מיתוסים על הפלות טבעיות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מיתוסים על הפלות טבעיות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 01.04.2008

כשמתכננים היריון, הפלה טבעית היא בין הדברים היותר מפחידים שאפשר להעלות על הדעת, והסטטיסטיקה לא מעודדת. הריונות רבים מסתיימים בצורה ספונטאנית, לפעמים אפילו עוד לפני שהאשה בעצמה יודעת שהיא בהיריון. גם הריונות שעוברים את השלב הקריטי הראשוני, עלולים להסתיים במהלך החודשים הבאים.



מאת: טל פלג באדיבות אתר ד"ר יאנג


2P סטודיו

מיתוסים על הפלות טבעיות

 

 
 

כשמתכננים היריון, הפלה טבעית היא בין הדברים היותר מפחידים שאפשר להעלות על הדעת, והסטטיסטיקה לא מעודדת. הריונות רבים מסתיימים בצורה ספונטאנית, לפעמים אפילו עוד לפני שהאשה בעצמה יודעת שהיא בהיריון. גם הריונות שעוברים את השלב הקריטי הראשוני, עלולים להסתיים במהלך החודשים הבאים.

 

כשמדברים על הפלות טבעיות יש לא מעט מיתוסים. השמרנים יותר מייחסים את זה ללחץ מוגזם ולא מוצדק, פעילות גופנית מוגזמת, תת משקל או עודף משקל, חשיפה למזהמים סביבתיים, שימוש יתר במכשירים חשמליים כמו מכשירי טלפון נייד או מחשבים, והרגלים רעים כמו סיגריות ויותר מדי קפה.

 

ניתוח משולב של עשרות מחקרים שנערכו בנושא מאז שנת 1995, שנערך על ידי ד"ר סנדרה קרסון (sandra a. carson) מאוניברסיטת בראון (brown) וד"ר וואר בארנץ' (ware branch) מאוניברסיטת יוטה (utah), מראה שלהיות שמרן, זה לא בהכרח להיות צודק. 

השורה התחתונה של סקירת המחקרים מראה שבערך אחת מתוך מאה נשים בגיל הפוריות תעבור הפלה טבעית. נכון, צרת רבים נחמת טיפשים, אבל היא עדיין חצי נחמה. ב- 80%-90% מהמקרים, ההיריון הבא יגמר בלידה מוצלחת, אפילו ללא טיפול. אחרי שתי הפלות רצופות הסיכויים עומדים על 75% , ואחרי שלוש הפלות, 65%. שזה ממש לא מעט.

 

מה שעוד חשוב לדעת מהסקירה, הוא שחלק מהגורמים להפלות טבעיות שנויים במחלוקת, מה שנכון גם לגבי חלק מהטיפולים. לדוגמא, הקשר בין גורמים סביבתיים והפלות חוזרות מעולם לא הוכח. אותו דבר לגבי גורמים זיהומיים. רובן המכריע של ההפלות נגרם בגלל שמשהו לא בסדר עם העובר, בדרך כלל זו הפרעה כרומוזומלית.

 

מה שכן נכון, זה שהסיכון לבעיות באופן כללי גדל ככל שההיריון מתחיל בגיל מבוגר יותר של האם, ולפי מספר מחקרים גם של האב.

טעויות גנטיות בביצית או בזרע שכיחות יותר בגיל מבוגר, והתוצאה שלהן היא יותר מדי או פחות מדי כרומוזומים, ועובר שלא מצליח להתפתח.

 

בעיה  מבנית של הרחם אפשר לראות בכ- 10% עד 15% מהנשים שסובלות מהפלות חוזרות. ולמרות הנתונים, ניתוח המחקרים מראה שלא תמיד בעיה מבנית ברחם היא מה שמסכל הריון מוצלח. באופן דומה, גם התרומה של גידולים שפירים, כמו מיומות ואנדומטריוזיס (גדילה של רקמת הרחם מחוץ לרחם) שנויה במחלוקת. הטיפול במקרים כאלה הוא ניתוח להסרת הרקמה העודפת, שדרך אגב, לא מבטיח שלא תהיה הפלה נוספת.

 

הפרעה אוטואימונית, שכוללת יצור של נוגדנים מסוימים (phospholipids) בדפנות כלי הדם, עלולה לעיתים לגרום לקרישי דם בכלי הדם הקטנים בשלייה, ולהפלה טבעית. מה שיכול לעזור במקרה כזה הוא טיפול בתרופות מדללות דם, או אספירין בכמות קטנה. גם במקרה הזה, זה לא בהכרח ימנע את הסיכון להפלה נוספת.

 

הסבר שכיח נוסף להפלות טבעיות, הוא פגם ביצור של פרוגסטרון, ההורמון שמופרש אחרי הביוץ ומכין את השחלות להיריון. ההסבר הזה הוא כנראה יותר תולדה של המאמצים לתמוך בהיריון בשלבים הראשונים שלו באמצעות פיקוח על פרוגסטרון, מאשר טיפול אמיתי. לפי מה שעולה מסקירת המחקרים, טיפול כזה אינו מזיק, אבל גם לא ממש מועיל. 

 

כשקוראים על כל מה שיכול להסתבך בהיריון, קצת קשה שלא לתהות איך בכל זאת כל כך הרבה תינוקות בריאים מגיעים לעולם. אבל זה קורה. תוספי מזון לפני הכניסה להיריון ובמהלכו, תזונה נכונה, פעילות גופנית מבוקרת, הימנעות מכל מה שמזיק (כמו אלכוהול ויותר מדי קפאין) וליווי רפואי יכולים להיות צעד חכם. גם מידע עובדתי, אמפתיה, סטטיסטיקות אופטימיות ואם אפשר, טיפול שמתבסס על הבעיה האמיתית, לא יזיקו.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו