כל מה שרצית לדעת כל גלולות למניעת הריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כל מה שרצית לדעת כל גלולות למניעת הריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 15.10.2013

בשנים האחרונות אנו מתוודעים יותר ויותר ליתרונות הנוספים (מעבר לאפשרות לתכנן הריון) של הגלולה. היא גורמת להשפעה מיטיבה על העור (במיוחד בנוכחות אקנה), ירידה בשיעור עודף ,ירידה בכמות הדימום והכאבים בווסת  והשגת מחזור סדיר.



כל מה שרצית לדעת כל גלולות למניעת הריון
בשנים האחרונות אנו מתוודעים יותר ויותר ליתרונות הנוספים (מעבר לאפשרות לתכנן הריון) של הגלולה. היא גורמת להשפעה מיטיבה על העור (במיוחד בנוכחות אקנה) ,ירידה בשיעור עודף ,ירידה בכמות הדימום והכאבים בווסת  והשגת מחזור סדיר.
הגלולה הינה תרופה בטוחה עם מיעוט תופעות לוואי משמעותיות אולם ניתן לרכוש אותה רק עם מרשם רופא.
 
מהם המצבים הגורמים לסבל ואף עלולים לגרום לנזק עתידי, שהטיפול בגלולות נמצא משפר, מועיל ומונע תחלואה ? להלן התשובות של ד"ר דבורה באומן- רופאת נשים מומחית לגניקולוגיה של ילדות ומתבגרות, מחלקת נשים מרכז רפואי הדסה עין כרם.
מזה כמחצית מאה , העולם מכיר ומוקיר את הגלולה למניעת הריון או בשמה החיובי - גלולה לתכנון הריון רצוי. כפי שהאנטיביוטיקה שינתה את חיי האנשים בזכות הצלת חייהם  והפיכת מחלות שאנשים מתו מהן למחלות שהיום , האנטיביוטיקה מאפשרת לנו להמשיך בשגרת חיינו. כך גם הגלולה המאפשרת תכנון הריון  שינתה את המצב הסוציו דמוגרפי בעולם המערבי וכיום גם מובילה שינוי דומה בארצות מתפתחות . יש להודות שמעבר לתפקידה החשוב בשדרוג מעמד האשה והיכולת לביטוי ומיצוי הפוטנציאל הנשי , ממנה נהנית כל החברה , הכדור הקטן הזה גם מנע מקרי מוות רבים של צעירות  שהסתבכו בהריון בלתי רצוי.
 

לאילו צרכים נשתמש בגלולות?

אי סדירות במחזור הוסת : לפני תיאור הבעיה חשוב להגדיר את המינוחים שאנו משתמשים בהם  ,על מנת שנדבר בשפה אחת ונכונה . 
  • וסת ראשונה – הדימום הראשון-הראשון  , מופיע בגיל ההתבגרות סביב גיל 12.5 שנים בממוצע . אצל רוב הבנות המחזור לא יהיה סדיר במהלך שנתיים ראשונות והוא עלול לנוע בין 21-45 ימים ואפילו להגיע פעם בחודשיים, עם השלמת תהליך ההתבגרות המחוזר נהיה סדיר יותר. 
  • וסת – ימי הדימום המחזורי, בממוצע בין 2-7 ימים (בטעות מכונים מחזור) .
  • מחזור – הזמן שחולף בין יום ראשון של וסת אחת לבין יום ראשון של הוסת שאחריה , לרוב 21-35 ימים.
  • דימום וסתי – מוערך באמצעות כמות מוצרים הסניטריים. תקין - שימוש של  2-5 תחבושות\טמפונים ליום.
 
אם הדימום הווסתי מגיע לעיתים קרובות או רחוקות מדי, במיוחד אם עברו יותר משנתיים מאז קבלת וסת ראשונה , כדאי להיוועץ ברופא. לעיתים קרובות מדובר בבעיה לא משמעותית וחולפת , יחד עם זאת פוגעת באיכות החיים. בחלק מן המקרים זהו סימן לחוסר איזון הורמונלי . לאחר ברור לעיתים נמצא שהגלולות  הינן הטיפול המתאים ביותר, היות וניתן לגרום למחזור מסודר וגמיש (ניתן להשתמש ביותר מחפיסה אחת ברצף) ,עם דימום צפוי ומתוכנן.
 
דימום רב בווסת : שכיח במיוחד במתבגרות , בשנים הראשונות לאחר קבלת הווסת הראשונה. בשנים אלו אנו עדים לחוסר סדירות מחזור הווסת שמהווה חלק מתהליך ההתבגרות , אולם  בחלק מהנערות הדימום מגיע לעיתים קרובות (מחזור קצר מ21 יום) או משך דימום ארוך (יותר מ7 ימים) או כמות הדם דימום רב (יותר מ-5 -6 תחבושות\טמפונים ליום). דימום מוגבר קיים בכ30% מסך המתבגרות. מצב זה  עלול להוביל לאיבוד דם רב מדי המתבטא בעייפות , חוסר ריכוז והישגים נמוכים בלימודים .
דימום רב גורם בתחילה לחוסר ברזל ובהמשך עלול להתפתח ל"חוסר דם" – אנמיה.  חשוב מאוד לשים לב לסימנים אלו ולפנות לרופא כבר עם תחילת התופעה. במקרים קלים ניתן להסתפק בתכשירי ברזל בלבד, לעומתם במקרים עקשנים יש צורך בשימוש בגלולות על מנת למנוע איבוד דם רב וחריף וצורך באשפוז ועירוי דם . 
 
כאבי ווסת (מחזור) = דיסמנוראה  – מוכרים ככאבים המתחילים מספר ימים לפני קבלת הדימום הווסתי ונמשכים עד כשבוע.  רוב הבנות (כ-70% ) חשות באי נוחות עד כאב קל בימים אלו . אולם קיימת קבוצה לא מבוטלת (10-15% ) המתלוננות על  סבל רב,  תחושות נלוות כגון בחילה הקאות ועלפון וצורך בשימוש בכמות גדולה של משככי כאבים. כתוצאה מכך בנות אלו צוברות היעדרויות מחזוריות עד מספר ימים מביה"ס ומפעילות אחרת . בנות אלו צריכות לפנות להערכה רפואית על מנת לאבחן אם מדובר בכאבי וסת ראשוניים – תגובת להפרשת חומרי דלקת והתכווצויות הרחם (תופעה המתרחשת אצל כולם רק בעצימות נמוכה יותר) או כאבי וסת שניוניים –כתוצאה  מהפרעה במערכת הרביה  (כגון חסימה בניקוז  או אנדומרטיוזיס).
הטיפול ברוב המקרים יהיה גלולות למניעת הריון אשר מקלות או מעלימות את  הכאבים. במקרים בהם קיימת אבחנה של אנדומטריוזיס , טיפול זה קרוב לודאי , גם ימנע סיבוכים ונזק עתידי. ניתן להגיד שהמשפט "כל המקדים הרי זה משובח" קולע למטרה . 
 
תסמונת קדם ווסתית  - מתאפיינת בשינויים במצב רוח כגון :עצבנות ודכדוך וכן עייפות כאבי בטן  והרגשה כללית רעה. תסמינים אלו מופיעים כשבוע עד שבועיים לפני הוסת , השיפור מגיע לרוב עם קבלת הוסת . תסמינים קדם וסתיים קלים קיימים אצל רוב הנשים אבל רק בכ15% חומרתן מפריעה להתנהלותן התקינה של  החיים. אין בידינו מידע ברור לסיבה הגורמת לתופעה זו אולם לא ניתן להתעלם שהיא קשורה למחזוריות הוסת ושינויים ברמות ההורמונים בתקופה זו משפיעים  על פעילות המוח באמצעות חומרים שונים (העיקרי שבהם סרוטונין). תופעה זו עלולה לפגוע קשות באיכות החיים וישנם דיווחים על התנהגות חברתית הרסנית בתקופה זו "אני הופכת למפגע חברתי" כמו שהטיבה לתאר זאת צעירה אשר סבלה מן התופעה . בשל מורכבותה של התופעה קיים מגוון גדול של טיפולים הכוללים גם תרופות אנטי דיכאוניות ואנטי חרדתיות . אחד הטיפולים המקובלים הן גלולות ברצף הגורמות לשיפור רב בחלק מן המקרים כתוצאה משימור רמות הורמונליות קבועות ללא תנודות. 
 
בכל המקרים הנקובים והרבה אחרים, הטיפול היעיל והמתאים ביותר הינו אותן גלולות למניעת הריון אפילו אם הנערה\אשה אינה פעילה מינית . חלק מן התופעות הן זמניות ולכן הגלולה מקלה על הסבל אולם במקרים לא מעטים ,חוסר טיפול עלול לגרום לנזקים והטיפול מתברר כמונע תחלואה עתידית. 
במצבים של כאבי ווסת  , דימום רב בווסת ואחרים ,נמצא יתרון דווקא לגלולות המינון הנמוך כמו : פמינט, הרמונט, פליים, מינס , אמילי , מרסילון ,מליאן,  יאז ואחרים. בכל המקרים הנקובים רצוי לפנות להערכה רפואית ולאחר אבחנה וקבלת מרשם לגלולות החיים יכולים להפוך להרבה יותר נעימים ! 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו