כיצד נפתור בעיות קשב וריכוז באמצעות בעלי חיים? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כיצד נפתור בעיות קשב וריכוז באמצעות בעלי חיים?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 06.10.2016

במקום לחפש עוד פוקימון, לטפו תוכון או ארנבון. כיצד ניתן לפתור בעיות קשב וריכוז ובעיות רגשיות של ילדים ובני נוער, הצופים במסכים במשך שעות רבות, ולחבר אותם מחדש אל הרגש?

 


מאת: לילך שמואלי ילוז, מטפלת בעזרת בעלי חיים ב"חוות הפקאן" מושב "משמר השבעה"


כיצד נפתור בעיות קשב וריכוז באמצעות בעלי חיים?
לבני הדור הצעיר היום יש בעיות קשב וריכוז רבות, ופעמים רבות קיים אצלם קושי משמעותי להיות ממוקדים בדבר אחד כשברקע יש דברים נוספים. כך למשל, המשחק הפופולרי באפליקציית "פוקימון גו", שאותו אני מכנה: "חטא כפול". זאת משום שהמשמעות האמיתית של משחק זה היא להתעלם מבעלי החיים האמיתיים שנמצאים מולנו, ובמקום זאת ללחוץ על כפתור וירטואלי כדי ללכוד בעלי חיים וירטואליים, שלא ממש קיימים.   
 
שגרת היום של הדור הנוכחי המכונה: "דור המסכים" מבוססת בעיקר על צפייה קבועה במסכים כמו: סמארטפון, טבלט, מחשב, טלוויזיה ועוד. דבר זה משפיע לרעה על התקשורת בין הילדים ובני הנוער והופכת אותה לקרה ומנוכרת – במקום לבינאישית וחמה. למרבה האירוניה, אותם בעלי חיים, שמסייעים לטפל במגוון רחב של בעיות של ילדים ובני נוער, יכולים גם לחבר בינם לבין עולם הרגש. 
 

מה אומרים המחקרים בנושא טיפול באמצעות בעלי חיים?

מחקרים רבים מוכיחים חד משמעית שמגע של בעלי חיים משחרר הורמונים, שגורמים לרוגע של בני האדם. כך למעשה, מצליחים בעלי החיים להשפיע לטובה על כוחות הריפוי של המטופלים ולסייע בחיזוק הבריאות של אנשים מבוגרים. בעלי החיים מסייעים לטיפול בילדים ובני נוער במגוון בעיות כמו: הפרעות רגשיות, הפרעות קשב וריכוז, התמודדות עם אובדן, דחייה חברתית, אלימות – בבית או בבית הספר, התקפי זעם, ילדים על הרצף האוטיסטי בתפקודים שונים, ועוד. 
 

טיפול בעזרת בעלי חיים

טיפול בעזרת בעלי חיים – בדגש על כזה שנערך במרחבי הטבע – מצליח להפעיל את חמשת החושים ולהזכיר לילדים ולבני נוער מיהם ומה מחכה להם מחוץ למסכים ולעולם הווירטואלי הנמצא בהם. טיפול כזה מעניק לילדים ולבני הנוער  רוגע, שלווה, חום, אהבה, ומחבר אותם למהותם האמיתית, ללא הסחות דעת, ועם תחושה שהם יכולים ומסוגלים. זאת בניגוד מוחלט לרשתות חברתיות כמו: פייסבוק, אינסטגרם וסנאפ צ'אט, שהפרסומים המיידים והבלתי פוסקים בהן לאורך כל שעות היממה נועדו בעיקר לצבור כמה שיותר לייקים, ולא מעבר לכך.
 
כך בעצם מצליחה להיווצר בקרב כל מי שחבר ברשת חברתית כזו או אחרת תחושה מזויפת של אהבה. זאת, למרות שבעצם לא מדובר בדבר האמיתי, אלא חלק מתרבות האינסטנט, כי אין דבר שמשתווה לחבר שנותן חיבוק, מסתכל לך בעיניים ומדבר איתך. בעיניי, התלות בלייקים ברשתות החברתיות מאוד בעייתית, משום שהיא גורמת לבני דור המסכים לתקשורת בינאישית קלוקלת מאוד. פעמים רבות לא קיים אצלם דבר מלבד שיח קורקטי ואינפורמטיבי, וגם כשהם נפגשים האחד עם השני ופעמים רבות גם בארוחות משפחתיות, כל אחד מהם שקוע במסך הסמארטפון.
מול בעלי החיים אי אפשר לזייף אהבה, ויעילות הטיפול בעזרתם היא הודות לכך שהמטופלים הצעירים מרגישים שבנוכחות בעלי החיים הם יכולים לקלף מעליהם את שכבות ההגנה שהם עוטים על עצמם. בנוסף לכך, הטיפול בעזרת בעלי החיים הופך את המטפל למטופל, נותן לו אחריות וכך מצליח להעלות את הביטחון העצמי שלו.            

מנגנון ההשלכה

אחד הכלים המצוינים שבעלי החיים נותנים במפגשים הטיפוליים עימם הוא יכולת השימוש מולם במנגנון ההשלכה – מנגנון הגנה אישי שבו האדם משליך תכנים, חרדות, רגשות או דחפים אסורים וקשים אל העולם החיצוני – בני אדם או בעלי חיים. פעמים רבות משמשים בעלי חיים כדמויות, שניתן לעשות עליהן את ההשלכה, ובדרך זו יכולים הילדים לדבר על התכנים ללא חשש לפגיעה משמעותית או חשיפה של הפנימיות שלהם. 
בדיוק מכל הסיבות הרבות שמניתי, חשוב מאוד שהילדים שלנו יחוו כמה שיותר את הטבע בעזרת בעלי חיים בטבע – ולא מדמויות וירטואליות על גבי המסך, ושלא יגדלו אך ורק בבועה של מסכים דיגיטליים. על מנת להעצים את התחושה שכל אחד מאיתנו אוהב להרגיש נאהב ומוערך, לא צריך דבר, מלבד הטבע ובעלי חיים. ולפעמים, מספיק חיוך רחב שאומר: "הכל בסדר" ומבט אוהב ומחזק כדי לתקשר עם מי שעומד מולנו, ללא תיווך של מסך או מכשיר סלולרי ובלי לומר לו אפילו מילה אחת. 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו