גזים אצל תינוקות – איך מתמודדים? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

גזים אצל תינוקות – איך מתמודדים?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 13.12.2018

התינוק כאוב ומתפתל? בוכה בכי קורע לב? הלילות טרופי שינה? אתם עם עיניים אדומות מחוסר שינה ותוהים אם הוא רעב או עייף , אם יוצאות לו שיניים, אם חם לו/קר לו......יתכן והוא פשוט סובל מתופעה שנקראת גזים אצל תינוקות – ויש לכך טיפול!



מאת: ליאת גרינוולד-דלויה הומאופתית קלאסית. חברה באגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית.


גזים אצל תינוקות – איך מתמודדים?

מה הם הגזים וממה הם נוצרים?

התופעה של גזים אצל תינוקות  ("קוליק" בשפה המדעית) נפוצה ביותר בקרב תינוקות רכים היא מופיעה החל מהשבועות הראשונים לחיי התינוק, ולעיתים אף ממש בימים הראשונים לחייו ולרוב היא חולפת כאשר התינוק מגיע לגיל 4-5 חודשים.
יש גורמים רבים שיכולים לגרום לגזים, לעיתים מדובר בחוסר בשלות של מערכת העיכול של הרך שנולד, או רגישות למזונות מסויימים שהאם המניקה צורכת. גורמים נוספים יכולים להיות האכלת יתר ועומס על מערכת העיכול, שכיבה ממושכת על הגב, טונוס שרירים גבוה ועוד.
יש המתייחסים לטכניקת הנקה לא נכונה בה התינוק בולע אוויר ולעיתים מדובר במתח תוך גולגלתי כתוצאה מלידה מכשירנית או בעקבות מנח בזוית מסויימת ברחם, מצב זה לא מאפשר יניקה מלאה ואפקטיבית ולכן מצטברים גזים במערכת העיכול.
 

כך תדעו לזהות האם התינוק סובל מגזים

במידה והתינוק סובל מהסמפטומים הבאים או חלקם הוא כנראה סובל מגזים: צעקות ובכי ממושך, התפתלויות וחוסר מנוחה, נפיחות בבטן, הסמקה והזעה מרובה, הקשתה של הגב אחורה, או לחלופין כיווץ הרגליים צמוד לבטן.
 

מה הפתרונות לתופעת הגזים?

האכלה נכונה

גזים נגרמים בדרך כלל על ידי בליעת אויר ופירוק לא תקין של מזון בלתי מעוכל. בליעת אויר במהלך האכילה ובמהלך בכי, יכולים לגרום לעודף גזים בגופו הקטן של התינוק. לכן אפשרו לתינוק להוציא אוויר, הקפידו להרים את התינוק באמצע או לאחר הארוחה  ואפשרו לו לגהק. 
לתינוקות שניזונים מבקבוק, ישנם בקבוקים שונים הכוללים מנגנונים שמטרתם לשפר את זרימת האוויר ולצמצם את תופעת בליעת האוויר. למי שאינם משתמשים בבקבוקים כאלו - הקפידו לא להשתמש בפטמה בעלת חורים גדולים מדי.
 

מגע, מגע, מגע! 

מגע, חום ואהבה הם צרכים בסיסים של תינוקות ותמיד מרגיעים. האופציות הן מגוונות, בדקו מה הכי טוב עבור תינוקכם:
תנוחת נמר על עץ – בתנוחה זו בטן התינוק מונחת על אמת היד של ההורה והלחץ הקל על הבטן עוזר בשחרור הגזים והקלה על הכאב. ניתן לשלב תנוחה זו עם תנועה או ישיבה על כדור פיזיו.
 
תנוחת ערסול יכולה אף היא להקל על כאבי הבטן. ניתן להיעזר במנשא וכך משיגים גם תנוחת ערסול וגם הפחתת זמן נשיאת התינוק על הידיים.
 

עיסוי

עיסוי קל ועדין בבטן, יכול להקל על התופעה. בעזרת האצבעות בצעו מעגלים סביב הטבור, עם כיוון השעון, והרחיבו בעדינות את המעגלים לשטח הבטן. גם קיפול רגלי התינוק בעדינות לכיוון הבטן ואז שחרורם יכול לסייע בשחרור גזים. חיזרו על התנועה הזאת מספר פעמים.
 

חליטות

הכינו חליטה מכפית של זרעי שומר, אניס או קמומיל בכוס מים, והזליפו היישר לפיו של התינוק כמה טיפות, כמה פעמים במהלך השעות הקשות שלו. 
כדאי לאפשר לחליטה לשהות לפחות עשר דקות לפני שמגישים אותה לתינוק. 
 

תזונת האם

במידה והתינוק יונק כדאי לשים לב לתפריט של האם. למרות שאין אף מחקר שתומך בכך, במשך שנים הייתה סברה כי למזון שאוכלת האם המניקה יש השפעה על התינוק וכי הוא יכול לגרום לו לגזים. מומלץ להימנע מהמאכלים הבאים: חלב פרה, שוקולד, אורז, בננות, פירות הדר וירקות ממשפחת המצליבים (כרובית, ברוקולי וכו').
יש הטוענים שהרגישות היא אינדיווידואלית ולכן, אם את סבורה כי מזון מסוים משפיע באופן שלילי על התינוק - נסי שלא לכלול אותו בתפריט לפרק זמן מסוים. ניסוי וטעייה היא הדרך הטובה ביותר לאתר השפעה של מזונות שונים.
 

הטיפול ההומאופתי 

הטיפול ההומאופתי מותאם לכל תינוק באופן אישי ומביא להקלה משמעותית בכאבי הגזים.
ההתאמה של הטיפול נעשית לאחר שיחת אבחון ותשאול מקיף על התינוק, על מצבו הבריאותי, על הרגישויות והמאפיינים האישיותיים שלו, על ההריון, הלידה, אפיונים של כאבי הגזים ועוד.
 
בהתבסס על המידע המקיף שמתקבל בתום התשאול, מתאים ההומאופת לתינוק את הרמדי (הטיפול ההומאופתי) האישי שלו.
קיימים מגוון רב של טיפולים הומאופתיים שיכולים לבוא בחשבון במצב של גזים, להלן מספר דוגמאות:
Chamomilla – מתאימה לתינוקות חסרי סבלנות, עצבניים ורגוזים. תינוקות אלו רוצים להיות על הידיים רוב הזמן, יהיו חסרי שקט לאחר ההאכלה, חסרי שינה, וכאשר ירדמו יזוזו בחוסר שקט בשנתם.
Nux-V- מתאימה לכאבי גזים המלווי בעצירות. התינוק בוכה רוב הזמן ומושך ובועט ברגליו.
Stannum – כאבי הבטן של הילד מוקלים על ידי לחיצה על הבטן, בעיקר כאשר הוא נישא על כתפי האם או האב והלחץ מקל על הכאב.
Lycopodium - בתינוקות אלה נראה מבט חרד, הבעה מודאגת ומצח מקומט. הם יסבלו מהגזים בשעות אחר הצהריים המאוחרות או בשעות הערב המוקדמות ויהיו מאוד עצבניים. חימום של הבטן מקל עליהם כמו גם שחרור של גזים.
 
והעצה הכי חשובה: קחו אוויר, היו סבלניים, עטפו את התינוק באהבה, ואל תתביישו לבקש עזרה: אוכל, סידורים, חיבוק, ליטוף, מילה טובה. זו תקופה קשה – אבל היא תחלוף.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו