בעיות פוריות בלתי מוסברות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

בעיות פוריות בלתי מוסברות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.04.2012

אצל חלק גדול מאוד מהזוגות הסובלים מבעית פוריות לא מצליחים למצוא הפרעה כלשהי, למרות שנעשו כל הבדיקות הנדרשות. לזה אנו קוראים "בעיית פוריות בלתי מוסברת". זו האבחנה שתקבלו אם אתם מנסים להיכנס להריון כבר שנה לפחות, עשיתם את כל סבב הבדיקות המתישות לגילוי הבעיה והכל יצא תקין לחלוטין .



מאת: ג'ני ענבי  רופאה סינית, מומחית בבריאות ופוריות האישה. מדריכה נשים ב"שיטת המודעות לפוריות"


בעיות פוריות בלתי מוסברות

ילדים זה שמחה אומר השיר הידוע...

כמה מוזר שדווקא בתקופה כה אגואיסטית, שבה האינדיבידואל שולט והאדם שואף בעיקר להגשמת הפוטנציאל האישי שלו, ועדיין גידול הילדים נחשב לרוב כדבר החשוב והמרגש ביותר בחייו של אדם... אנחנו משקיעים בהם את כל כוחינו ומרצינו, ללא כל תנאי, כמה שרק אפשר. אפשר להגיד שילדים, באופן ביולוגי עמוק, הם תמצית ההגשמה העצמית שלנו.

כל יצור חי בעולמינו הינו מפגש בין שני כוחות מנוגדים, בין היין לבין היאנג, בין האנרגיה לבין החומר, בין הזרע והביצית.

הזרע מייצג את האנרגיה הזכרית – היאנג, והוא אחד מבין התאים הקטנים ביותר בגוף האדם. זרע איכותי צריך להיות בעל מבנה תקין ותנועתיות טובה, תכונות שיעזרו לו למצוא את דרכו הארוכה, במבוך הרחם והחצוצרות, אל עבר הביצית.

הביצית מייצגת את האנרגיה הנקבית – היין, והיא התא הגדול ביותר בגוף האדם. ביצית איכותית צריכה להיות עמידה, בעלת קליפה רכה (כדי לאפשר לתא הזרע לחדור אליה בקלות) ובעלת יציבות מרבית כדי לאפשר השתרשות חלקה לאחר ההפריה בדפנות הרחם.

ההשתרשות עצמה מזכירה זרע שנזרע באדמה. כדי שהזרע ינבוט ויגדל הוא צריך להיות רענן ושופע חיים והאדמה צריכה להיות עשירה, אוורירית ולחה.

המנגנון העדין של יצירת החיים הוא המנגנון האבולוציוני החשוב והחזק ביותר בטבע, ולמרות זאת כיום כ20% מהזוגות שמנסים להיכנס להריון סובלים מבעית פוריות. המספר הזה גדל משנה לשנה עד שנדמה שמדובר במגיפה.

 

למה זה קורה לנו?

בחיינו המודרניים ישנם גורמים רבים המוציאים את גופינו מאיזון. הורמונים במזון, תרופות כימיות בשימוש נרחב, זיהום כימי במזון, מי השתייה והאוויר שאנו נושמים, חוסר תנועה, תזונה דלה בערכים תזונתיים, לחץ נפשי מתמשך ועוד.  חלק מהגורמים האלה מתבטאים בהפרעות שונות במערכת הרבייה. הפרעות אלו בדרך כלל אפשר לאבחן בבדיקות מעבדה, אולטרסאונד או צילום רחם.

אך אצל חלק גדול מאוד מהזוגות הסובלים מבעית פוריות לא מצליחים למצוא הפרעה כלשהי, למרות שנעשו כל הבדיקות הנדרשות. לזה אנו קוראים "בעיית פוריות בלתי מוסברת".

אם אתם מנסים להיכנס להריון כבר שנה לפחות, עשיתם את כל סבב הבדיקות המתישות לגילוי הבעיה והכל יצא תקין לחלוטין – זו האבחנה שתקבלו מהרופא.

לרוב הטיפול יתחיל במתן הורמונים, ואם לאחר תקופה קצרה (מאוד!) לא תכנסו להריון תמשיכו להזרעה או ישר להפריה חוץ גופית -  ivf. חשוב לציין שטיפולים אלה מתערבים בצורה עמוקה במאזן ההורמונאלי העדין של הגוף (מאזן שהוא תקין לפי הבדיקות)  ולכן הם בעלי תופעות לוואי רבות ומעלים את הסיכון לסרטן השד והשחלות בעתיד.

בנוסף אחוזי ההצלחה בטיפולי ivf לא גבוהים, במיוחד כשמדובר בבעיות פוריות בלתי מוסברות. כשחושבים על זה, זה מאוד הגיוני – הפריה חוץ גופית בסך הכל משנה את מיקום המפגש בין הזרע והביצית למקום נראה לעין. העובר שנוצר עדיין צריך להיקלט ברחם ולשגשג בתוכו. כשאין הפרעה מכאנית (חצוצרות סתומות למשל או חולשת זרע רצינית שלא מאפשרת לו להגיע לביצית) אין שום סיבה שדווקא ivf יצליח יותר מיחסי מין אמיתיים ומספקים. ובאמת אחוזי ההצלחה של  טיפול ivf בודד עומדים על כ25%, דומה מאוד לסיכוי של זוג להיכנס להריון באופן טבעי בחודש בודד. ואכן, ישנם מקרים מסוימים שדווקא הפוך, זוגות שכבר עשו כמה הפריות ללא הצלחה, נכנסים להריון בדרך הטבעית דווקא בחודש של הפסקה מהטיפולים...  איזו הפתעה! לעולם אסור להתייאש!

 

אז לפני שמתחילים טיפול, אולי בכל זאת ננסה למצוא את מקור הבעיה?

במאמר זה אציע כמה אופציות אפשריות.

 

האבולוציה יצרה את האדם בצורה יעילה ומתוחכמת. בימים קדומים, כשהינו ציידים- לקטים, חיינו התחלקו בין תקופות של שפע במזון ולבין תקופות של חוסר במזון, לפעמים אפילו רעב.

בתקופה שפע האדם היה רגוע ושמח וגופו היה מאוזן, פורה וחיוני. לעומת זאת תקופות של חסר כמובן לוו בלחצים גדולים ופחד קיומי, ובעקבות זאת הגוף יוצא מאיזון ומערכת הפוריות מכבה או משבשת את עצמה. המסר של המוח לגוף הוא – בתקופה של סטרס וחסר אנחנו לא רוצים שיוולדו ילדים.

בימינו אנחנו נהנים משפע תמידי במזון, אך מזונינו דל.

מה הכוונה דל? הרי השמנה היא אחת המחלות הקשות של המאה ה21!

היחס של הקלוריות מול החומרים המזינים האחרים (ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן חיוניות ועוד)  הוא לא טבעי ולא נכון לגוף שלנו. המזון מכיל המון קלוריות ומעט ומכל השאר. לכן אפילו שמכסת הקלוריות הרבה פעמים עוברת את הרצוי, לעיתים הגוף עדיין יראה סימנים של תת תזונה.

 

חיי היומיום עמוסים בלחצים ולעיתים אנו חשים פחדים וחרדות שגופינו מפרש אותם כפחדים קיומיים, למרות שבפועל שום דבר לא מאיים על חיינו. הגוף יוצא מאיזון ובמקרים מסוימים מערכת הרבייה נפגעת. 

לפעמים השיבוש הוא קל ולא רואים אותו בבדיקות, אך הוא מוריד את הסיכוי החודשי להיכנס להריון (שעומד על כ25% ממוצע אצל זוגות בריאים), מה שיכול בקלות להסביר אי הצלחה לאחר שנה של נסיונות.

חשוב לציין שבמדינות רבות אחרות נדרשות שנתיים או שלוש של נסיונות כושלים כדי לאבחן בעיית פוריות. 

 

ברפואה הסינית מערכת הרבייה של האישה מושפעת מכל איברי הגוף ובעיקר ממצבם האנרגטי של הכבד, הכליות והלב. בנוסף המערכת מקושרת לרגשות השונים כמו כעס, דיכאון, פחד, מחשבות אובססיביות ועוד.

אחד המצבים הנפוצים בקליניקה הוא חסימה בתקשורת בין החלק העליון לחלק התחתון של הגוף. מנגנון הרבייה מתחיל במוח בשחרור הורמונים לזרם הדם. ברפואה הסינית האנרגיה של הלב היא שאחראית על המנגנון הזה. ההורמונים אמורים להיקלט בשחלה ולגרום לה בתהליך הבשלה של ביצית חדשה, ולאחר שתבשיל – תבייץ. כשהמסרים נקלטים השחלה בתורה משחררת לזרם הדם הורמונים המודיעים למוח שהפעולה בוצעה. כשיש הפרעה בזרימה האנרגטית בין המוח לאגן המסרים לא תמיד נקלטים נכון. לעיתים הפעולה לא מתבצעת כמו שצריך או שהיא מתבצעת אך ההודעה למוח לא מגיעה והוא משחרר עוד ועוד הורמונים כדי לזרז את התהליך.  הסיבה בדרך כלל היא חסימה דווקא באזור הבטן העליונה, מתחת לצלעות, אזור הידוע כמקום אגירה של רגשות שליליים.

בעזרת דיקור, צמחי מרפא סיניים  והמלצות תזונתיות נכונות ניתן לטפל במגוון מצבי חוסר איזון של הגוף ולהביאו למצב האופטימלי.

עוד מצב נפוץ הוא חלון פוריות קצר.  לכל אישה יש חלון פוריות אחד במחזור הנע בין 1-5 ימים,  כשבסופו יש ביוץ. לאחר הביוץ, אם לא בוצעה הפריה תוך 12-24 שעות הביצית מתפרקת וחלון הפוריות נסגר. אורך חלון הפוריות תלוי בנוזלים שמפריש צוואר הרחם בימים שלפני הביוץ. נוזלים אלה מסוגלים לשמר את הזרע בנקיקי צוואר הרחם ולשחרר אותם בעיתוי הנכון ליצירת הפריה. אישה שמפרישה נוזלים אלה רק שעות ספורות לפני הביוץ תהיה בעלת סיכויים נמוכים מאוד להיכנס להריון לעומת אישה שמפרישה אותם  כבר 5 ימים לפני. אפשר להגדיל משמעותית את הסיכויים על ידי שימוש ב"שיטת המודעות לפוריות". זיהוי חלון הפוריות ותכנון של יחסי המין למועד הפורה ביותר מגדיל פי שניים או שלוש  את הסיכוי להיכנס להריון בכל חודש.  ערכות הביוץ הנמכרות בבתי מרקחת אומנם מזהות את הביוץ עצמו, אך לא את הימים הפוריים שלפניו, כך שהרבה פעמים כשאת מזהה ביוץ במקלון, חלון הפוריות כבר עומד להסגר. בעזרת הדרכה נכונה, ניתן להשתמש  ב"שיטת המודעות לפוריות" גם כדי להגדיל סיכויים להריון ואפילו כדי להימנע מהריון.  בעזרת כלים של הרפואה הסינית ניתן להגדיל את משך חלון הפוריות (כאשר הוא קצר מדי) ולשפר את איכות נוזלי צוואר הרחם.

כמובן שקיימות עוד מגוון אופציות ומצבי חוסר איזון שונים בגוף אשר מורידים את הסיכוי להריון. במדינה שלנו, שבה ערכי המשפחה נחשבים למקודשים, הלחץ גדול, האבחנה וכן הטיפולים ההורמונאליים מתחילים בשלב מוקדם, לפעמים הרבה לפני שהזוג מיצה את הדרכים הטבעיות לשפר את סיכויי ההתעברות.

אז לפני שנכנסים למחול השדים של טיפולי הפוריות הכימיים כדאי לקחת נשימה עמוקה, לצאת לאיזו חופשה טובה, להביא את הגוף לאיזון הטוב ביותר שלו, לאכול נכון, לישון טוב, לעשות סקס מתוך אהבה ובזמן הנכון ולהאמין שהרחם שלך בריא, חיוני ומוכן ליצור חיים חדשים...

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו