מה הקשר בין ארוחת הבוקר לרמת הפוריות? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מה הקשר בין ארוחת הבוקר לרמת הפוריות?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.10.2013

ארוחת בוקר גדולה או דווקא ארוחת ערב של מלכים? מחקר חדש חושף שהבחירה משפיעה גם על רמת הפוריות שלנו...



מה הקשר בין ארוחת הבוקר לרמת הפוריות?
בואו נתחיל מהשורה התחתונה: מחקר חדש מוכיח כי נשים הסובלות מאי סדירות במחזור החודשי הנובעת משחלות פוליצסטיות, שצרכו את אותה כמות הקלוריות בבוקר רשמו עלייה בפריון מאשר הנשים שאכלו את אותה הכמות בערב.
 
בשנים האחרונות, נחשפנו ללא מעט מחקרים בתחום התזונה שטענו כי משקלנו מושפע לא רק מהיקף צריכת הקלוריות שלנו אלא גם מהשאלה מתי אנחנו צורכים את אותן הקלוריות.
בימים אלה מתפרסם מחקר ישראלי חדש, החושף כי תזמון מועדי הארוחות לא משפיע רק על הגזרה אלא יכולות להיות לו השלכות של ממש על רמת הפוריות של נשים. המחקר שנעשה בשיתוף בין האוניברסיטה העברית לבי''ח וולפסון ואוניברסיטת תל אביב, מראה כי צריכת כמות קלוריות גבוהה יותר בבוקר מאשר בערב מובילה למצב בריאותי טוב יותר.
 
המחקר, שנערך ע"י פרופ' אורן פרוי וגב' מעיין ברנע מהמכון לביוכימיה, מדעי המזון והתזונה באוניברסיטה העברית ופרופ' דניאלה יקובוביץ' וד''ר חוליו ויינשטין מבי''ח וולפסון ואוניברסיטת תל אביב מצא כי בקרב נשים הסובלות מאי סדירות במחזור החודשי, אלו שאכלו ארוחת בוקר גדולה נהנו מעלייה ברמת הפוריות. המחקר בדק האם לזמני ארוחות ישנה השפעה בריאותית על נשים בעלות אי סדירות במחזור החודשי הנובעת משחלות פוליצסטיות. תסמונת השחלות הפוליצסטיות (pcos) משפיעה על כ-6-10% מהנשים בגיל הפריון ופוגעת ביכולת הרבייה שלהן. תסמונת זו קשורה לתנגודת לאינסולין המביאה לעליה בהורמוני מין זכריים (אנדרוגניים) ויכולה לגרום לאי סדירות במחזור החודשי, לאיבוד שיער, לשיעור באזורי גוף שונים, לאקנה, לבעיות פריון ולסוכרת בעתיד.
 
הניסוי נערך במשך 12 שבועות על נשים רזות בעלות bmi (מדד מסת גוף) נמוך מ-23 הסובלות מתסמונת זו. הנשים שהשתתפו בו חולקו ל-2 קבוצות שצרכו כ-1800 קלוריות ביום. כאמור, השוני בין הקבוצות עמד על זמני אכילת הארוחות הגדולות, כאשר קבוצה אחת צרכה כ-980 קלוריות בארוחת הבוקר, והשנייה צרכה אותה כמות בארוחת הערב.החוקרים רצו לבדוק האם תזמון שונה של צריכת הקלוריות ישפיע על ההתנגדות לאינסולין ועליה בכמות האנדרוגנים אצל נשים הסובלות מתסמונת ה-pcos.
 
ממצאי המחקר שהתפרסם לאחרונה בכתב העת היוקרתי clinical science הראו תוצאות טובות יותר עבור הקבוצה שצרכה ארוחת בוקר גדולה. רמת הגלוקוז וההתנגדות לאינסולין ירדה אצל נשים מקבוצה זו (ב-8%), כאשר בקבוצה השנייה מדדים אלו לא השתנו. ממצא נוסף הראה כי בקבוצת הבוקר נרשמה ירידה ברמת הטסטוסטרון בכמעט 50%, כאשר, שוב, בקבוצת הערב המדד לא השתנה. בנוסף לכך בקבוצת "ארוחת הבוקר" נרשמה עלייה דרמטית באחוז הנשים המבייצות ככל שהמחקר נמשך בהשוואה לקבוצת "ארוחת הערב", כלומר אכילת ארוחת בוקר גדולה מובילה לעלייה ברמת הפוריות אצל נשים בעלות שחלות פוליצסטיות.
 
לדברי פרופ' פרוי, "המחקר מדגים באופן מובהק כי אמנם כמות הקלוריות שאנחנו צורכים ביום חשובה, אך התזמון בו אנחנו צורכים אותן חשובה אף יותר". 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו