ריפוי טבעי של כאבי בטן - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

ריפוי טבעי של כאבי בטן

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 28.06.2016

"היא לא ישנה! כל היום וכל הלילה בוכה! כואבת לה הבטן, יש לה גזים וגם עצירות כבר כמה ימים.. אומרים לי 'אולי היא רעבה' אבל אני יודעת שעד שהבטן לא תתרוקן היא לא תאכל טוב. ניסיתי הכל, מה אפשר לעשות?" 



מאת: אודליה הופמן חרזי מסיימת לימודי נטורופטיה, ובעלת תואר שני במדעי הרפואה


ריפוי טבעי של כאבי בטן
פגשתי את חברתי ש' בגן הילדים. כמוני, גם ש' ילדה לא מזמן את ביתה השנייה, והיא נראית עייפה מתמיד: "היא לא ישנה! כל היום וכל הלילה בוכה! כואבת לה הבטן, יש לה גזים וגם עצירות כבר כמה ימים.. אומרים לי 'אולי היא רעבה' אבל אני יודעת שעד שהבטן לא תתרוקן היא לא תאכל טוב. ניסיתי הכל, מה אפשר לעשות?" 
אני מסבירה לש' שעצירות אצל תינוקות רכים, היא נורמלית- מערכת העיכול שלהם עדיין לא הבשילה לחלוטין. בתינוקות יונקים, אשר מקבלים את המזון המושלם עבורם- יש למעשה מעט מאד פסולת שנוצרת כי החלב נספג במלואו. לכן גם אין הרבה 'תוצרת' בחיתול. לגבי הכאבים -לנטורופטיה- תורת הריפוי הטבעי יש הרבה מה להציע: מנח הגוף ו 'פשפוש', צמחי מרפא, עיסוי ארומתרפי ורפלקסולוגיה. 
 
העצות הבאות מתאימות לתינוקות, ילדים ומבוגרים כאחד לכל מקרי עצירות, כאבי בטן וגזים. כדאי לגזור ולשמור:

 

מנח הגוף

מערכת העיכול שלנו, באופן פלאי בפשטותו, נעזרת בפעילותה בכח המשיכה ואיברים נוספים הקיימים בה. כדי להביא אותה להתרוקנות, שכיבה על הגב כפי שתינוקות מבלים את רוב יומם לא עוזרת כלל. בקטנים, כמו בגדולים התנוחה הטבעית לגופנו להתרוקן היא בכריעה- ישיבה שפופה. כך האיברים הפנימיים לוחצים על תכולת המעי לצאת החוצה, כלפי מטה. מומלץ לתרגל תנוחות בהן ברכי התינוק מוצמדות לבטנו - בשכיבה על הגב ואופניים עם הרגליים או נשיאה במנשא, כשהרגליים כפופות לכיוון הבטן. איחזו את תנוקכם במנח כריעה כשגבו אליכם ואתם אוחזים את ירכיו- בתנוחת פשפוש. כדאי להסיר את החיתול ולעמוד מעל אסלה או כיור. אפשר גם לפתוח ברז מים שיסייע לתהליך הזרימה להתרחש. בגדולים אפשר להניח תחת הרגליים שרפרף כשמתקשים ביציאות. ולהוציא מחדר הנוחיות עיתונים וטלפונים! 
 

צמחי מרפא

הגילוי של יכולתיהם של צמחים מסויימים להקל על סימפטומים עתיק כמו ימי האדם. למשל השימוש בכמון בבישול קטניות בא להקל על תופעות הלוואי בעיכולן. לנושא הקלה בעיכול נשתמש בצמחים קרמינטיביים - המקלים במקרי גזים ונפיחות במערכת העיכול בכך שהם מרפים עוויתות של השרירים החלקים והסוגרים במעי. לקבוצה זו שייכים משפחת הסוככיים (בניהם: שומר, סלרי, כמון ופטרוזיליה) משפחת השפתניים (כמו: מנטה, טימין, בזיליקום ומליסה). גם הל, ג'ינג'ר קינמון ורוב התבלינים שעל המדף אצלנו במטבח מסייעים להרגעת כאבי בטן. 
מומלץ מאד להכין חליטה מזרעי שומר, סלרי או כמון בשילוב פרחי קמומיל (יש להשרות או לבשל לפחות 1/4 שעה).
ניתן לתת לתינוק עד 5-10 מ"ל (תלוי בגילו) וכמובן לאם המניקה. 
 

שמנים אתריים

השמנים המופקים בזיקוק בקיטור מצמחי המרפא שציינו מכילים מרכיבים כמו מונוטרפנים אשר מעכבים את כניסת יוני סידן  אל תעלות הסידן ובכך מונעים את התכווצות השריר ומביאים להרפיית שרירי המעי . לטיפול בכאבי בטן נעסה את הבטן בתנועות מעגליות עם כף שמן בסיס (לדוג' שמן שקדים, שמן זרעי ענבים או שמן זית שגם הוא בעל תכונות מרגיעות. לא מומלץ להשתמש ב'שמן תינוקות')  שנוסיף לה כמה טיפות שמן אתרי לוונדר (במקרה של תינוקות ונשים בהריון) או שמנים אתריים אחרים כמו קמומיל,  ציפורן  או מנטה. תינוקות נעסה שלוש פעמים ביום, בזמן ההחתלה, אחרי אמבט או תוך כדי משחק. 
 

רפלקסולוגיה

רפלקסולוגיה היא שיטת ריפוי המשלבת מונחים מסורתיים מתורות מהמזרח, וידע מהרפואה המודרנית. לפי שיטה זו בכפות רגלינו משתקפים (רפלקס = השתקפות) כל איברי גופנו. כך ניתן לאבחן ולטפל בהם מבלי לבצע פעולות פולשניות. 
 
כשהתינוק שוכב על הגב נחלק את רגל התינוק ל-4 רבעים דמיוניים וברביע השלישי נבצע תנועות עדינות עיגוליות בשתי הרגליים (חץ אדום וכחול). בהמשך נקיף את הרביע הדמיוני מכף רגל ימין למטה (חץ סגול), המשך ברגל שמאל (חץ צהוב) ונסיים בתנועה עולה ויורדת (חץ ירוק). אפשר לבצע את הטיפול מספר פעמים ביום. 
לאחר שטיפלתי בביתה של ש' במשך מספר דקות, הבכי פסק, והרחש שציפתה לו מזה כמה ימים הגיע: החיתול התמלא. אמא ובת יכולות לישון עכשיו בשקט. 
הבהרה: בכל מקרה של כאבים כרוניים יש צורך באבחון מעמיק, יש לשלול מצבים רפואיים חמורים ולברר מדוע נגרמים כאבי הבטן, ולאחר איתור מקור הבעיה לטפל בו יחד עם הסימפטום- כאב הבטן. 
 
הכותבת אודליה הופמן חרזי מסיימת לימודי נטורופטיה, ובעלת תואר שני במדעי הרפואה. מסייעת בפתרון בעיות רפואיות בילדים ובנשים באמצעות טיפול טבעי הוליסטי בראייה מדעית, בעזרת תזונה טבעית, צמחי מרפא, תוספי תזונה, פרחי באך בשילוב מגע: רפלקסולוגיה, עיסוי ארומתרפי NLP ודמיון מודרך. מטפלת בקליניקות בירושלים ובגבעת יערים וכן מעבירה הרצאות וסדנאות בישול להורים ופעילויות חוויתיות לילדים בנושאי תזונה בריאה.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו