זרעי הגזר – אמצעי מניעה מהטבע - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

זרעי הגזר – אמצעי מניעה מהטבע

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 18.02.2009

במדריך החדש "טבעי" ממליץ דוד קאפח לנשים שאינן עושות שימוש באמצעי מניעה מלאכותיים על שימוש בזרעי הגזר כאמצעי מניעה מהטבע.



זרעי הגזר – אמצעי מניעה מהטבע

נשים רבות, ובעיקר שומרות מסורת, מחפשות אמצעי מניעה צמחיים כתחליף לאמצעי המניעה המלאכותיים. בספרו החדש "טבעי" ממליץ דוד קאפח על צריכת זרעי גזר בר כאמצעי להפחתת הפוריות. יחד עם זאת, כמו דברים רבים אחרים, אמצעי זה אינו מעניק בטחון של מאה אחוז ואחת הנשים שהשתתפה בניסוי ילדה בעקבותיו ילד בריא..... למרות זאת כדאי לשקול את הכלי שמעניק לנו הטבע להפחתת הפוריות.

 

גזר הגינה הוא צמח דו-שנתי ממשפחת הסוככיים. בשנה הראשונה יוצאים העלים, בשנה השניה יוצא עמוד תפרחת בודד שגובהו כמטר. הפרח הוא סוכך לבן גדול המכיל פרחים רבים. במרכז התפרחת יש נקודה שחורה. הזרעים מבשילים בסתיו.שורש הגזר ידוע ומוכר כירק מזין ורפואי. בארץ גדלים שבעה מיני גזר.

 

זרעי הגזר היו ידועים כמפחיתי פוריות מאז מאות שנים. היפוקרטס מתאר את זרעי הגזר כגורמים להפלה. דיוסקורידס ופליני  כותבים גם הם על כך. נשים השתמשו בזרעי הגזר להפחתת פוריות בארצות רבות. הן אספו את הזרעים בסתיו ונהגו ללעוס כפית אחת מהזרעים לאחר מגע מיני. מחקרים ראשוניים שנערכו בחיות מעבדה מראים שמיצויים מהזרעים מעכבים השתלה של הביצית המופרת ברחם. כנראה שטרפנואידים המצויים בזרעים מעכבים ייצור פרוגסטרון, הדרוש כדי לגרום להתעבות רירית הרחם ולהכנתה לקליטת הביצית.

 

החוקרת רובין בינט מניו-יורק ערכה מחקר בנוגע לסגולות של זרעי הגזר. המחקר אמנם היה קטן והשתתפו בו 13 נשים בלבד. המינון היה כפית אחת של זרעים שלקחו אותה לפי שלש אפשרויות: 1. כל יום עד להופעת המחזור החודשי 2. שלושה ימים לפני הביוץ, ביום הביוץ ושלושה ימים אחרי הביוץ. בסה"כ שבעה ימים. 3. יום אחרי מגע מיני במשך שבעה ימים עד להופעת המחזור.

 

המחקר נמשך 12 חודשים. אחת הנשים הפסיקה לאחר מספר חודשים, נכנסה להריון וילדה ילד בריא. הנשים שהמשיכו לא נכנסו להריון. הן לא השתמשו באמצעי מניעה אחרים. רוב הנשים דווחו שלא היו תופעות לוואי. בודדות סיפרו שהיתה להן עצירות קלה.

 

למשתתפות בניסוי היה קושי בעצם לעיסת הזרעים והמחקר נמשך בבדיקת יעילות של מיצויים שונים. מיצוי מימי נעשה על ידי השרייה של כפית אחת של זרעים טחונים במים רותחים, בכלי מכוסה במשך 20 – 30 דקות. המינון היה כוס אחת ליום. החליטה היתה יעילה כמו לעיסת הזרעים הטחונים. הכינו גם טינקטורה שנראתה יעילה לפי תוצאות ראשוניות.

 

אינדיאנים משבט האפאלאך נוהגים להשתמש גם בפרחים של הגזר. הגב' רובין בינט הכינה מיצוי מימי מהפרחים. היא קיבלה תוצאות טובות עם המינון הבא: שלושה פרחים טריים או כפית אחת של פרחים מיובשים. משרים אותם במים רותחים, בכלי מכוסה במשך 20 דקות. הנשים שתו מיצוי מימי מתערובת של כפית אחת זרעים וכפית אחת פרחים. החוקרת ממליצה לקחת את התערובת בתוך 12 שעות אחרי מגע מיני ולהמשיך לפחות שלשה ימים.

 

מומלץ לא לסמוך על זרעי הגזר במקרים שריכוז הפרוגסטרון בגוף גבוה, כגון אחרי לקיחת גלולות נגד הריון, כשמשתמשים בתחליף הורמונים בגיל המעבר, אחרי לידה או הפלה.

 

הפחתת הפוריות הפיכה. כשמפסיקים להשתמש בזרעים הפוריות חוזרת במהירות וניתן להכנס להריון בתוך זמן קצר.

 

לא נערכו מחקרים על שימוש בזרעים בתקופת ההנקה. לא ידוע אם הם משפיעים על כמות החלב ועל טעמו.

 

שימוש נוסף בזרעים ברפואה המסורתית: הזרעים נחשבים לדיורטים וקרמינטיבים. נוהגים להשתמש בהם במקרים של שלשול, עודף גזים, הפרעות בכליות ובדרכי השתן.    




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו