפי חוק רישוי עסקים, אלא אם כן ניתן לה אישור גם ממי ששר החינוך הסמיכו לכך.
מתן אישור משרד החינוך מותנה, בין היתר בהמצאת אישורים בדבר ביקורת בטיחותית כנדרש, הנהגת סידורי אבטחה נאותים ושמירת תנאי תברואה תקינים, וכן קיום נוהלי משרד החינוך הנוגעים לקייטנות.
 
 

ביטוח

בידקו האם הקייטנה מבוטחת, ומה היקף הביטוח.
יש בנמצא קייטנות פרטיות ו/או פיראטיות, הפועלות ללא רישוי וללא ביטוחים מתאימים. 
אל תתפתו למחיר הנמוך אותן מציעות קייטנות בלתי מבוטחות. 
ההנחה המשמעותית המוצעת לא תסייע במקרה בו תידרש חלילה עזרה ביטוחית שאיננה קיימת.
קייטנה המבוטחת בביטוח צד ג' אמורה לכסות הוצאות במקרה של פגיעות ופציעות, לרבות כאשר הפציעה אירעה מחוץ למקום הקייטנה (למשל בבריכה, בלונה-פארק), בנוסף לאחריות הגורם האחראי לתאונה. 
באם הקייטנה לא תהא מבוטחת, עלול למצוא עצמו הנפגע, אשר ניזוק בקייטנה, מול שוקת שבורה. 
 

הסמכת מפעילי הקייטנה

בתפקיד מדריך מקצועי יכול לשמש רק אדם בעל הכשרה ותעודה מוכרת בתחום שהוא עתיד להדריך. בידקו עם מפעילי הקייטנה האם יש ברשותם תעודות של מדריכים מקצועיים. האם למדריכים יש אישור היעדר הרשעות בעבירות מין ממשטרת ישראל. כל מפעיל קייטנה נדרש לעבור השתלמות מטעם משרד החינוך, וישנן קייטנות בהן נדרשות הסמכות גבוהות מכך. בידקו האם מנהל הקייטנה מוסמך כנדרש. 
יש גם לבדוק האם נוכחים בעלי תפקידים מתאימים לפעילויות מחוץ לשטח הקייטנה, כדוגמת מציל.
 

סידורי אבטחה

בידקו האם יש בקייטנה אחראי בטיחות, מהם הסדרי הבטיחות בקייטנה, הן לגבי פעילות במקום והן לגבי פעילות מחוצה לו. בידקו האם סידורי האבטחה אכן מבוצעים בפועל.
 

עזרה ראשונה

בידקו האם הקייטנה ערוכה לספק שירותי עזרה ראשונה, האם נוכח בזמן הפעילות מגיש עזרה ראשונה, האם יש ליווי של חובשים בעת יציאה מהקייטנה, האם המפעילים מודעים לפעולות אותן יש לבצע בעת פציעה / חבלה של הילדים, ומה זמינות שירותי העזרה הראשונה במקרי חירום.
האם שטח הקייטנה כולל שטחים מוצלים וממוזגים, האם יש שומר בשטח הקייטנה, האם יש אספקת מים ותנאים אחרים הדרושים בקיץ הישראלי.
 

אל תתפתו להירשם ללא בדיקה לקייטנות המציעות אטרקציות ייחודיות

לא תמיד יש התאמה בין הפרסומים בדבר האטרקציות המרהיבות לבין מימושן בפועל. יש לבדוק מה עומד מעבר לפרסומים המבטיחים שלל פעילויות יוצאות דופן. לעתים קרובות נמצא, שהפרסומים אינם עומדים ביחס ישר לטיב האטרקציות והיקפן, אשר סופקו בפועל.
 

קיראו את האותיות הקטנות

לעתים, האותיות הקטנות בחוזרי הקייטנה או בטופסי הרישום לקייטנה – מעקרות מכל תוכן ממשי את המובטח על פני הדברים. הקייטנות שומרות לעצמן את הזכות לשנות את התוכניות המפתות המוצעות על ידן, ובכך למעשה עלולות להרוויח סכומי עתק בעוד הן "אינן מספקות את הסחורה" המובטחת.
 

בידקו את מספר החניכים בכל קבוצת גיל, ודאגו להתחייבות בדבר הגבלת מספר הילדים בכל קבוצה

אם אינכם רוצים למצוא עצמכם במצב בו ילדכם "מבלה" בקבוצות ענק, המונעות ממנו להפיק את המירב מפעילויות הקייטנה, דאגו לקבל התחייבות למספר הילדים המקסימלי בכל קבוצת גיל. 
 

קבלו התחייבות בדבר מספר המדריכים הבוגרים הנדרש על פי חוק בהתאם לגודל הקבוצה

יש לבדוק את מספר המדריכים שהוכשרו והוסמכו בתחום ואת היחס בין מספר המדריכים למספר החניכים בקייטנה (מדריך לכל 25 ילדים). כדי למנוע מצב בו "ממונה" מדריך מבוגר אחד על עשרות קייטנים, דאגו לקבל התחייבות המארגנים למספר המדריכים הבוגרים שיופקדו על מספר חניכים.
 
על פי חוזר מנכ"ל של משרד החינוך, היחס המספרי בין כמות החניכים למדריכים בקייטנה הוא  1:25. כלומר, מדריך אחד לכל 25 חניכים בקייטנת יום (במבנה או בשטח פתוח, למעט קייטנה המתקיימת בחוף הים).
[ יש הוראות נוספות לעניין קייטנות מיוחדות. למשל קייטנה המתקיימת בתנאי פנימיה, קייטנה המתקיימת בגן ילדים, קייטנה המיועדת לילדים
בעלי צרכים מיוחדים ועוד ].
 

דאגו לבדוק את סידורי ההסעה

בקייטנות המציעות שירותי הסעה, יש לבדוק כיצד מתבצעת ההתקשרות עם חברת ההסעות (האם מארגני הקייטנה מול חברת ההסעות, או ההורים מול חברת ההסעות). כמובן שאם האחריות מוטלת על ההורים, יש לבחון בשבע עיניים את זהות הגורם המסיע, עברו בתחום נהיגה – בכלל, והסעת ילדים - בפרט. עוד יש לבחון באדיקות את הכיסוי הביטוחי, היקפו ותוקפו, בכל הנוגע לביצוע ההסעות והרשיונות הנחוצים להסעת ילדים. בנוסף, יש לבדוק האם מתבצעת הקפדה על הסעה על פי חוק (למשל – לא להסיע ילדים מעל המספר המותר ברישיון הרכב וברישיון הנהג, מתוך כוונה לחסוך בעלויות ההסעה).
יש לבדוק מיהם הנהגים בחברת ההסעות, והאם הם מודעים לאחריות הכרוכה בתפקידם, החל מנהיגה זהירה וכלה במיקום מדוייק של איסוף והורדת הילדים (לוודא כי נקודות אלה הינן בטוחות, מוגדרות וללא חשיפה לכביש סואן), וכיצד עליהם לנהוג במידה ובנקודת האיסוף לא הגיע מבוגר ליטול את הילד.
 
בהחלט ניתן לבקש ממארגני הקייטנה את קובץ נוהלי הבטיחות המיועד לחברת ההסעות ולנהג. יש גם לוודא שחברת ההסעות עושה שימוש בכלי רכב תקינים, העומדים בדרישות משרד התחבורה. 
יש לזכור, כי מידי שנה נפצעים ילדים במהלך הסעתם לקייטנה ובחזרה.
 

עירכו בדיקות צרכניות

מעבר לעריכת בדיקות משפטיות כאמור לעיל, קחו בחשבון שכדאי ורצוי לבצע מספר בדיקות צרכניות בסיסיות:
בדיקת התכנים המועברים בקייטנה, והאם הם מועברים על ידי מי שמוסמך לכך, באופן תואם גיל של החניכים, מי "האחראי בשטח", האם קיימים מספיק שטחים לפעילויות, משך הקייטנה, מספר שעות פעילות ביום, האם כלולה ארוחת בוקר / צהריים, עלותן הנפרדת של ההסעות, זהות המפעילים, הכשרתם ורקע קודם לפעילותם, קבלת הנחות אפשריות, מהם תנאי הביטול ודמי ביטול / קנסות באם חפצים לבטל. קבלו חוות דעת והמלצות, וודאו שהסכום הנדרש מכם הינו סכום "סופי", על מנת שלא תיאלצו להוסיף תשלומים לפעילויות ספציפיות, להסעות וכדו'.
 

תביעות בענין  קייטנות

באם נגרם חלילה נזק לילד במסגרת הקייטנה ושוקלים הגשת תביעה – מומלץ לאסוף ראיות ככל האפשר, שמא יהא קשה לאתרן בהמשך. כך למשל, פרטי עדים, צילום זירת האירוע הנזיקי, עותקים מכל המסמכים הרפואיים וכן עותקים מהקבלות בגין התשלומים וההוצאות השונות. כמובן, יש לפנות לקבלת ייעוץ משפטי, על מנת לנהוג באופן מושכל ונכון.
באחד המקרים נדונה הסמכתו של מפעיל קייטנה, ונקבע שמפעילי הקייטנה התרשלו בכך שלא ציידו את הילדים במגינים לצורך החלקה על גלגיליות, ולא ניתנה הדרכה מתאימה.
במקרה אחר, חוייבו מפעילי קייטנה בפיצוי נזקי גוף, לטובת ילדה שנפצעה, כאשר בית המשפט קבע, כי התרשלו בכך שלא נערכו כנדרש למניעת התקהלות ילדים ליד מגלשה ולוויסות התור באופן בטוח.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו