משמעות הבכי אצל תינוקות – על קוליק (גזים) ועוד - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

משמעות הבכי אצל תינוקות – על קוליק (גזים) ועוד

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 03.08.2009

כל תינוק בריא בוכה. באמצעות הבכי התינוק מעביר מסר להוריו ולסובבים אותו על תחושות כגון רעב, כאב, אי נחת ועייפות. ידוע  כי תינוקות בוכים גם ללא סיבה ברורה, גם לאחר שהאכלנו אותם, החלפנו להם חיתול, וטיפלנו בהם. יש שמסבירים את הבכי הבלתי מוסבר של התינוק כחלק מתהליך הסתגלותו אל העולם.



נלקח מאתר משרד הבריאות


שירי כבודי-אביב

משמעות הבכי אצל תינוקות – על קוליק (גזים) ועוד

כמה זמן תינוק בריא בוכה במשך היום?

תינוקות שונים זה מזה באופי הבכי ובמשך הזמן בו הם בוכים. במחקר שבדק את משך הבכי ותדירותו בקרב קבוצה גדולה של תינוקות, נמצא כי התינוקות בכו בין חצי שעה ל 3 שעות ביום. נמצא כי משך הזמן ביום שתינוקות בוכים מתארך במהלך השבועות הראשונים לחייהם ומגיע לשיא של 3 שעות יומיות בגיל 6 שבועות.  עד גיל 3-4 חודשים ירד משך הבכי לפחות משעה ביום. מרבית התינוקות בוכים יותר בשעות הצהריים המאוחרות. (בדיוק כאשר האם עייפה).

 

מה זה קוליק או גזים בתינוקות?

יש תינוקות שבוכים יותר מתינוקות אחרים. תופעה זו מוגדרת על ידי רופאי ילדים כ"קוליק" של תינוקות, שמתבטא בבכי של יותר מ 3 שעות ביום, לפחות 3 ימים בשבוע, במשך 3 שבועות רצופים. זה מצב שבו התינוק בוכה הרבה וללא סיבה ברורה. לפעמים התינוק מאדים, מאגרף את ידיו ומקרב את הרגלים לבטן. עד כרבע מהתינוקות סובלים מ"קוליק". התפרצויות הבכי הללו נוטות לעבור עד גיל 3-4 חודשים אבל במשך תקופה זו הורים רבים מתקשים להתמודד עם הבכי העז של התינוק שלהם.

 

מה גורם לקוליק?

הסיבה ל"קוליק" עדיין אינה יודעה. התופעה מוכרת בכל העולם. ידוע שהתופעה קיימת בקרב תינוקות רבים ללא קשר למצב הכלכלי או לסוג המזון שהתינוק מקבל. חשוב להדגיש: בכי אינו סימן להורות לקויה.

 

מה ניתן לעשות על מנת להרגיע את התינוק?

  • לתת לתינוק למצוץ. תינוקות רבים נרגעים ממציצה של מוצץ או אצבע, מומלץ לא להרגיל את התינוק למוצץ, לפני ביסוס הנקה (בערך בגיל חודש).
  • לעטוף את התינוק בשמיכה דקה שעוזרת לו להרגיש בטוח ולהרגיש את מתחם גופו. התינוק העטוף בשמיכה מרגיש שלו ובטוח. (לא לכסות את הפנים).
  • להשמיע קולות מרגיעים: ללחוש שששש.... ליד אוזן התינוק. זהו הקול המזכיר לו את הקולות ששמע ברחם אימו. ניתן להשתמש בקולות מונוטוניים, או לחילופין לשיר שירי ערש, להשמיע מוסיקה קלאסית או להדליק את הרדיו. יש המוצאים כי גם השמעת "רעש לבן" כגון השמעת קולות של גלי ים, גשם, משב רוח ועוד, מסייעת להרגעת הבכי.
  • לנדנד את התינוק קלות בתנועה איטית, קצבית וחוזרת. תנועה כזאת מדמה את התנועתיות ברחם. אפשר לנדנד את התינוק בעגלה או בידיים אך בשום אופן אין לנער או לטלטל את התינוק.
  • ללטף את התינוק. תחושת המגע היא צורך קיומי בסיסי בדיוק כמו הצורך לאכול ולשתות. מומלץ ללמוד לעשות עיסוי לתינוק ולהתאים את צורת המגע לאופי ולתגובה של התינוק: מגע עמוק, טפיחות קלות, מגע עדין, ליטוף. כמו כן, מומלץ להתאים את מקום העיסוי להנאתו של התינוק: ברגלים או בבטן.
    העיסוי מאפשר ליהנות מזמן שקט וטוב עם התינוק.
  • לשים לב לתנוחה. יש תינוקות הנרגעים כאשר משנים להם את התנוחה לשכיבה על הצד או על הבטן. תנוחת בטן-צד: בתנוחה זו בטנו של התינוק שעונה על האמה של ההורה וראשו מוטה מעט מטה.
  • יש לשים לב! תנוחת הצד או הבטן מומלצת רק לתינוק ער. השכבת תינוק על הגב לשינה חשובה למניעת מוות בעריסה.
  • להחזיק את התינוק בידיים. החזקת תינוקות מפחיתה את שעות הבכי. אין לחשוש מכך שאנו "מפנקים" או מרגילים את התינוק לנשיאה בידיים. שימוש במנשא היא דרך נוחה להחזיק את התינוק. אפשר גם לטייל עם התינוק בחוץ.

 

כל תינוק זקוק לעוצמה שונה, למספר ולשילוב שונה של הפעולות שהוזכרו על מנת להרגיעו. כל הורה ילמד מניסיונו מה הדרך הטובה ביותר להרגיע את התינוק שלו.

 

מה עוד ההורה יכול לעשות אם התינוק אינו מפסיק לבכות?

לפעמים התינוק אינו מפסיק לבכות למרות כל ניסיונות ההרגעה. בכי בתינוק מעיק מאוד על ההרים. יש מספר דברים שההורה יכול לעשות בכדי להקל על המצוקה:

  • חשוב לא להרגיש לבד. שתפו את הקרובים אליכם במצוקה שאתם חשים. שתפו בפורומים באינטרנט.
  • פנו לטיפת חלב או לרופא המטפל, יש להם ניסיון בהתמודדות עם "קוליק".
  • אם אתם מתחילים לכעוס או להתעצבן, הניחו את התינוק בעריסה, במקום בטוח בהשגחת מבוגר, צאו מהחדר או מהבית ונשמו עמוק.
  • תבקשו עזרה מקרוב משפחה או חבר.

 

מה לא  לעשות?

בכי של תינוק יכול לגרום למטפלים בו לחוש מצוקה גדולה. אסור לתת לתסכול מהבכי של התינוק לגרום לניעור או טלטול של התינוק. פעולות אלו מסוכנות לתינוק ועלולות לגרום לו נזק מוחי בלתי הפיך ואף למוות.

לעולם אין לנער את התינוק!

 

לסיכום

עם לידתו של תינוק לעולם, עוברות כל המשפחות תקופת הכרות והסתגלות. חשוב לזכור שאצל רוב רובם של התינוקות ה"קוליק", חולף עם הזמן.

במשך הזמן תלמדו להכיר את התינוק שלכם, ולפרש את הבכי שלו ברוב המקרים.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו