לא לשמור בבטן - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לא לשמור בבטן

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 01.04.2011

קוליק (או בעברית "קדדת") היא תופעה מאוד נפוצה המתבטאת באי שקט וכאבי בטן תכופים בהפרשי זמן קצרים מאוד (הפסקות של דקות או שניות בין כאב אחד לשני). כ 30%  מקרב תינוקות חווים אותה בדרגת חומרה זו או אחרת.



מאת ד"ר רון שאול , מנהל יחידת גסטרו ילדים בית חולים מאייר לילדים, מרכז רפואי רמב"ם.

 


לא לשמור בבטן

אחת התופעות הנפוצות והלא מוסברות ברפואת ילדים היא כאבי הבטן והגזים של התינוקות בחודשים הראשונים לחיים. מדובר בתופעה מתסכלת ומתישה לא פעם להורים ולמטפלים, שלשמחתנו מסתדרת מאליה עם גדילת התינוק. חשוב לציין שכל תינוק בריא בוכה.  באמצעות הבכי התינוק מעביר מסר להוריו ולסובבים אותו על תחושות כגון רעב, כאב, אי נחת ועייפות. ידוע כי תינוקות בוכים גם ללא סיבה ברורה, גם לאחר שהאכלנו אותם, החלפנו להם חיתול, וטיפלנו בהם. אך לא מעט ממקרי הבכי, נובעים מכאבי בטן שנגרמים מקוליק.

 

קוליק (או בעברית "קדדת") היא תופעה מאוד נפוצה המתבטאת באי שקט וכאבי בטן תכופים בהפרשי זמן קצרים מאוד (הפסקות של דקות או שניות בין כאב אחד לשני). כ 30%  מקרב תינוקות חווים אותה בדרגת חומרה זו או אחרת. הקוליק היא תופעה לא לגמרי ברורה. לאורך השנים ניסו ועדיין מנסים לאפיין אותה ללא הצלחה מרובה, והדעה  הרווחת היא, כי היא נעוצה בחוסר בשלות של מערכת העיכול של התינוק. כדי שתינוק יוגדר כמי שסובל מקוליק, צריך להתקיים "חוק השלושה": התופעה מתרחשת לרוב עד גיל 3 חודשים, האבחון מתבסס על כך שהתופעה נמשכת מעל שלושה שבועות, לפחות 3 פעמים בשבוע ונמשכת לפחות 3 שעות ביום. יש גם הטוענים, שהיא לא מתחילה מייד לאחר הלידה, אלא בגיל 3 שבועות. ברוב התינוקות התופעה משתפרת או חולפת בסביבות גיל 4-3 חודשים, קרוב לודאי משום שמערכת העיכול בשלה יותר, אך יש תינוקות שהתופעה נמשכת אצלם עד גיל חצי שנה ואף יותר. משערים שקיים בקוליק מרכיב של חרדה של ההורים החדשים המועברת לתינוק, ומעריכים שהתופעה נרגעת, משום שההורים יותר מיומנים ופחות חרדים.

 

כשמנסים לאפיין את אוכלוסיית התינוקות הסובלים מקוליק, לא ניתן למצוא מאפיינים משותפים קבועים לתינוקות שמועדים יותר לסבול מהתופעה. גם תינוקות יונקים וגם תינוקות הניזונים מפורמולה עלולים לסבול ממנה. אמנם, תינוקות יונקים סובלים מעט פחות, אך התופעה מוכרת גם בהם, יתכן על רקע מרכיבים בתזונת האם שמועברים אל התינוק דרך החלב. חשוב לזכור, שגם אם נדמה לכם שהתינוק שלכם עונה על חוק השלושה וסובל מקוליק (בעיקר אם הוא קשה) יש צורך לגשת איתו לרופא הילדים, בעיקר כדי לשלול סיבות אחרות כגון רפלוקס קיבתי-ושטי או אלרגיה למזון.   

 

על מנת לטפל בתופעת הקוליק, ישנן מספר דרכים יעילות:

כלכלה מפורקת שבה החלבון מפורק למרכיביו (כגון נוטראמיגן ונאוקייט) היא אחת מדרכי הטיפול המומלצות על ידי האיגוד האמריקני לרפואת ילדים בעיקר במצבי קוליק קשה וקיצוני. זה מכיוון שתסמינים דומים  עלולים לנבוע  מאלרגיה לחלב פרה.

במצבי קוליק "רגילים" הרגעת התינוק היא אחת הדרכים היעילות ביותר. סקירה מקיפה שנעשתה בשנת 2000 על ידי העיתון החשוב pediatrics בחנה את  כל הטיפולים וכל המחקרים, שנעשו אודות קוליק עד אותה שנה. הסקירה מצאה, כי שני הטיפולים היחידים שנמצאו  יעילים להקלה על תסמיני התינוק היו כלכלה מפורקת ותמיכה ועידוד להורים לשם הורדת דרגת החרדה שלהם. כל שאר הטיפולים המוצעים היום בשוק (שכמובן אין לתת אותם ללא המלצת רופא) כמו תכשירים המכילים אנזימי עיכול למיניהם; תכשירים המבוססים על חומרים ממתיקים (מתוך מחשבה שלסוכר יש אפקט מרגיע); תכשירים סופחי גזים; תכשירים המכילים ביקרבונט וטיפולים אלטרנטיביים לא הוכחו כיעילים.

 

טיפול מוכח נוסף, שנחשב חדש בתחום הטיפול בקוליק, הוא שימוש בפרוביוטיקה. בשנים האחרונות נעשו ניסיונות לתת לתינוקות הסובלים מקוליק פרוביוטיקה, דוגמת "ביוגאיה" המבוססת על חיידק בשם "רוטרי" (lactobacillus reuteri). בכל מקרה, לפני שימוש בפרוביוטיקה, חשוב להיוועץ עם רופא מאחר והוא מאושר לשימוש בתינוקות החל מגיל חצי שנה.

 

חשוב לא פחות, הרגעה של ההורים. חשוב להסביר כי מדובר בתופעה חולפת ושאינה גורמת נזק לתינוק למרות הסבל הנראה לעין. חשוב להדגיש שבכי זה אינו סימן להורות לקויה. לעתים זה הטיפול הטוב ביותר.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו