כן חמודי, באמת אוכלים את זה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כן חמודי, באמת אוכלים את זה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 11.12.2007

איך להכיר לילדים מזונות חדשים ולגוון את הארוחות?

מי לא מכיר את זה? אתם עוברים בסופר ובפרץ של חשיבה בריאותית רוכשים ברוקולי, כרובית, בטטות ועוד מיני ירקות. בלבכם אתם כבר רואים איך המשפחה כולה מתענגת על היצירות הקולינאריות החדשות שלכם וסופגת בדרך מנה מוגברת של ויטמינים וסיבים תזונתיים. אבל רצונות לחוד ומעשים לחוד.



כן חמודי, באמת אוכלים את זה

מאת: איילה טל, מפתחת שיטת att (ayala tal technique) ומנחת סדנאות "בראש חטוב" להרזיה מהירה.

מי לא מכיר את זה? אתם עוברים בסופר ובפרץ של חשיבה בריאותית רוכשים ברוקולי, כרובית, בטטות ועוד מיני ירקות.

בלבכם אתם כבר רואים איך המשפחה כולה מתענגת על היצירות הקולינאריות החדשות שלכם וסופגת בדרך מנה מוגברת של ויטמינים וסיבים תזונתיים.

אז נכנסתם למטבח, הפשלתם שרוולים והמהדרין אף הגדילו והוסיפו סינר. רקחתם ובישלתם חצי יום ולקראת הערב, מרוצים ומרוטים אתם עורכים את השולחן ומזמינים את הדור השני לסעודה כיד המלך.

אלא שכאן מתגלה השבר במלואו. קריאות הכרת התודה וקולות מצמוץ השפתיים לא הגיעו ואת מקומם תפסו פרצופים נדהמים של ילדים חמודים שפשוט מסרבים, מסרבים להאמין שאבא ואמא, שאוהבים אותם כל-כך, יבקשו מהם לטעום את הדבר הזה.

 

אלה הן חמש קבוצות המזון שמהן יש לאכול כל יום: דגניים, ירקות, פירות, מוצרי חלב ובשר. בכל קבוצה יש מבחר גדול של פריטים ותמיד אפשר למצוא משהו שהילד אוהב. השאלה היא איך לגרום להם לנסות את הדברים האחרים -  מה אפשר לעשות כדי שילדינו ייהנו מתפריט מגוון ועשיר יותר בלי להגיע להתערבות של המועצה לשלום הילד?  

 

 

ילדים לא אוהבים הפתעות. אם תשימו להם על השולחן משהו חדש, סביר להניח שהם לא יגעו בו.

אל תנסו להכריח או לשדל, לכו על דוגמא אישית. כשילדים רואים ערב ערב שולחן מגוון עם סוגי מזון שונים ומתחלפים הם יתרגלו לכך. כשאתם יושבים לשולחן הציעו לילדים לטעום ואז רדו מהנושא. הכלל הוא "נאה דורש- נאה מקיים",כשהם יראו את אבא ואימא נהנים ממאכל שהם לא מכירים יש סיכוי גדול יותר שיהיו מוכנים לנסות אותו.  

 

אם יש לכם גינה – נסו לגדל ירקות. זו לא רק פעילות משותפת מהנה אלא גם דרך להראות לילדים מהיכן מגיע המזון שאנו אוכלים, להכיר סוגים חדשים, להבין את ההבדל בין טרי למעובד ולעקוב אחרי השינויים לאורך הזמן. ומה כייף יותר מלקטוף מהגינה ולאכול את מה שגידלתם בעצמכם.

 

אם אין לכם גינה – אפשר גם בעציצים. עגבניות שרי צומחות נפלא בעציץ והילדים מאושרים לקטוף אותן. צמחי תבלין ישגשגו באדניות ויוסיפו טעם וריח נהדרים לכל מה שתכינו.

 

ואם גם עציצים הם לא שטח ההתמחות שלכם - קחו את הילדים איתכם לסופר. תנו להם רשימה כתובה או עם תמונות ומנו אותם לעוזרים בכירים לענייני העמסת העגלה. הם ייהנו לרוץ ולחפש את הפריטים שברשימה, יתנסו בתחושות, בריח ובצבע שלהם וחלק מהמחיצות נגד מזון חדש ולא מוכר יפלו.

 

 וכשחוזרים הביתה – שתפו אותם בהכנות, בחיתוך (אם הם גדולים מספיק) בשטיפה ובסידור בתבנית או בסיר

 

ילדים אוהבים חטיפים. הם מוכנים לאכול כמעט כל דבר אם הוא מוגש בצורה "חטיפית" נסו לחתוך ירקות ופירות, לסדר בקעריות הגשה לפי צבעים ובמנות קטנות ולהניח על-ידם כשהם מכינים שיעורי בית, משהו מזה ייאכל, אני מבטיחה לכם.

 

נסו לחבר עם הילדים תפריט משותף לארוחת הערב שבו כל אחד יכול להציע מאכלים לכל המשפחה. כן, זה עלול לגרום לכם לאכול שוקולד ליד הסלט, אבל גם להם... וכשהילד שלכם מרגיש שמתייעצים איתו ולא מכתיבים לו הוא גם יהיה פתוח  יותר לקבל את הרעיונות שלכם.

 

אל תתיאשו מלהציע. אם לא הצלחתם להיכנס מהדלת נסו מהחלון. אם לא הצלחתם עם ברוקולי נסו אפונה, אם לא הצלחתם עם תפוח נסו בננה, אם לא הצלחתם עם בשר נסו ביצה מבושלת.

כן זה ידרוש מכם יותר עבודה אבל בטווח הארוך זה יעבוד, תראו.

 

ולבסוף – העבירו את צנצנת הממתקים למזווה והניחו קערת פירות צבעונית ומגרה במקום נגיש. נראה אותם עומדים בפניה.  




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו