מתי הביוץ שלי? – על הקושי להרות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מתי הביוץ שלי? – על הקושי להרות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 29.09.2009

המחזור שלך סדיר לגמרי. בהריון הראשון נקלטת בקלי קלות, את משתדלת לאכול בריא ומקפידה על פעילות גופנית. ובכל זאת – למרות ניסיונותיך להרות בשנית – את מתאכזבת לגלות חודש אחרי חודש שאת מקבלת וסת כרגיל. בין אם הקושי להרות מופיע כשאין לך עדיין ילדים ובין אם הוא מופיע אחרי הילד הראשון. בין אם עברת את גיל 40 או שאת צעירה יותר – ישנן כמה עובדות בסיסיות שכדאי לדעת לגבי אופן תפקודו של גופך.



מאת: עינת וולוביץ'


מתי הביוץ שלי? – על הקושי להרות

המחזור שלך סדיר לגמרי. בהריון הראשון נקלטת בקלי קלות, את משתדלת לאכול בריא ומקפידה על פעילות גופנית. ובכל זאת – למרות ניסיונותיך להרות בשנית – את מתאכזבת לגלות חודש אחרי חודש שאת מקבלת וסת כרגיל. בין אם הקושי להרות מופיע כשאין לך עדיין ילדים ובין אם הוא מופיע אחרי הילד הראשון. בין אם עברת את גיל 40 או שאת צעירה יותר – ישנן כמה עובדות בסיסיות שכדאי לדעת לגבי אופן תפקודו של גופך.

 

מתי הביוץ?

אם את מנסה להיכנס להריון כדאי שתגלי מתי בדיוק מתרחש בגופך תהליך הביוץ. הביוץ הוא תהליך טבעי המתרחש בגופך אחת לחודש, כאשר הביצית משתחררת מהשחלה. כדי להיכנס להריון הביצית צריכה לפגוש בתא זרע כ-24 שעות מרגע שחרורה מהשחלה. למעשה, את פורייה רק במשך יום-יומיים בחודש. אם ניקח בחשבון שזרע יכול להתקיים בגופך מספר ימים נבין מדוע כדאי לקיים יחסי מין "סביב" מועד הביוץ ולא רק ביום הביוץ לבדו.

כדי להיכנס להריון עליך לדעת בדיוק מתי את מבייצת. ישנן נשים שיודעות לפי תסמינים שונים המופיעים בגופן כגון: כאבי גב תחתון או בטן תחתונה, כאבי ראש, רגישות בחזה וכמובן – הפרשה צמיגית בהירה. אולם גם אם את מודעת היטב לגופך, לא בטוח שאת יודעת מתי במדויק מתרחש הביוץ ואת בתחילת אמצע או סוף התהליך הקצר ויקר הערך הזה.

 

דרכים לזיהוי הביוץ:

  1. ערכת ביוץ – בכל בית מרקחת תמצאי סוגים רבים של ערכות לבדיקת מועד הביוץ. לרוב מכילות ערכות אלה 10-20 בדיקות המבטיחות לך מידע אמין לגבי מיקומך בתהליך הביוץ. ערכות הביוץ בודקות למעשה את רמת נוכחותו של הורמון ה-lh  בשתן שלך. עליה ברמת הורמון זה מביאה לשחרורה של הביצית מהשחלה (כ- 24-36 שעות לאחר מכן) ומעידה כי תהליך הביוץ החל למעשה. עלות הערכה נעה בין 100-140 שקל.
    קראי בהרחבה: בדיקת ביוץ ביתית
  2. בדיקת חום הגוף -  אפשרות נוספת לאיתור מדויק של תהליך הביוץ קשורה בחום הגוף. עליך למדוד את חום הגוף מדי בוקר לפני צאתך מהמיטה מהיום הראשון של המחזור. אחרי שיתרחש ביוץ יעלה חום גופך בכחצי מעלה ויעיד כי המסע של הביצית מהשחלה עבר הרחם החל.
  3. הפרשת ריר – בערך כחמישה עד שישה ימים לפני הביוץ הזקיק שמתפתח בשחלה מפריש כמות גדולה של אסטרוגן. הורמון זה משפיע על צוואר הרחם להפריש כמויות גדולות של ריר צלול, חלקלק ובעל צמיגות נמוכה. תכונות אלה מסייעות לזרע לשרוד בצוואר הרחם ולחדור לרחם. אחרי הביוץ הזקיק שבשחלה הופך לגופיף צהוב ויפריש פרוגסטרון שבהשפעתו ייצר צוואר הרחם ריר צמיגי ועוין לזרע.
5in"> דגימת רוק – ככל שהביוץ קרב עולה רמת האסטרוגן וכמוהו גם ריכוז המלח (נתרן כלוריד) ברוק. אפשר לקנות מכשיר דמוי מיקרוסקופ ולקחת דגימות רוק. לאחר שהוא מתייבש ניתן להבחין בגבישי מלח בעלי צורה דמוית עלה. יש להימנע משתיה או אכילה כשעתיים לפני קיום הבדיקה.

 

מה בסיכוי?

הסיכוי של זוג ממוצע להרות בחודש הראשון לניסיונות הם נמוכים יחסית 15-25% בלבד. הסיכוי להרות בשלושת החודשים הראשונים עולה לכ- 40-50% ובמהלך חצי שנה 70% מהזוגות יהרו. אם אתם מנסים כבר כמה חודשים אך לשווא קחו בחשבון שעד תום השנה אתם מגדילים את סיכוייכם משמעותית: 85-90% מהזוגות מצליחים להרות בתוך שנה מרגע שהחלו לנסות.

 

תזמון ותדירות יחסי מין

כדאי לקחת בחשבון שמדובר בחלון הזדמנויות קטן יחסית ולכן מומלץ לרכז את מרבית המאמצים לארבעה-חמישה ימים שלפני הביוץ וליום הביוץ. לאחר מכן הסיכוי להפרות את הביצית נמוך ביותר. מחקרים עדכניים מעידים כי הסיכוי הגבוה ביותר להשגת הריון הוא כאשר מקיימים יחסי מין יומיומיים. יחד עם זאת חשוב לזכור שאיכות הזרע יורדת ככל שמרבים בקיום יחסי מין ולכן כדאי למנן את הסקס שלכם ולרכז מאמץ בימים הפוריים.

גורמים שמשפיעים לרעה על האפשרות להרות  

  • עישון – העישון אצל שני בני הזוג או אפילו רק אחד מהם מוריד את הסיכוי להרות ומגדיל את הסיכוי להפלות ספונטאניות.
  • משקל – זה לא הזמן לדיאטה כאסח אולם עודף משקל עשוי לעמוד בינך לבין ההריון המיוחל.
  • גיל – הסיכויים של אישה להרות פוחתים אחרי גיל 30 והם יורדים באופן משמעותי לאחר גיל 40.
  • מחזור לא סדיר – יקשה על קביעת המועד המדויק של הביוץ ועל הימים שבהם כדאי יהיה לקיים יחסי מין.

 

לסיכום:

לפני שפונים לרופא נשים ומלעיטים את הגוף בהורמונים (שיוצרים לעיתים שיבוש מערכות כללי: נפשי-מנטאלי) כדאי לדעת שרפואה סינית (דיקור ושימוש בצמחים) עשויים להשפיע מאוד לטובה על חיזוק הגוף ועל נכונותו להרות. גם הומאופתיה עשויה לעודד את מערכות המין והדם ולהשפיע השפעה ברוכה על קליטת הזרע והביצית ברחם. כלל, בעת הניסיון להרות חשוב מאוד להקפיד על אורח חיים בריא ומאוזן: תזונה טובה ומלאה, מנוחה, רוגע ופעילות גופנית עשויים להגדיל את הסיכויים בצורה משמעותית.

 

המאמר בשיתוף דשא סינטטי




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו