הרפואה האורתומולקולארית בתחום בריאות האישה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הרפואה האורתומולקולארית בתחום בריאות האישה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.07.2013

הרפואה האורתומולקולארית הנה אסכולה חדשנית שמיושמת על ידי רופאים מובילים בעולם ולאחרונה מתחילה לתפוס את מקומה גם בישראל. עיקרה בייצור הורמונים זהים ביולוגית לאלו שהגוף אמור לייצר בצורה טבעית. מה שמתאפשר לשילוב בטיפולי פוריות של נשים בגיל הפריון.



מאת: ד"ר מל ליטמן, קוונאטום מדיקל סנטר – המרכז לרפואה אינטגרטיבית.
הרפואה האורתומולקולארית בתחום בריאות האישה

כל אישה במהלך חייה נתקלת בטיפול הורמונלי כל שהוא: החל ממניעת הריון , דרך טיפולי פוריות ועד לתמיכה הורמונלית בגיל המעבר. למרות תופעות הלוואי והסכנות הטמונות בהורמונים מלאכותיים כמו קרישי דם, עליית הסיכויים לתחלואה בסרטן ועוד, הרפואה כיום מציעה מעט מאוד פתרונות להמעיט את השימוש בהורמונים. לאחרונה גוברת המודעות למקומה של הרפואה האורתומולקולארית בעולם בריאות האישה.

הרפואה האורתומולקולארית הנה אסכולה חדשנית שמיושמת על ידי רופאים מובילים בעולם ולאחרונה מתחילה לתפוס את מקומה גם בישראל לאחר שמספר מומחים מארה"ב עשו לה עליה. שיטת הטיפול הזו הינה חלק מהמגמה הכללית של עולם הרפואה של מעבר ממוצר מדף אחד לכל לרפואה מותאמת אישית.

הרפואה האורתומולוקולארית הופכת לרלוונטית מתמיד לאור העלייה במודעות בקרב נשים לבדיקת המצאות הגן שמגביר את הסיכויים ללקות בסרטן השד. נשים שיש להן את הגן, וסובלות מבעיות פוריות נמצאות בדילמה קשה שכן טיפול הורמונלי עשוי להגביר את סיכוייהן לחלות.

אז מה היא הרפואה האורתומולקולרית?

בשנת  1968, טבע פרופ'  לינוס פאולינג, זוכה 2 פרסי נובל, את המונח “אורתומולקולרי” על מנת לציין את השימוש בחומרים טבעיים ומזינים, לשמירה על הבריאות ולטיפול במחלות. השימוש הנפוץ ברפואה אורתומולקולארית היה פופולארי במגה-מינון של ניאצין לטיפול בסכיזופרניה וטיפול תזונתי בהיפוגליקמיה (תת-סוכר בדם).  בשנים האחרונות, לאחר שנים של מחקר, פרץ התחום לסוגים נוספים של טפול במחלות כמו סרטן, פוריות ועוד. מדובר למעשה בשילובים של ויטמינים, מינרלים ועוד, ומאחורי הטיפולים עומד שילוב בין כימיה, פיזיקה ורפואה.

בתחום בריאות האישה חלה פריצת דרך משמעותית בתחום כאשר רופאים וכימאים הצליחו לייצר הורמונים זהים ביולוגית לאלו שהגוף אמור לייצר בצורה טבעית. אלפי נשים ברחבי העולם, ובמיוחד בארה"ב וקנדה מצליחות לשמור על איזון הורמונאלי בשלבים שונים של חייהן (הבדיקות התקופתיות שנעשות במהלך השימוש בהורמונים זהים ביולוגית  לא הראו  עליה במחלות ו/או התפרצות של מחלות) ללא צורך בצריכה של הורמונים סינטטיים, המעמידים את הגוף בסיכון רב למחלות שונות.

הורמונים זהים ביולוגית – הרפואה האורתומולקולארית לאיזון כשל הורמונלי אצל נשים

ההורמונים הזהים ביולוגית נרקחים באופן אישי עבור כל אישה (או גבר, אגב) שמגיעים עם מצב של חוסר איזון או כשל הורמונלי, על ידי רופא. כשל הורמונלי בא ליד ביטוי במגוון רב של סימפטומים – החל מכאבי מחזור חזקים, שיעור יתר, בעיות פוריות, ירידה בחשק המיני (או בעיות בתפקוד המיני אצל גברים), גלי חום בגיל המעבר, דיכאון ועוד. מדובר בהורמונים לכל דבר אלא שהמקור שלהם הוא טבעי ולא סינטטי ומסחרי. ההורמונים הזהים ביולוגית מופקים בדרך כלל ממקור צמחי והמולקולה שלהם זהה לחלוטין באופן ביולוגי למולקולה של ההורמונים שהגוף מייצר בעצמו, כמו טסטוסטרון, אסטרוגן, קורטיזון וכו'. הנשים שמגיעים אליי לטיפול מתפרשות על פני כל הגילאים וכל תקופות החיים – החל מבנות צעירות שסובלות מחוסר איזון הורמונלי וכלה בנשים בגיל המעבר שהרופא יעץ להן ליטול הורמונים והן העדיפו לבדוק אפשרות להורמונים זהים ביולוגית על מנת להקטין את הסיכון ואת תופעות הלוואי.

קהל נוסף שיכול להיעזר מאוד בטיפול הוא נשים שנתקלות בבעיות פוריות וצריכות לעבור טיפולי הפרייה (ivf). נשים אלה נוטלות במסגרת התהליך ברפואה הקונבנציונלית מינונים גבוהים של הורמונים שמשפיעים מאוד על אורח חייהן, מצב רוחן וגם מעלים את הסיכון ללקות במגוון מחלות, קרישי דם ואפילו סרטן. במחקרים הוכח שהורמונים זהים ביולוגית ממזערים מאוד את תופעות אלה. כמו כן, נשים עברו בדיקה לזיהוי גן סרטן השד ונמצאו בקבוצת הסיכון, ימצאו את עצמן בבעיה קשה במידה והן מתמודדות עם בעיות פוריות. נשים אלה, שגם כך נמצאות בסיכוי גבוה לחלות בסרטן השד או השחלות, יגדילו עד מאוד את סיכוייהן לחלות עם יטלו הורמונים סינטטים. בעשרות השנים שבהן אני מיישם את עקרונות הרפואה האורתומולקולרית ליוויתי נשים רבות שעברו הפריות מבחנה ונטלו הורמונים זהים ביולוגית במקום הורמונים סינטטים.

הרפואה האורתומולקולרית מתאימה את המינונים וההרכב באופן אישי למטופלת, מתוך ידיעה ברורה שכל אישה היא שונה וכל מצב רפואי מחייב התייחסות אחרת. כמו כן, ברור שגם הגוף באופן טבעי לא מפריש כמויות זהות של הורמונים מדי יום. זאת בשונה מהתרופות הקונבנציונליות שבאות במינונים קבועים בדרך כלל ונרשמות לתקופות דומות לנשים שונות.

העובדה שמדובר בסופו של דבר בטיפול הורמונלי לכל דבר, אבל זהה ביולוגית, הופכת אותו למותאם יותר למצבה הספציפי של המטופלת, וגם מתקבל טוב יותר על ידי הגוף שמזהה אותו כזהה ביולוגית להורמונים שהוא מייצר באופן טבעי.

את המרשמים שמונפקים למטופלת רוקחים עבורה במיוחד בבתי מרקחת שמתמחים בכך, וכל הטיפול נעשה תחת מעקב קבוע שכולל ביקורים אצל הרופא המטפל (שרשם את הטיפול האורתומולקולרי), בדיקות דם תקופתיות והכי חשוב- הקשבה מעמיקה לתחושותיה של המטפלת לגבי התגובות של גופה לטיפול.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו