הקשר בין הפלות לאי שימוש נכון באמצעים למניעת הריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הקשר בין הפלות לאי שימוש נכון באמצעים למניעת הריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 20.06.2012

ממצאי סקר ישראלי חדש שנערך עבור החברה הישראלית לאמצעי מניעה, מצביעים על כך ש-70% מכלל הנשים המשתמשות בגלולות שוכחות ליטול גלולה לפחות פעם בחודשיים. לכן זה לא מפליא שכמחצית מ-20 אלף הפסקות ההיריון המתקיימות בארץ, מתרחשות בגלל אי שימוש נכון באמצעי מניעה .



מאת: פרופ' דניאל זיידמן, יו"ר "החברה הישראלית לאמצעי מניעה ובריאות מינית" ורופא בכיר באגף נשים ויולדות שיבא, תל השומר


הקשר בין הפלות לאי שימוש נכון באמצעים למניעת הריון

ממצאי סקר ישראלי חדש שנערך עבור החברה הישראלית לאמצעי מניעה, מצביעים על כך ש-70% מכלל הנשים המשתמשות בגלולות שוכחות ליטול גלולה לפחות פעם בחודשיים. לכן זה לא מפליא שכמחצית מ-20 אלף הפסקות ההיריון המתקיימות בארץ, מתרחשות בגלל אי שימוש נכון באמצעי מניעה . למה זה קורה לנו, אילו אמצעי מניעה מצויים בשוק ומה מתאים לכל אישה?

התחושה הקיימת באלף השלישי היא שהכל ברור ומובן, שפע המידע מתגלגל בכל צינור תקשורתי אפשרי וכל אחד יודע הכל. אלא שלא כך מתנהלים הדברים בפועל כשמדובר בנושאי חינוך מיני ואמצעי מניעה. מסתבר שכמו במשפט הידוע "מרוב עצים לא רואים יער" – הידע אולי רב אבל בפועל, הוא אינו מועבר בדרך ראויה, רופאי נשים בדרך כלל מקדישים מעט זמן למניעה ומטפלים בעיקר בהיריון והתוצאה היא בורות ובלבול, אי יכולת להתנהל כראוי ולמרבה הצער - כמות גבוהה במיוחד של הפסקות הריון.

על פי נתוני הלמ"ס נערכות בישראל כ-20 אלף הפסקות הריון מדי שנה. חלקן הגדול עקב אי שימוש באמצעי מניעה וחלק לא מבוטל בשל שכחה של נטילת גלולות בזמן. נתון זה מתחבר לנתון שעולה מסקר חדש שנערך עבור החברה הישראלית לאמצעי מניעה שמגלה כי נשים הנוטלות גלולות נוטות לשכוח גלולה אחת לפחות פעם בחודשיים.

נתונים מעניינים נוספים העולים מתוך הסקר מתמיהים: לא רק הנוער חסר ידע, אלא גם נשים צעירות בנות 20-30 ואף נשים בוגרות, מקצתן בנות 30-40 פלוס, חלקן גרושות שהחלו עכשיו "סיבוב שני" לא תמיד יודעות "איך עושים את זה", לאחר שנים עם אותו פרטנר.

בחלק ניכר מהמקרים מדובר בנשים קרייריסטיות, שאפתניות ועסוקות, שפשוט לא יודעות מספיק על אמצעי המניעה העומדים לרשותן וחיות עדיין עם מיתוסים שונים ופחדים.

 

הסיבות לתופעה הן מגוונות:

·         נשים חשות בושה לשאול ולהפגין חוסר ידע, ובשל שילוב בין אותה בורות והחרדה מפני "מה יגידו עלי אם אני לא יודעת".

·         בשל הדחקה, בבחינת – אם אתעלם לא יקרה לי כלום. אנשים ובייחוד מתבגרים, משוכנעים ש"לי זה לא יקרה" או שהם סבורים שהם יודעים הכל.

·         קיימת הפרדה בין שכל ומיניות - כשהתשוקה גואה, החשיבה פחות הגיונית, פעמים רבות מוותרים על המניעה, ומסיימים את האקט הרגעי,  בהיריון לא רצוי.

·         משום שאמצעי התקשורת נוקטים בדרך כלל דעה שלילית כשמדובר באמצעי המניעה – במאמרים רבים גלולות מוצגות כדבר לא בריא, התקן נחשב לא פעם כגורם הרסני לגוף וכדומה.

·         משום שאנחנו עושים את ההיפך הנכון ובמקום לדבר על מין, מתקבעים ומסתגרים - לאחרונה הוציא ממשל אובמה סכום אגדי של 200 מילון דולר על חינוך להתנזרות, ובמילים אחרות – בעידוד צעירים וצעירות לחכות עם מין עד החתונה. בפועל הוכח שצעד שכזה, לא גורם לצעירים להתנזר ממין, הוא רק מגדיל את הפערים בין חוסר הידע לבין מה שמתרחש בפועל.

·         משום שאנחנו לא מסבירים מספיק מגיל צעיר – ממפגשים על ילדי בתי הספר, ביניהם גם בני 12-14, עולה כי כבר בגילאים אלה יש צמא עצום ללמוד ולדעת יותר. המין קיים בין בני נוער ממילא. ואם הוא כבר קיים – למה לא להסביר להם מהי החשיבות לעשות אותו בגילאים הנכונים לכך, בצורה נכונה ועם כל ההגנה מפני מחלות מין והריון לא רצוי? מדוע לא להסביר להם שמה שהם רואים בסרטי הפורנו באינטרנט, מוקצן ומוחצן, הוא לא מין נורמטיבי? מדוע? בגלל הגישה הצדקנית.

על מנת לעשות סדר בדברים, הנה כמה דברים שכדאי לדעת על אמצעי מניעה, לאילו גילאים הם מתאימים ומה היתרונות שלהם

גלולות: רוב הנשים הצעירות כיום כאמור, הן נשות קריירה עסוקות עם שפע של מטלות ואפס זמן. בלו"ז כזה, לא תמיד הן זוכרות ליטול גלולה יומית ולעיתים הן מגלות בשיחה עם רופא הנשים ששכחו בדרך זו ליטול חלק מהחבילה. גם אמהות לילדים שזמנן לחוץ לא תמיד זוכרות ליטול גלולה בזמן והתוצאה: שכחה של  גלולות, מפרה את האיזון ההורמונאלי וגורמת להן להיות פחות מוגנות, ותחת איום של היריון לא רצוי.

קונדום: אמצעי הגנה טוב ויעיל מפני מחלות המועברות במגע מיני, אם כי אינו נוח מאחר שהוא מפר את הספונטאניות, לעיתים לא מולבש כהלכה וכן, קיימת גם סכנה שהוא ייקרע בשימוש חפוז ולא נכון.

קונדום נשי: הינו קונדום רחב ורך אשר מוכנס לתוך הנרתיק לפני המשגל, הקונדום עשוי גומי סינטטי בקצהו ישנה טבעת פנימית המסייעת בהחדרתו ולמיקומו הקבוע בעת המשגל.

התקן תוך רחמי: מוכנס לחלל הרחם לחמש שנים, ונוח מהבחינה הזו, אך  אינו מתאים לנשים שעדיין לא ילדו ולמקצת מהנשים הוא גורם לווסתות כבדות וממושכות, כאבי מחזור וכדומה.

המדבקה: מדבקה המשחררת באופן מבוקר מינונים נמוכים של הורמונים, שנספגים מהעור למחזור הדם. המדבקה נוחה וקלה מאד לשימוש, והינה למעשה מעין פלסטר מרובע בגודל של בול גדול. המדבקה מוצמדת לעור באזורים החלקים בגוף, כמו הירך, הזרוע או העכוז. המדבקה מוחלפת כל שבוע במשך שלושה שבועות והשבוע הרביעי הינו חופשי משימוש במדבקה.

טבעת נרתיקית: טבעת נרתיקית היא טכנולוגיה חדשנית שזכתה בפרסים בינלאומיים. מדובר בטבעת דקה, שקופה וגמישה שמוחדרת לנרתיק אחת לחודש בהחדרה פשוטה וקלה, ללא צורך בביקור אצל רופא הנשים. הטבעת משחררת הורמונים במינון נמוך יותר מכל אמצעי מניעה אחר הקיים בשוק כיום, וכיוון שהיא נותרת בנרתיק היא אינה מושפעת ממערכת העיכול ומייצרת הגנה ארוכת טווח לאורך כל החודש. הספיגה הרציפה של ההורמונים תורמת למחזורים סדירים ובניגוד לגלולות – יש פחות תנודות הורמונאליות לאורך החודש, והחשוב מכל - אין צורך להסתמך על הזיכרון, מה שהופך אותה נוחה מאוד לנשים עסוקות ולאמהות טרודות.   

טווח המוגנות של הטבעת נע סביב 4-5 שבועות ועל כן מי שמעוניינת לדחות את המחזור בשל טיול למשל, יכולה להשאיר את הטבעת בנרתיק לעוד מספר ימים, ולהתחיל את המחזור באיחור קל. כמו כן, מביאה הטבעת של נובה רינג חידוש מהפכני לנשים מבוגרות יותר: אלה שהשתמשו בטבעת העידו כי שחרור האסטרוגנים המקומי גורם לתוספת לחות בנרתיק, מה שמשפר מאוד את הרגשתן בעת קיום יחסי מין ואף גורם להתעוררות מינית מוגברת.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו