החשיבות של תזונה נכונה עבור ילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

החשיבות של תזונה נכונה עבור ילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.06.2007

ילדים אוכלים בדרך כלל את מה שהם אוהבים ולא תמיד את מה שנכון, מומלץ, ומה שהגוף זקוק לו. במיוחד בימי הקיץ והחופש בהם משתנה שיגרת היום ועימה סדר הארוחות,  הילדים נחשפים למגוון רב של מזון מהיר, מעובד, חטיפים, ממתקים, וכל אותם סוגי מזון שניתן להגדיר כ"ג'אנק-פוד".



החשיבות של תזונה נכונה עבור ילדים

הקיץ, היא התקופה בה יוצאים ילדים  מ"המסגרת"  - יותר בילויים , יותר שעות מחוץ לבית, יותר "ג'אנק-פוד",  ופחות ארוחות מסודרות המבוססות על מרכיבי התזונה החיוניים לילדים,  התוצאה : הגוף לא מקבל את כל מה שהוא צריך.

בריאות טובה מתחילה בתזונה מאוזנת שמספקת את הרמה הנדרשת של כל המרכיבים התזונתיים כולל ויטמינים ומינרלים בכמויות מתאימות, ומשפיעה על תהליכי הגדילה  ועל התפתחות כישורי החשיבה וכושר הריכוז של ילדים.מחקרים בארץ ובעולם מצביעים על כך שהרגלי אכילה לקויים נפוצים במיוחד בקרב בני נוער וילדים. כשהתזונה אינה מאוזנת , הדרך המומלצת ביותר להשלמת החסר היא אספקה תקינה ויומיומית של ויטמינים ומינרלים ע"י מולטיויטמין.

 

אצל ילדים, בדיוק כמו אצל מבוגרים, תזונה טובה מבוססת על תפריט מגוון, המספק לגוף את מרכיבי התזונה החיוניים: חלבונים, פחמימות, שומנים, מים, וכן ויטמינים ומינרלים במינון הנכון.

לפיכך תזונת הילד צריכה לכלול דגנים ומוצרי קמח (רצוי דגנים מלאים או מוצרי קמח מלא), ירקות (רצוי טריים ולא מבושלים), פירות, מוצרי חלב, ביצים, דגים או עוף או בשר בקר רזה, ושומנים מן הצומח, כגון שמנים צמחיים שונים, אבוקדו וזיתים.

 

סקרי תזונה מצביעים על כך שאצל חלק ניכר מהילדים התזונה אינה מאוזנת, ולמעשה הילדים אינם מקבלים מהמזון את כל המרכיבים החיוניים, כיוון שאינם אוכלים את כל מגוון וכמות המזון שהם אמורים לאכול, וחלק גדול מהקלוריות שלהם מגיע ממזונות טעימים אך  חסרי ערך תזונתי – ממתקים, חטיפים

וג'אנק-פוד.

 

כמעט כל הורה מכיר את התופעה אצל ילדיו – הפירות שהילד מחזיר מביה"ס, הצלחת הנשארת כמעט מלאה בארוחת- הערב, והפזמון החוזר – "אמא, אני רוצה שוקולד".

 

אז מה עושים?

 

אילה אורי, דיאטנית קלינית של חברת "ניאופרם", המשווקת את סידרת צנטרום, מציעה מספר טיפים להורים:

 

  • לא להיכנס למאבקי-כח עם הילדים בנושא התזונה. יש לזכור ששינויים צריכים להיעשות בהדרגה, ודבר זה נכון גם לגבי שינויים בתזונה, על אחת כמה וכמה אם מנסים להכניס את השינוי בתקופה של שינויים אחרים בסדר-היום ובמטלות שאיתן צריך להתמודד הילד. לכן מומלץ לא לנסות לכפות על הילדים שינויים בתזונה, אלא להציע מגוון אפשרויות ולהגיע להסכמה משותפת.
  • לצורך השקט הנפשי של ההורים מומלץ, ביחד עם הניסיון להכניס הרגלי תזונה נכונים לבית, לתת לילד יום-יום השלמה תזונתית בעזרת מולטיויטמין המותאם לילדים ושאינו מכיל סוכר. תפקידו של המולטיויטמין הוא לספק לגוף את כל אותם ויטמינים ומינרלים חיוניים שהילד אינו מקבל מהתזונה. ידוע שלעיתים חוסר תיאבון אצל ילדים נובע ממחסורים בלתי מאובחנים בויטמינים ומינרלים, כגון מחסור בברזל, שהוא שכיח מאוד, והשלמת הויטמינים והמינרלים בעזרת המולטיויטמין מסייעת בטווח הארוך גם לשיפור התיאבון ואכילה תקינה יותר.

·        כמו בכל דבר, אין כמו דוגמא אישית- כשהילדים רואים את ההורים אוכלים את אותם מזונות בריאים, קיים סיכוי רב יותר שהם יסכימו להתנסות במזונות אלה בעצמם ואף יסגלו הרגלי אכילה בריאים.

·         מומלץ להרגיל את הילדים לארוחות בשעות קבועות ובמקום קבוע, רצוי מקום רגוע וללא גרויים מפריעים כגון טלוויזיה. רצוי שכל המשפחה או לפחות אחד ההורים  ישב עם הילד/ים לפחות לארוחה אחת במשך היום (זוהי גם הזדמנות לנהל שיחה רגועה עם הילדים).

·         מומלץ להגיש מגוון של מזונות לשולחן, כי הגיוון והשינוי מעוררים סקרנות ורצון לאכול יותר מאשר מזון חד-גוני – ניתן לגוון את סוגי הירקות, סוגי הגבינות, אופן ההכנה של הביצים וכו'. גם אם הילד אינו אוכל סוג מסוים של מזון, יש סיכוי שאם נתמיד בהגשתו או נגיש אותו באופן הכנה שונה, הילד יתרצה לבסוף או יסתקרן לטעום אותו.

·         למצוא דרכים יצירתיות להגשת המזון, כך שיהיה מושך ולעיתים מצחיק – למשל פרוסת לחם שעליה יוצרים "פרצוף" מפרוסות מלפפון, או פרוסות ביצה, זיתים, "חיוך" מפרוסת עגבניה ועוד, כיד הדמיון.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו