הפרעת קשב וריכוז ADHD בחופשת הקיץ - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הפרעת קשב וריכוז ADHD בחופשת הקיץ

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 11.08.2015
עם בוא הקיץ, הורים לילדים הסובלים מההפרעה חשים לא פעם תחושת הקלה וסבורים כי חופשת הקיץ מהווה מעין הפוגה מהתמודדות עם ההפרעה, וכן כי ניתן לוותר על הטיפול ההתנהגותי והתרופתי בחודשים אלו. אולם אין זה כך בכלל...
 


דר' בועז רפפורט, מומחה לרפואת ילדים ורופא להתפתחות הילד, מנהל את מרפאת "קשר" לאבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז בילדים ובמבוגרים


הפרעת קשב וריכוז ADHD  בחופשת הקיץ
 

האם הפרעת הקשב עצמה מוגבלת לזמן הלימודים בלבד? 

לחלוטין לא. לרוב, הפרעת הקשב משפיעה מאוד על התנהלותו של הילד בכל אשר ילך: בשעות הפנאי, במסגרת החברתית, בהתמודדות עם קונפליקטים, בדחיית סיפוקים, בסגנון האכילה והשינה שלו. לכן חשוב שבהמשך לאבחון רפואי מקיף, ההורים יבינו את משמעות ההפרעה והשלכותיה על תחומי החיים השונים לכל אורך השנה.  
לעיתים בחופשות הפרעת הקשב לא רק שאינה 'נעלמת', אלא היא אף עלולה להתגבר, ולבוא לידי ביטוי באכילה מוגברת, חיכוכים בתדירות גבוהה יותר בין הילד לסביבתו ועוד. ילדים הסובלים מההפרעה מתקשים יותר מאחרים לנהל את עצמם ואת זמנם, להציע לעצמם פתרונות תעסוקה ובהיעדר המסגרת הם זקוקים להנחיה ולניהול מצד ההורה. כפי שההורים מגלים די מהר, הסברים הגיוניים, איומים ועונשים מצליחים בצורה חלקית בלבד, אם בכלל. 
 

חשיבות המסגרת – גם בקיץ

ילדים עם הפרעת קשב וריכוז זקוקים יותר מאחרים למסגרת. חשוב ליצור מסגרת לשעות הפעילות גם בקיץ, המספקת לילד תעסוקה ובלמים. הוא זקוק להבניה, ללוחות זמנים ברורים ועקביים ועזרה במעברים בין המשימות. בכל הנוגע לשעות הפנאי אחר הצהריים, מומלץ כי הורים לילדים בגיל בית הספר יסייעו לילדיהם הסובלים מההפרעה בתכנון הזמן הפנוי. חשוב לשתף את הילד בתוכנית, אפשר להציע לו מגוון פעילויות אפשריות לשעות הפנאי ולבחור אותן יחד. לאחר ביצוע לוח זמנים שבועי לפעילויות, מומלץ להכין תכנית כתובה, מצוירת או מצולמת. ניתן  לצלם את המקומות בהן נעשית הפעילות: גיגית מים, מחשב, לוח ציור, רקמה, כדור, להדפיס את התמונות או לערוך על המסך לפי סדר הפעילות באותו היום. 
תחושת שעמום גורמת לילד לחוש עייפות מוחית ולעיתים פיזית, אשר בתורה תייצר תגובות היפראקטיביות והצקות לסביבה או לחילופין צורך לישון, דבר הבולט בעיקר בנסיעות. לכן כאשר מתכננים נסיעה ארוכה, חשוב לאפשר מקום גם לנמנום.   
 

האם יש צורך בטיפול תרופתי בקיץ?

רבים מהילדים המטופלים תרופתית במהלך שנת הלימודים, מפסיקים אוטומטית את הטיפול בקיץ.
חשוב להדגיש כי טרם קבלת החלטה על המשך או הפסקת הטיפול התרופתי בחופשות, יש צורך להפעיל שיקול דעת ולפנות להתייעצות עם הרופא המטפל בתחום הקשב. הצורך בטיפול תרופתי מחוץ לשעות הלימודים משתנה מילד לילד, זאת בהתאם לחומרת הפרעת הקשב והשפעתה על תחומי החיים השונים. למשל, ילדים שהפרעת הקשב גורמת להם לאכילת יתר, עלולים בהיעדר טיפול במהלך חופשה לאבד את יכולת השליטה על האוכל ולהעלות את משקלם באופן מוגזם. בנוסף, ילדים שהפרעת הקשב שלהם מתבטאת גם בקשר עם סביבתם, עלולים לסבול בקייטנה, בחופשה משפחתית או בפעילויות חברתיות אחרות. 
זה המקום להדגיש את חשיבות הטיפול התרופתי בכלל. אומנם לא כל מי שאובחן עם הפרעת קשב זקוק לתרופה באותה תדירות, אך רבים מבעלי ההפרעה זקוקים לטיפול על בסיס יומיומי, שהינו בעל השפעה ארוכת טווח למשך כל יום הפעילות. חלק מהילדים אינם מגיבים טוב לתרופות הקיימות בסל הבריאות בקופות החולים (ריטלין וקונצרטה) ועבור ילדים אלו זמינות כיום תרופות להפרעת קשב וריכוז המורכבות מחומרים פעילים אחרים, ביניהן ויואנס, אדרל ופוקלין. אחד היתרונות של ויואנס, פרט להיותו ארוך טווח (עד 13 שעות), הוא שניתן להמיסו בכל משקה, דבר המאפשר את נטילת הטיפול גם עבור ילדים המתקשים בבליעה של כדור שלם, או מתקשים אף בבליעת הגרגרים של ריטלין LA  ופוקלין XR.  
 
לסיום, חשוב להדגיש כי ישנם ילדים שטרם אובחנו או שאובחנו חלקית, אך בינתיים הם וסביבתם סובלים. במקרים אלו חשוב להגיע למרפאה המתמחה בתחום הקשב והריכוז ולבצע אבחון מקיף.  הדבר נכון גם עבור הורים שמתנגדים לטיפול תרופתי. ראשית על ההורים להבין היטב מה הקשיים עמם מתמודד ילדם ומה חלקם בכך, ובשלב השני כיצד הם יכולים לעזור לו ולקבל הדרכה בנושא. נושא הטיפול התרופתי צריך להישקל לחוד ובכובד ראש. גם כאן חשוב שההורים יקבלו הדרכה כדי שיוכלו להחליט באופן שקול האם יש צורך בטיפול תרופתי, מה ניתן לצפות ממנו ועל מה מוותרים כאשר מוותרים עליו.    
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו