טיפים ליצירה בכחול לבן עם הילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

טיפים ליצירה בכחול לבן עם הילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 15.04.2012

מה שיפה בחגים זו התחושה הכללית של שמחה והתרוממות רוח. חג הוא לא סתם עוד יום, יש בו משהו מאוד מיוחד, שהשנה תוכלו להעצים על ידי הכנת קישוטים בשיטת עשה זאת בעצמך עם הילדים.



טיפים ליצירה בכחול לבן עם הילדים

יום העצמאות הוא אחד החגים השמחים ביותר שיש לנו אשר מציין את קום המדינה. כידוע, לאחר מאבק ממושך וכמעט בלתי אפשרי זכינו לראשונה בהיסטוריה המודרנית למדינה משלנו — מאורע מופלא ששווה לחגוג בצורה מיוחדת, עם יצירה.

לכל חג יש את הסמלים המיוחדים רק לו, וכך גם ליום העצמאות: דגלוני המדינה, מגן דוד, מנורה עם עלי זית, יונים שמסמלות את השאיפה לשלום, זיקוקים, פטישי פלסטיק צפצפניים, ו... מנגל (אבל זה כבר שייך לתחום אחר).

מה שיפה בחגים זו התחושה הכללית של שמחה והתרוממות רוח. חג הוא לא סתם עוד יום, יש בו משהו מאוד מיוחד, שהשנה תוכלו להעצים על ידי הכנת קישוטים בשיטת עשה זאת בעצמך עם הילדים. ניתן לתלות אותם ברחבי הבית, בחדרי הילדים, על דלת הכניסה, במרפסת, על לוח המודעות בחדר המדרגות, או על החלונות. תוכלו "להלביש" את הבית בסמלי החג, מה שיהפוך את החג ליפה ומרגש פי כמה.

 

כל הארץ דגלים-דגלים

אז איך עושים את זה? במה כדאי להצטייד? לאורלי מסטבוים שעוסקת כבר שנים רבות בהוראת אמנות ובהדרכה, יש כמה הצעות ורעיונות לחומרים, ניירות וצבעים:

ראשית הצטיידו בצבעים מסוגים שונים, כגון: גואש, פנדה, שעווה, או עפרונות צבעוניים. זכרו שכל סוג של צבע יוצר חוויה שונה ושהתוצאה נראית לגמרי שונה.

שנית, תצטרכו לרכוש מלאי גיליונות נייר מסוגים שונים ובעיקר בצבעי כחול-לבן:

1) בריסטול - לדגלונים קנו את הגודל הקרוב ביותר למידה הרצויה, כדי לחסוך זמן חיתוך ומדידות (ניתן לקנות גיליונות חתוכים בכל מיני גדלים).

קחו בחשבון גם את משקל הנייר מפני שנייר עבה מידי פשוט לא יתאים. לדגלונים מומלץ לרכוש נייר במשקל בין 80 ל-120 גרם.

2) נייר משי – כולם מכירים את הנייר הדקיק מאריזות של מתנות. קל לעבוד איתו, ולילדים קטנים קל במיוחד לגזור אותו והוא מגיע במגוון צבעים משגעים.

3) נייר קרפ – נייר יותר עבה ומחוספס, מתאים להכנת פרחי נייר שיוסיפו מאוד לאווירת החג. אפשרות נוספת היא לקשט את הבית ברצועות קרפ בצבעים כחול ולבן— חותכים רצועות ארוכות ומדביקים אותן ברחבי הבית (אפילו סביב רהיטים).

4) נייר צלופן - גיליונות שהשקיפות שלהם היא מגרש משחקים בפני עצמו. כייף ליצור איתם קישוטים לחלונות (בסגנון ויטראז'): מגן דוד, מנורה וסמלי חג אחרים. הצמידו את הצלופן לחלון עם נייר דבק. טיפ נוסף: קנו נייר דבק איכותי שלאחר מכן יתקלף בקלות ולא ישאיר סימנים קשים להסרה על הזגוגיות, זה יחסוך לכם שעות של עבודת גירוד וניקיון. אפשר גם לצייר דגלים על שקפים בעזרת טושים לא מחיקים (מיועדים בדרך כלל לדיסקים) ולהדביק גם אותם לחלון.

 

וגם מנורה

חפשו באינטרנט תמונה של מנורה עם ענפי זית והדפיסו אותה על דף נייר פשוט.

בקשו מהילדים לצבוע את המנורה או לחילופין להדביק ריבועי נייר קטנים כדי ליצור פסיפס צבעוני ומושקע במיוחד.

ניתן גם להדביק את הסמל לנייר קרטון, ולאחר מכן למרוח עליו פלסטלינה וכך ליצור תבליט. בסיום העבודה, מירחו שכבה של דבק פלסטי על הפלסטלינה להברקה ולשימור היצירה.

ולסיום, טיפ חינוכי: אם הילדים שואלים "למה דווקא מנורה ומה פתאום עלי זית?" תוכלו להשיב שהמנורה מסמלת את בית המקדש ואת העבר המפואר של עם ישראל שממשיך עד היום בשנת 2012. ואילו עלי הזית הם מקור האור של המנורה (שמן זית) וגם סמל לשלום.

אורלי מסטבוים, מנהלת "שרבוטים", מרכז לסדנאות אמנות וחומרי יצירה מוסיפה: "קל לעודד את חדוות היצירה אצל ילדים וכל מה שצריך זה את הכלים המתאימים".

 

באדיבות "שרבוטים"— עולם של יצירה, חוגים, סדנאות, וחנות מוצרים.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו