הנחיות חדשות לביצוע הפלה תרופתית - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הנחיות חדשות לביצוע הפלה תרופתית

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 08.08.2011

החברה הישראלית לאמצעי מניעה ובריאות מינית יוצאת בהנחיות והמלצות חדשות לביצוע הפלות תרופתיות ובין היתר ממליצה לנשים עם משקל עודף לשקול דרך זו על פני גרידה. וגם אזהרה – לא לשתות מיץ אשכוליות בזמן הטיפול.



הנחיות חדשות לביצוע הפלה תרופתית

הנחיות טיפוליות חדשות של החברה לאמצעי מניעה ובריאות מינית כוללות הקלות משמעותיות לנשים המבצעות הפלה תרופתית (המיועדת עד לשבוע 7 של ההריון) וגם המלצה לנשים כבדות משקל לשקול הפלה תרופתית על פני גרידה. "ידוע כי הפסקת היריון ניתוחית בנשים עם משקל עודף קשה יותר מבחינה טכנית, בעיקר בגלל הקושי לחשוף את צוואר הרחם ולחדור לחלל הרחם" מסביר יו"ר החברה, פרופסור דניאל זיידמן. "משך פעולה ממושך יותר ואובדן דם רב יותר תועד בקרב נשים בעלות משקל עודף שעברו הפסקת היריון בגרידה או 'שאיבת ריק'.  גם ההרדמה הכללית קשה ומסוכנת יותר עבור נשים שמנות מאד".

במחקר רטרוספקטיבי שבדק את תוצאות הטיפול בנשים במשקל עודף, עם bmi מעל 30 ק"ג/מ"ר, נמצא כי הפסקת היריון מוקדמת עם מיפפריסטון (מיפג'ין) ומיזופרוסטול (ציטוטק) לא נמצאה בקשר עם סיכון מוגבר לסיבוכים.נמצא שאצל נשים עם משקל עודף שעברו הפסקת היריון תרופתית לא הייתה עלייה בצורך בהתערבות כירורגית, לא התרחשה עלייה במספר הנשים שלא השיגו הפלה שלמה תוך שבועיים ולא נרשמה עלייה במספר בדיקות המעקב שנדרשו.

בנוסף, מעדכנת החברה הישראלית לאמצעי מניעה, על ביטול מספר הגבלות שימוש ומספקת הוראות נטילה עדכניות:

  • ביטול האזהרה ביחס לשימוש בהפסקת הריון תרופתית בנשים מעשנות מעל גיל 35
  • בוטל האיסור על שימוש במקביל באלכוהול
  • מותר ליטול תרופות נוגדות דלקת (nsaids) דוגמת איבופרופן (אדקס) או נפרוקסן (נקסין). מחקר אקראי, שנערך לאחרונה במרכז הרפואי שיבא, הוכיח את יעילותם על פני תרופות ממשפחת הפראצטמול, דוגמת  אקמול, בשיכוך כאב ואף נמצא שהם לא מעכבים את תהליך הפסקת ההיריון, כפי שחששו עד כה.
  • על פי ההנחיות החדשות של משרד הבריאות האישה נדרשת עתה להישאר בבית החולים להשגחה במשך 3 שעות בלבד לאחר נטילת הציטוטק, לעומת 6 שעות שהיה נהוג עד כה.
  • בעבר הומלץ לחייב את המטופלת להגיע לביקורת אחרי הפסקת היריון תרופתית תוך 10-14 יום. ההמלצות באירופה הוגמשו, וכעת ההמלצה היא לבצע ביקורת אחרי תוך 14-21 יום. בהתאם שונו ההנחיות גם בישראל. כלומר מועד הביקורת יכול להיקבע בהתאם לנוחות המטופלת ואפשרויות המוסד המטפל עד 21 יום לאחר הפסקת ההיריון התרופתית.

·         איסור על שתיית מיץ אשכוליות במהלך הטיפול בהפלה תרופתית זאת משום שמיץ אשכוליות מאט את פינוי התרופה מהגוף וכך יכול להעלות את רמתה בגוף. מיץ תפוזים מותר לשתיה.

  • ניתן להניק לאחר נטילת מיפג'ין. באשר לציטוטק, מומלץ לאם ליטול את התרופה מיד לאחר הנקה ולשוב ולהניק רק כ-4 שעות לאחר נטילתה.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו