השמנה במהלך טיפולי פוריות היא לא גזירה! - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • מפגשי בוקר
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

השמנה במהלך טיפולי פוריות היא לא גזירה!

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.02.2014

נשים בטיפולים "מקרקעות" לעיתים את עצמן לבית בעת הטיפולים שלא לצורך ומצמצמות קשרים חברתיים ופעילות גופנית. זהו מרשם לעליה במשקל. אז מה ואיך לעשות אחרת?



מאת: עפרה ליאור, מאמנת אישית של זוגות בטיפולי פוריות


השמנה במהלך טיפולי פוריות היא לא גזירה!
נשים שנמצאות בטיפולי פוריות ממושכים מגלות לעיתים שבמקביל לאינסוף הקשיים הגופניים והנפשיים הן נאלצות להתמודד עם עליה במשקלן.
 
להורמונים שהאשה נדרשת לקחת יש תפקיד מסוים בעליה במשקל. הם מגבירים את העצבנות ומורידים את סף הרעב. המוטיבציה לשמור על תזונה נכונה ועל פעילות ספורטיבית סדירה פוחתת, השהות בבית גדלה והתוצאה היא צריכת קלוריות עודפת על הוצאתן שמובילה להשמנה.  
 
מרבית הנשים המעשנות חדלות מהעישון לקראת תחילת טיפולי הפוריות, וטוב שכך. האוכל, כידוע, הוא סוג של תחליף בעת הפסקת עישון וללא הסיגריות הפה נפתח כדי לאכול.
 
נשים רבות "מקרקעות" את עצמן במהלך הטיפולים ובמיוחד לאחר החזרת העוברים לרחמן, באם מדובר בהפריה חוץ גופית. הזהירות היא לרוב מוגזמת ואין בה לסייע להצלחת הטיפול. מובן שלאחר השתלת העוברים לא מומלץ לרכב על סוסים, לעשות ספינינג או סקי, אבל הליכה ופעילויות מתונות אחרות בהחלט מותרות ואף מומלצות. הפעילות הגופנית חשובה ואפילו חשובה מאוד היא משחררת חומרים חיוניים וממריצים למחזור הדם, מאפשרת לשחרר אנרגיות שליליות ואין ספק שלאחר פעילות גופנית ההרגשה מעולה. מומלץ לעשות הליכה עם בן הזוג או חבר/ה ולנצל את פסק הזמן לשוחח ולפרוק מתחים.
 
ככלל, לא מומלץ להכנס למשטר הרזיה במהלך טיפולי הפוריות, אבל שמירה על השגרה בתחום האוכל תהיה נכונה.
בשלב הראשון כדאי לבצע רישום של מה נאכל ומתי. 
עצם הצורך בכתיבה מגדיל את השליטה ומציף אכילת יתר שנוח יותר להדחיק.
 
לא כדאי לוותר על הנאות החיים: פרוסת עוגה, גלידה ומאכלים אהובים אחרים יכולים להנעים את תקופת הטיפולים, אבל הכל במידה. במקרה הצורך אפשר להיוועץ עם תזונאית ולבנות תוכנית אישית.
 
כמו תמיד, צריך להיות מודעים למכשולים שעלולים לגרום לנו לאכול יתר על המידה. כדאי להיזהר מאכילה במסעדות או ארוחות משפחתיות שבהן אין לנו שליטה על הרכב המנות והן מביאות לאכילה מופרזת. יש להיזהר גם מהחטיפים והמתוקים שמחכים בארון לשעת לילה מאוחרת כדי להיאכל. 
 
את המתח הנפשי כדאי לנסות ולהפיג בדרכים אחרות כמו שמירה על הקשרים החברתיים, במקום לבחור בדרך המקובלת של התרחקות מחברים בתקופה הזו. מומלץ להמשיך לעסוק בתחביבים, טיולים ויציאות להצגות וסרטים. כדאי לעבוד על חשיבה חיובית והתמקדות בתוצאות המיוחלות של הטיפולים במקום בהווה הפחות נעים.   
 
הקפדה על הגזרה בעת טיפולי הפוריות אינה חשובה רק לתחושה, אלא גם כדי להתחיל את ההיריון ללא משקל עודף שעלול להכביד. הטיפולים, שעלולים להמשך חודשים ואף שנים, הם תקופה קשה גם כך ויש לעשות כל מאמץ שלא להוסיף להם תסכול על הגזרה הנאה שאבדה לה.
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו