תנסו את זה, בבית - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

תנסו את זה, בבית

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 03.08.2018
בעוד שעתידם של שיעורי הבית לוטה בערפל קורא ד"ר גיל מאור לחבריו במשרד החינוך: אל תבטלו, תשנו.


מאת: ד"ר גיל מאור


תנסו את זה, בבית
שוב חוזר הדיון. אותו דיון רוטיני בו נוטלים חלק אנשי חינוך ופסיכולוגים כתוצאה מכך שמשרד החינוך שוב מציע לשקול בחיוב את האפשרות לבטל כליל את שיעורי הבית. 
 
בחוגים המקצועיים קיים קונצנזוס כי שיעורי הבית בצורתן הנוכחית הם "יצור" ארכאי נצר לתקופה בה ימי הלימוד היו קצרים. תלמידים חיפשו תעסוקה לשעות הצהריים הארוכות וחזרה על החומר הנלמד בבית הספר והכנה לקראת יום המחר בכתה באמצעות מתן שיעורים נחשבה לאסטרטגיה מקובלת על הורים ומורים כאחד. עם הזמן הפכו השיעורים למטלה משפחתית נטולת למידה עצמית חסרת יצירתיות ובעלת השפעה זניחה ברמה הפדגוגית.   
 
המתנגדים למתן שיעורי הבית מגדילים ומוסיפים כי דווקא השיעורים שבמקור אולי נועדו לצמצמם את הפער בין החזקים והחלשים בכתה מגדילים את הפער, מגבירים את קצב ההתקדמות בשיעורים ומחייבים תלמידים חלשים להיעזר במורים פרטיים שלא תמיד נמצאים בהישג ידם. עוד יוסיפו כי עבור אותם ילדים עם ליקויי למידה, שיעורי הבית הופכים למאמץ הדורש ריכוז וגיוס משאבים קוגניטיביים גדול במיוחד. כל זאת על רקע העובדה הידועה בקרב אנשי החינוך כי טרם נמצא מחקר המציג מתאם בין הכנת שיעורי בית להצלחה בלימודים.
 
מנגד התומכים במתן שיעורי הבית דווקא סוברים כי אופן ותכני שיעורי הבית אולי לקויים אך הקונספט הוא נכון. הלמידה העצמאית בשעות אחר הצהריים מאפשרת לתלמידים להתקדם בקצב אישי בזמן שנח להם, להיעזר בספרות ובאינטרנט להתעדכן ולפתור שאלות וסוגיות אותם הם אינם מספיקים לבדוק בכתה. לטענתם הלמידה בבית והחזרות על החומר הנלמד בכתה ברמה היום יומית מקלה על הלמידה למבחן ושמירת על שגרת למידה מדודה ןאפקטיבית. בזכות שעורי הבית מקבל התלמיד הזדמנות נוספת להבין לעומק את החומר הנלמד בשיעור ולשפר את יכולותיו. שיעורי הבית מחנכים להתמדה, משמעת והישגיות. 
 
עם זאת הפתרון אינו חייב להיות דיכוטומי, לא הכל שחור או לבן אלא ישנם לפחות 5 גוונים של אפור באמצעותם ניתן להפוך את שיעורי הבית לכלי יעיל עבור התלמיד, ההורה והמורה.
  1. אני מאמין שיש חשיבות רבה ליצירת הרגל לקבלת אחריות לביצוע משימות מעבר לשעות בית הספר. עבודה נכונה עם שיעורי הבית ככלי לחינוך לחיים, ילמד את הילד כלים להתארגנות, סקרנות, למידה אוטודידקטית ויכולת השקעת מאמץ לאורך זמן. המפתח הוא במינון ובמטרה הסופית לשמה ניתנים שיעורי הבית, כלומר לא בהכרח לבחון את התלמיד אלא להרחיב את אופקיו ולהעצים את כישוריו.
  2. אני סבור כי בבתי הספר היסודיים פרק הזמן שתלמיד צריך להקדיש לשעורי הבית אינו צריך לעלות על שעה. שיעורי הבית אינם חייבים בהכרח להיות עבודה עצמאית אלא יכולים להיות בצורה של  עבודה בקבוצות או בזוגות ככלי אינטגרטיבי ליצירת הפרייה הדדית וחשיבות העבודה בקבוצה.
  3. אופי המשימות אינו חייב להיות פורמלי המוכתב בצורה של תרגילים ושאלות סגורות. ניתן לגוון את המשימות כך שיעודדו חשיבה יצירתית בקרב התלמידים יעלו מקומות לספקנות,  יעוררו דיון בכתה.
  4. שיעורי הבית צריכים לעודד תלמידים להיעזר באביזרים ועזרים טכנולוגיים כחלק מתהליך הלמידה. רצוי כי לפחות חלק מהשיעורים יעסקו גם בהיבטים פרקטיים בפיתוח כישורים להתנהלות בחיי היום יום בקרב התלמידים.
  5. לדעתי, ניתן לגבש מתווה בו תלמידים רשאים להתחיל את שיעורי הבית כאשר הם עדיין במסגרת הבית ספרית כך שאם מתעוררות שאלות מהותיות, רעיונות, ספקות הקשורות לשיעורים יוכלו לקבל סיוע נקודתי, לפתח את הרעיונות וכיווני החשיבה, במידת הצורך בלווי מורה או חבר לכתה או אפילו להעלות דילמות וסוגיות שונות לרמה הכיתתית. כך כולם ירוויחו.
 
 
ישנם כמובן דרכי ייעול נוספות לאופן בו ניתן להפיק תועלת מקסימלית משיעורי הבית עבור תלמידים בגילאי בתי הספר היסודי. אנשי החינוך ומקבלי ההחלטות במשרד החינוך אינם מחויבים לקחת צד בוויכוח ולהציג עמדה חד משמעית של בעד או נגד אלא למצוא את שביל הזהב ולנצל את השעה בכדי להכניס משמעות נוספת לתהליכי הלמידה הן במסגרות הבית ספריות והן לאחריהן.   
 
הכותב הוא מרצה בחוג לחינוך האקדמית גליל מערבי ומרצה בפיתוח סגלי הוראה (פסג"ה) של משרד החינוך.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו