שיפור הריכוז, הזיכרון והיכולות הקוגניטיביות בדרכים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

שיפור הריכוז, הזיכרון והיכולת השכלית בדרכים טבעיות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 15.02.2016

ברפואת הצמחים המסורתית ניכרת התייחסות נרחבת לצמחים המשפיעים ומגבירים את היכולות הקוגניטיביות האנושיות, מסתבר שהעיסוק בשיפור היכולות היה קיים שנים רבות לאורך ההיסטוריה. מה האפקט של צמחים על הפרעות קשב, ריכוז, ADHD ועוד?



מאת: שרון קוצר - הרבליסט קליני ומנהל מחקר ופיתוח בחברת 'ברא צמחים'

שיפור הריכוז, הזיכרון והיכולת השכלית בדרכים טבעיות
אין ספק, כי שיפור הזיכרון, הריכוז ויכולות קוגניטיביות הם נושאים מבוקשים היום בעולם ובישראל, בעיקר בשל האינטנסיביות הקיימת בחיים המודרניים, המולטיטסקינג הנדרש מאתנו והיעדים הרבים היוצרים מצבי לחץ ועומס יתר. הביקוש למוצרים שונים שביכולתם לסייע הולך וגובר, נראה כי אנשים מחפשים דרכים לממש את עצמם באמצעות שלל פתרונות.
 
ברפואת הצמחים המסורתית ניכרת התייחסות נרחבת לצמחים המשפיעים ומגבירים את היכולות הקוגניטיביות האנושיות, כך שלא מדובר בדרישה חדשה של המאה ה-21, והעיסוק בשיפור היכולות היה קיים שנים רבות לאורך ההיסטוריה. כיום, מאחר שאנו שואבים ידע רב מן הרפואה המסורתית, ישנם מחקרים רבים המבססים את יעילותם של הצמחים המסורתיים למטרות של שיפור התפקודים הקוגניטיביים במוח. רבים מן הצמחים נחקרו בשנים האחרונות וחלקם הראה תוצאות חיוביות במחקרים מעבדתיים וקליניים. 
 
חשוב להבין, כי דרך פעולתם של צמחים שונה מתרופות.  רבים מהאנשים מביעים ציפייה לאפקט מהיר מהשימוש בגלולות מבוססות הצמחים, בהשוואה לדוגמא לאפקט לאחר נטילת ריטלין. צמחים אינם יכולים לייצר את תחושת "הבועה הריטלינית". 'בועה' זו מייצרת תחושה של תהליכים הדומים לרובוטיקה מסוימת, תחושה שלא מועברת דרך תוספי תזונה. שימוש בצמחי מרפא לא מוביל לתוצאה של טיפול תרופתי, ולכן אין לצפות לכך. הצמחים משפיעים בצורה הדרגתית וממוקדת, תוך שהם עובדים בצורה תהליכית עד להרגשת השפעתם. האפקט המשמעותי ניכר לאחר טווח זמן ארוך יותר של מספר שבועות .
 
ההשפעה ההדרגתית והמווסתת של הצמחים בטוחה מאוד לשימוש ואנשים הלוקחים אותם אינם מתלוננים על תופעות הלוואי האופייניות לתרופות.
כך לדוגמא, נראה שיפור בקרב ילדים עם הפרעות קשב וריכוז לאחר שישתמשו בצמחים ותמציות צמחים, באופן הדרגתי. התהליך ההדרגתי מסייע להפחתת תופעות הלוואי, כך שאין כמעט השפעות נוספות, כמו ריטלין שמשפיע על התיאבון וכדומה. השוני בהדרגתיות הזו, נובע מכך שתרופות הן בעלות רכיב כימי בודד ומרוכז, הגורם להשפעה מוחית ממוקדת (ולא לגמרי מובנת) ומפעיל מערכות מסוימות לאורן זמן תוך שינוי הפעילות המוחות ותופעות רגשיות הנלוות לכך. 
 

אלו צמחים יסייעו לפעילות המוחית? 

הבקופה (Bacopa monnieri) הוא צמח בר הגדל בישראל ליד מקורות מים, כאשר השם ההודי המסורתי שלו ברפואה ההודית המסורתית הוא בראמי – הלקוח מהשם של האל בראמה, הצמח שימש לאורך דורות למטרות מדיטציה ותפילה, ותפקידו לשפר את יכולת הריכוז ולאפשר פתיחה של מרכזים רוחניים במוח.
ומכאן צמח זה זכה לכינוי של 'צמח מקודש'. המאמינים ההודים השתמשו לפני ובמהלך טקסים דתיים ומדיטציה. היום, איסוף הידע ובדיקת הצמח במחקרים מודרניים, מאפשרים לנו לזהות את המערכות בו המשפיעות על גוף האדם ולומדים להשתמש בו בצורה מושכלת ומתאימה לאדם המודרני, בד"כ באמצעות תמציות מרוכזות של מיצוי הצמחים.
ישנם צמחים רבים נוספים המסייעים לריכוז ומיקוד, דוגמת גוטקולה (השם הבוטני הוא סנטלה   CENTELLA ASITIKA ) שדומה לבקופה, משמש למצבים של היפראקטיביות, חוסר שקט וחוסר יכולת להתרכז לאורך זמן. אם בקופה יותר ממקד ומעט ממריץ, הגוטקולה יותר מרגיע. 
צמח נוסף הוא הג'ינסינג הקוריאני, המכונה לעיתים "מלך צמחי המרפא הסיני" מאחר שמשמש למטרות חיזוק מגוונות כגון: חיזוק מערכת החיסון ולשיפור תהליכי חשיבה, זיכרון ומיקוד מוחי. צמח זה ייחודי בשל יכולתו לייצר השפעה מהירה יחסית, ולהשאיר זאת כך למשך מספר שעות. עוד ניתן לראות צמחים הגדלים בטבע, כמו צמח הרוזמרין הרפואי שכולנו מכירים, שהינו נוגד חמצון שנחקר בנושא של אלצהיימר ונמצא כיעיל בהזרמת דם לגוף ולמוח ובמיקוד החשיבה ושיפור יכולות קוגניטיביות. צמח נוסף הוא גינקו בילובה, הגדל ביפן וסין. העלים שלו הם נוגדי חמצון חזקים המשפרים זרימת דם מוחית, ונחקרו כמסייעים בבעיות של ירידה בזיכרון, אלצהיימר ושיפור תהליכי ריכוז וזיכרון גם אצל אנשים בריאים. 
 
ענף צמחי המרפא מכיל בתוכו גם מוצרים המסייעים ל-ADHD, בשל הביקוש הרב של הורים למצוא תחליף לריטלין או לרכיבים כימיים אחרים. אין זה טרנד חולף, אלא צורך שקיים בתרבות המערבית המודרנית, שדורשת מאתנו שיפור יותר ויותר משמעותי ביכולותינו המוחיות.
להערכתי, מדובר בתופעה שתלך ותצבור תאוצה בקרב כלל האוכלוסייה, לא רק בקרב סובלים מהפרעות קשב או עובדים בעבודה אינטנסיבית במיוחד. כולנו מכירים את הימים בהם אנו מצליחים להגיע לביצועים טובים יותר, ימים שנשמח לשחזר ולהיות כך "תמיד", ורצוי בסיוע עזרים חיצוניים שלא יסכנו אותנו ויהיו יעילים ובטוחים לשימוש. שוק המוצרים לשיפור הקוגניציה הוא מאוד אטרקטיבי גם בשוק התרופות, אך תופעות הלוואי במקרים אלו רבים יחסית. לכן, ניתן להניח כי נראה עלייה של מוצרים צמחיים בתחום, אותם יחקרו והידע אודותיהם יתרחב ויאפשר הוכחות נוספות ליעילותם.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו