רגע לפני שאתן שולחות את הילדים לגן ולבית הספר... - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

רגע לפני שאתן שולחות את הילדים לגן ולבית הספר...

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 08.10.2005
כהכ

רגע לפני שאתן שולחות את הילדים לגן ולבית הספר...  

כיצד פותרים את בעיית ה"התאפקות"?

אחת הבעיות הנפוצות בקרב ילדים ומתבגרים היא בעיית ה"התאפקות" – הילדים שלנו מבלים שעות ארוכות מחוץ לבית ומסיבות שונות, מעדיפים שלא להשתמש בשירותים ציבוריים, ובעצם מתאפקים. דר' דיין, מומחה למחלות פנימיות ומנהל מרכז דיין לרפואה שלמה, מסביר כי טיפול נכון בבעיה בגיל צעיר, יחסוך מילדנו סיכונים בריאותיים רבים בעתיד. היה זה הרמב"ם שציין לראשונה כי מקורם של מרבית התחלואים במערכת העיכול. על זה מוסיף דר' דיין כי בעיות המעיים בגיל הבוגר הן תולדה של בעיית ה"התאפקות" בגיל הרך ובשלבי התבגרות מוקדמים, ולכן חשוב לדעת כיצד להתמודד עם הבעיה ולטפל בה באופן הנכון.

 

מי שיש לה ילדים בבית בוודאי שמעה, לא פעם ולא פעמיים, משפטים נוסח "אימא, לא נעים לי להיכנס לשירותים בבית הספר!... הם לא נקיים... אף פעם אין נייר טואלט... אני מפחד שיציצו לי... אימא, כואבת לי הבטן!..." מסיבות כאלה ואחרות, ילדים רבים מתאפקים. הבעיה מחמירה כשאנחנו ההורים מגיבים בסלחנות כלפי התופעה, מסכימים לגבי הבעייתיות של השירותים הציבוריים ומסבירים לילדים שלנו שעדיף להם להתאפק ולחכות לבית.

חשוב מאוד להבין שעם השנים, הבעיות האלה רק מחריפות ועלולות לשאת תוצאות מסוכנות ביותר במחיר הבריאות של ילדנו.

בעולם בו אנו חיים כיום, כאשר אורח חיינו המודרני כה רחוק מהטבע - אנו מרבים באכילת אוכל סינתטי, חשופים לזיהומים (פיח, קרינות ועוד), לא עוסקים מספיק בפעילות פיזית, ישנים "לא טוב" ובאופן לא סדיר בלילות, אוכלים לא נכון ולועסים לא נכון – אנו חייבים לעצור לרגע ולתת לגופנו את הטיפול והיחס הנכונים והראויים לו, בכדי שיוכל לשרת אותנו ולספק לנו איכות חיים בריאה, עוד שנים רבות. אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל ותמיד יפה שעה קודם! 

 

דר' דיין מסביר כי מערכת העיכול שלנו היא המנוע של הגוף וכשזו מטופלת כראוי, חיינו איכותיים ובריאים יותר.

בציבור באופן כללי, ולהורים בפרט, אין מודעות מספקת להשפעת מערכת העיכול על חיינו ולחשיבותה. לכן מומלץ להתחיל לתת את הדעת כשהילדים עוד קטנים ולוודא שמערכת העיכול פועלת באופן תקין כבר מגיל צעיר. או אם תרצו, במילים פשוטות, לוודא שלילד שלנו יש "יציאה" סדירה מדי יום. כל הורה חייב לדעת שכשהילד מתאפק ושומר את פעילות מערכת העיכול שלו רק לרגעים בהם הוא בבית, מתחילה בעיה העלולה להציק וללוותו לאורך כל חייו הבוגרים.

 

ככל שהילד גדל ומתרגל לשיטת ההתאפקות, הוא בעצם צובר פסולת ורעלים במעיים וגורם להם להיספג בגוף, במקום להיפלט ולהתנקות מהגוף באופן טבעי. תהליך זה גורם לבעיות בריאותיות רבות שאנחנו כהורים לא מקשרים אותן כלל לבעיות העיכול. כך מתחיל תהליך של דאגה, לעיתים אף חרדה, למצוקות הילד המתבטא בביקורים תכופים אצל רופא בניסיון לאתר את הסיבה ובנטילת תרופות להקלה אשר גורמות בדיוק לתוצאה הפוכה – במקום ריפוי והקלה מתווספים רק עוד רעלים לגוף.

 

כאשר המעיים מתרגלים להתאפקות הם מתרחבים. תופעה זו יכולה להשפיע באופנים רבים וביניהם מצבי רוח רעים, עצבנות או דכדוך. כמו כן, במקרים מסוימים, מעיים נפוחים הלוחצים על הבטן עלולים לגרום, בנוסף ללחץ, אי נוחות ותחושת כובד, גם לבריחת שתן -  מה שגורם לילדים להרטבת לילה.

 

לדברי דר' דיין, הקניית הרגלים נכונים עוזרת לנו ללמוד כיצד לגרום למערכת העיכול לתפקד כראוי ולתת לתהליך ההתנקות, תהליך קריטי וחשוב מאין כמותו לבריאות גופנו, להתרחש בצורה טבעית ונכונה.

 

דר' דיין מציע מספר אמצעים להקניית אותם הרגלים ולטיפול בבעיית ה"התאפקות" של הילדים:

-          ראשית, יש להקנות לילדנו הרגלי אכילה נכונים – חשוב שיאכלו ארוחות מסודרות, בשעות קבועות, המכילות אוכל בריא ומזין.

-          חשוב להקפיד על ארוחת בוקר קבועה ומסודרת – ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר ומסייעת לזירוז פעולת המעיים. כך במקרים רבים, מושגת "יציאה" כבר בבוקר, בבית -  דבר המונע התאפקות בהמשך היום.

-          חשוב מאוד להקפיד על שתיית מים מרובה במשך היום, בין הארוחות (לא פחות חשוב להרגיל את ילדנו שלא לשתות בזמן האוכל שכן שתייה בזמן האוכל מדללת מיצי עיכול ובכך פוגמת ומעכבת את תהליך העיכול).

-          חשוב ללמוד לאכול בנינוחות, להקפיד על אכילה לא מהירה מדי ועל לעיסה נכונה. אוכל שאינו נלעס כראוי מאלץ את מערכת העיכול להתאמץ יותר ומייצר בעיות בפעילות המעיים.

-           חשוב להקפיד על זמן מנוחה קבוע בהתאם לגיל הילד.

-          חשוב שלא לעודד את בעיית ה"התאפקות" של הילד במקומות ציבוריים, לדאוג לצייד אותו בנייר טואלט במידת הצורך, ללמדו לשטוף ידיים עם סבון לאחר שימוש במתקנים ציבוריים ולהרגיע ככל הניתן את חששותיו מפניהם.

 

עוד מציין דר' דיין כי אצל רוב אותם ילדים נמשכת בעיית ה"התאפקות" גם בתקופת הצבא ולאחר מכן, במקומות עבודה, וכי ברוב המקרים אין מקשרים כלל את הבעיות והתופעות אשר מצטברות עם השנים לבעיות הנובעות ממערכת העיכול.

 

מערכת עיכול "עצלה" עלולה להחמיר עד לבעיות כרוניות בדרכי עיכול. כמו כן, עלולות להיווצר בעיות בכבד, זיהומים חוזרים בעור ובריריות, בעיות בדרכי הנשימה, תופעות אלרגיות, מחלות ראומטיות המלוות בכאבים בעמוד השדרה, הפרעות במחזור הדם וכמובן, במקרים רבים, תופעות של השמנת יתר. מדובר בתופעות בריאותיות מסוכנות ביותר שכל קשר ביניהן לבין מערכת העיכול מקרי לכאורה. לכן, חשוב מאוד להבין את חשיבות הפעילות התקינה של המעיים ולדאוג להסדרתה כבר בגיל צעיר.

 

הרפואה, הן הקונבנציונלית והן המשלימה, מספקת דרכי טיפול רבות לבעיות המעיים. עם זאת, ככל שנקדים להתייחס למעיים ולתפקודן התקין, נוכל למנוע מילדנו את הצורך להיעזר בטיפולים מסובכים בהמשך חייהם. 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו