לימוד הרגלי אכילה חדשים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לימוד הרגלי אכילה חדשים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 08.09.2007

לקראת החזרה לספסל הלימודים ולגן מתחילים ללמוד גם  הרגלי אכילה חדשים. הפסיכולוגית, מאיה פרנקל, המתמחה בהשמנת יתר, מסבירה, על זמן האכילה האידיאלי, וגם  מנדבת  טיפים חשובים  לתשומת לב ההורים.



לימוד הרגלי אכילה חדשים

לקראת החזרה לספסל הלימודים ולגן מתחילים ללמוד גם  הרגלי אכילה חדשים. הפסיכולוגית, מאיה פרנקל, המתמחה בהשמנת יתר, ממלב"י- המרכז לטיפול בהשמנת יתר מתחם אסותא, ת"א,  מסבירה, לקראת פתיחת שנת הלימודים, על זמן האכילה האידיאלי, וגם  מנדבת  טיפים חשובים  לתשומת לב ההורים.

 

זמן הסעודה הוא מאפיין חשוב שיש לתת עליו את הדעת. קודם כל, מדובר על הזמן שבו ניגשים לארוחה. אף על פי שיהיו שיחלקו על כך, פנייה לאכילה לאחר שעות ארוכות של צום ותחושת רעב לא מסופקת גורעת מחוויית ההנאה.

אכילה הנובעת מרעב שלא סופק שעות רבות תאופיין באכילה מהירה; בהיעדר הקפדה על בחירות מזון נכונות; אכילת כמויות גדולות; צורך בפיצוי עצמי על הרעב הממושך; וגם בירידה מהירה באנרגיה עם האכילה ועייפות.

 

ניתן לפרש התנהגות כזו כבחינת גבולותיו של האדם סביב שימוש במשאב חיוני לקיומו: המזון. אין כל רע בבדיקת גבולות ושימוש במאגרים של מזון, אשר מצויים בגופינו בדיוק מהסיבה הזו וב"חוויות קצה" מטלטלות כאלו לעתים.

חרף זאת, הרגל קבוע של "אכילה על הגבול" יוצר דפוסי התנהגות לא בריאים הן לגופנו והן לנפשנו, ואף עלול להוביל לעלייה במשקל עם הזמן. היעדר אכילה זמן ממושך ולאחריו אכילה מוגזמת הוא הרגל שעליו מדווחים אנשים רבים הסובלים מהשמנת יתר. כהורים, עלינו ללמד את ילדינו להימנע מהרגל כזה, תוך הבניית ארוחות מסודרות במהלך היום שיוכלו למנוע נסיבות שיאפשרו זאת.

כאשר אנחנו מתפנים לזמן מה מעיסוקי היום וניגשים לאכילה בנחת, ללא רעב קיצוני, מתיישבים אל השולחן ומתרכזים אך ורק באכילה, משך זמן האכילה יהיה מותאם לכמות ולסוג המזון הנבחר.

במצב כזה תיווצר הרמוניה בין המאפיינים השונים של התנהגות האכילה וההנאה מהאוכל, בזמן האכילה ולאחריו, תהיה אולטימטיבית. באופן עקרוני, ארוחה עיקרית (בוקר, צהריים או ערב) יכולה להימשך בין רבע שעה לשעה בממוצע, כאשר ההרגשה האישית הנחווית היא כי הזמן בו נמשכת הארוחה מתאים, נכון ומיטיב עם האדם האוכל.

למידה של התנהגות אכילה היא חשובה לא פחות מכל נושא או מיומנות אחרת שרוכשים ילדינו בבית הספר, אם לא בין החשובות שבהן. זאת היות שהאכילה משלבת מאפיינים רגשיים ובין-אישיים מורכבים, יחד עם מאפיינים גופניים ופיסיולוגיים החיוניים לקיומנו.

 

ראשית שנת הלימודים היא הזדמנות מצוינת להתחיל לסגל לילדים הרגלי אכילה מתאימים, קודם כל על ידי הנחלת הרגלי אכילה נכונים בבית ובמשפחה ואחר כך על ידי מעקב אחר האכילה מחוץ לבית (בבית הספר, בקניון וכו').

מתן דוגמה אישית כהורים השמים דגש על חשיבות התנהגות האכילה על מאפייניה השונים, הכרה בצרכים השונים של ילדינו והבנה כי האוכל משלב תהליכים בסיסיים בקיומנו, יכולים לחולל שינויים חשובים ומשמעותיים ביותר באורח החיים שלנו ושל ילדינו.

 

כמה טיפים חשובים:

  • הרחיבו את מגוון בחירות האוכל של ילדיכם, כך שיכללו מזונות החיוניים לגדילתם.
  • למדו את ילדיכם להתארגן לאכילה, והקפידו על מקום אכילה קבוע, נעים ונטול גירויים רבים.  
  • אכלו בנחת והתרפקו על הטעמים, הריחות, המרקמים וחוויית האכילה בכללותה.  
  • שימו דגש על חשיבות אכילה נכונה ומהנה והשפעותיה על גופינו ואורח חיינו. 
  • הנחילו הרגלי אכילה נכונים בבית תוך תפיסת האכילה כפעילות משמעותית ומהנה במהלך היום, המחברת בין אדם וגופו, בין אדם ובני משפחתו, ובין אדם וחבריו. 
  • זכרו כי כהורים אתם משמשים דוגמה ומודל לחיקוי ממנו הילדים לומדים הכי הרבה. אם אבא אוכל מול הטלוויזיה, יהיה לו קשה מאוד לבקש מילדו שלא לעשות כן. 
  • נצלו את תקופת ראשית שנת הלימודים כהזדמנות פז ליצירת שינויים בהרגלי האכילה. אם תערכו טקס חגיגי בו תסבירו לילדכם את משמעות השינוי שיקרה מעתה בבית ואת מאפייניו - יגדלו הסיכויים שהם ישתפו עמכם פעולה ברצון.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו