טיפול לילדים עם חרדות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

טיפול דיאדי מיוחד לילדים מתחת גיל 6 הסובלים מחרדות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 07.07.2016

ילדים מתחת לגיל 6 בדומה לבני נוער ומבוגרים, עשויים לחוות קשיים רגשיים שונים, לרבות פחדים וחרדות,  ובניגוד למבוגרים,  הכלים העומדים לרשותם להתמודד עם החרדות מעטים יותר ומסתמכים בעיקר על איכות הקשר עם הדמויות הקרובות להם ביותר, ההורים. אז מה אנחנו ההורים יכולים לעשות?



מאת: ד"ר אילן טל, מנהל מרכז ד"ר טל 


טיפול דיאדי מיוחד לילדים מתחת גיל 6 הסובלים מחרדות
ילדים מתחת לגיל שש הם ילדים הנמצאים בתקופה המכונה הגיל הרך. גם בגיל צעיר זה נאלצים חלק מהילדים להתמודד עם חרדות ופחדים ותפקידנו כהורים לנסות לסייע להם. 
 

התמודדות עם פחדים וחרדות בגיל הרך 

 
אחד הקשיים הנפוצים בקרב ילדים בגיל הרך הינו פחדים וחרדות. פעמים רבות חרדות של ילדים בגיל הרך עשויות לבוא לידי ביטוי בהיצמדות להורה, סיוטים ליליים, קושי להירדם, חזרה להרטבה או נסיגה חזרה לפעולות אותם כבר הילד השלים כמו למשל מציצת מוצץ או אצבע וכדומה. במקרים אלו יתכן והילד עצמו לא יתלונן אבל ישנה את ההתנהגות - יתקשה בפרידה מההורה גם לאנשים או מקומות בהם הרגיש בטוח, יחזור להתנהגויות ילדותיות שונות שהיו בעבר ונעלמו, יתעורר בלילה ויגיע למיטת ההורים או יסרב להירדם לבדו, יחזור באופן בלתי פוסק על דברים שמרגיעים אותו כמו משפטים מסוימים ועוד. 
 
הקושי בגיל זה הינו לשוחח עם הילד ולנסות ליצור איתו קשר מילולי אשר יאפשר את ההרגעה לה זקוק או הפחתת החרדה באמצעות הסבר מילולי. ואכן, ילדים בגיל הרך אינם יודעים לדבר את החרדה או את הקשיים הם חווים והם זקוקים למעין מתורגמן שיבטא עבורם את מה שהם מרגישים.
 
גם היעדר היכולת המילולית של פעוטות מהווה קושי משמעותי על האפשרות להתגבר על פחדים וחרדות בדרכים נפוצות שבהן משתמשים מבוגרים.
 
 

איך טיפול פסיכולוגי יכול לעזור לפעוטות? 

 
הורים רבים מבינים את הצורך לפנות לעזרה מקצועית על מנת לסייע לילדיהם אך מתקשים להבין כיצד ניתן לערוך טיפולים פסיכולוגיים בגיל כזה או כיצד הילד יוכל לשתף פעולה בטיפול פסיכולוגי.
 
למעשה, טיפול בחרדות בגיל הרך, כאמור מתחת לגיל שש, יכול בהחלט לעשות על ידי טיפול פסיכולוגי ובאופן ספציפי על ידי טיפול המותאם לגיל הרך ומכונה טיפול דיאדי.
 
טיפול דיאדי משמעותו טיפול בדיאדה - כלומר שניים - הטיפול אינו נעשה בין הפסיכולוג לבין הילד ללא נוכחות ההורה, אלא בעצם משתמש בעיקר בקשר שבין ההורה והילד.
 
טיפול זה נשען על ההבנה המחקרית והקלינית כי לקשר הורה ילד ישנה השפעה משמעותית על רווחתו הנפשית של הילד ועל היכולת שלו להתגבר על קשיים שונים, לרבות פחדים וחרדות.
 
באופן מעשי, טיפול דיאדי הוא טיפול שההורה והילד נמצאים בחדר עם מטפל, פעם בשבוע למשך שעה, כאשר ההורה והילד משחקים בעוד הפסיכולוג מוסיף, מכוון ומדריך את ההורה כיצד לתת לילד את הביטחון הדרוש לו, איך לעזור לו להתגבר על הפחדים שלו, איך להפחית את הלחץ שלו ואיך לעזור לו להתמודד טוב יותר עם קשייו. פעמים רבות הורים מנסים להרגיע את הילדים באמצעים מילוליים שאינם מרגיעים אותם. 
 
הורים גם מתקשים לפעמים להבין כיצד הקשר עצמו,  איכותו ועוצמתו, הוא המפתח להרגעה.
בגלל זה הורים נוטים לומר לילדיהם משפטים כמו "זה יעבור" או "למה אתה פוחד", שלמעשה מעבירים מסר של ריחוק.
 

דוגמא לטיפול דיאדי - סיפור מקרה 

 
יובל ורונית (שמות בדויים) פנו לטיפול דיאדי בעקבות התמודדות לא פשוטה עם בנם, איתן, בן ה-4. במשך תקופה ארוכה התמודדו יובל ורונית עם מה שהם כינו "פתיל קצר" של איתן. הם לא הסכימו לתת יד להתפרצויות הזעם של איתן ושוב ושוב ניסו להעמיד אותו במקומו ולא לאפשר הן את ההתנהגות "העצבנית" שלו והן את הדרישה שהציג שגררה את אותה התנהגות עצבנית. אלא שנראה שהניסיונות שלהם להציב לאיתן גבולות לא צלחו והם התמודדו מידי יום עם התקפי זעם אחרים של איתן. הם פנו לטיפול דיאדות עם חששות מסויימים. 
 
 
בפגישות הראשונות של רונית עם איתן ביקשה מהם המטפלת כי יבחרו משחק מאחד המשחקים שבחדר. איתן בחר לשחק בקוביות ורצה לבנות עם אמו טירה. הם החלו בבנייה כאשר תנועה פתאומית של איתן הפילה את המגדל הגבוה שהחלו לבנות. איתן בעט ברגליו והרס את כל מה שעוד נותר שלם, עטה פרצוף כועס והסתדר בעצמו. רונית תפסה את רגלו של איתן ובתקיפות אמרה לו שהיא לא מסכימה שהוא יבעט בצעצועים ושהיא דורשת שיסדר הכל במהרה. 
 
הפסיכולוגית הסבה את תשומת לב של רונית שבין הכעס של איתן הוא גם מראה סימנים של עצבות ואכזבה עצמית. בבירור משותף בין המטפלת הדיאדית לבין רונית, עלו גם החששות של רונית כי אם תנסה לנחם את איתן היא עשויה לגרום למתיחת או הפרת הגבולות שכל כך היה חשוב לה לשמור עליהם. 
 
איתן עצמו מתקשה להביע את רצונותיו לנחמה ומסתגר בהתנהגות "הכעסנית" אליה התרגל והכיר. במהלך הטיפול סייע המטפלת לרונית לנסות להביע גם גוונים אחרים של תגובה להתפרצויות של איתן, אשר מחד מציבות גבולות ברורים כפי שהיה חשוב לה, ומאידך נותנות מענה לחום, הכלה ונחמה שאיתן מבקש. עם הזמן האינטראקציות בין איתן ורונית הפכו נעימות יותר, המשחק זרם ולא הופיעו התפרצויות זעם מצד איתן. 
 
מעבר להצלחה של טיפול דיאדי וליכולת שלו לסייע לילד להתגבר על מצוקותיו, בפרק זמן לא ארוך, טיפול דיאדי הוא טיפול מיוחד, חוויה מיוחדת לא רק לילד אלא גם להורה עצמו. טיפול שלאחריו הורים רבים מעידים כי הם זוכרים לטובה וכי הטיפול אפשר להם לקחת חלק פעיל ומהותי בהתגברות של הילד על קשייו.
 
בסרטון שלפניך מסביר ד"ר אילן טל, מנהל מרכז ד"ר טל, על יתרונותיו של הטיפול הדיאדי לטיפול בילדים מתחת לגיל 6.
 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו