האם הליכון מעודד הליכה עצמאית? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

האם הליכון מעודד הליכה עצמאית?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 01.11.2019

אתם רואים שהתינוק שלכם ממש בשל לשלב ההליכה ומחכים בקוצר רוח שיעזוב את השולחן ויעשה את צעדיו הראשונים אליכם. אולם, התינוק שלכם מעדיף להישאר צמוד לשולחן ומפחד לעזוב אותו ולהתקדם לשלב הבא. האם כדאי לרכוש לו הליכון? אם כן איזה?



מאת: נטע בכר – מלווה התפתחותית, מלווה אחרי לידה ומדריכת שינה.

 


האם הליכון מעודד הליכה עצמאית?
התינוק שלכם כבר מצליח להתיישב לבד ואפילו שומר על יציבות. כעת הוא יכול לשחק בישיבה, כששתי ידיו פנויות לשחק עם מגדל הטבעות, המונח לפניו. עוד קצת ונראה שבקרוב הוא יתחיל לעמוד לבד. במיטה הוא כבר מושך את עצמו לעמידה, ע"י החזקת הסורגים ומשיכת גופו כלפי מעלה. למעשה, הוא עושה זאת די הרבה לאחרונה וניכר שהוא נהנה מהתגלית החדשה. כשאתם נכנסים לחדרו, אתם מוצאים אותו עומד, כשחיוך של ניצחון מרוח לו על הפנים. מבסוט מהיכולת החדשה, שגילה לאחרונה, ונהנה מכוחו האדיר והבלתי מנוצח. לאחרונה הוא התחיל להיעמד בסלון, כשהוא נתמך בשולחן. ידיו הקטנטנות מונחות על שולחן הסלון וגופו נמתח כלפי מעלה. אתם מביטים בו וחושבים איך הילד שלכם גדל כל כך. אתם מעודדים אותו להתקדם, צעד אחר צעד, לאורך השולחן ומצפים להתקדמות.
 

מה נדרש לצורך הליכה?

על מנת להתחיל ללכת סביב שולחן, התינוק הקטן מתבקש להפגין כמה יכולות מוטוריות, ביניהן: 
  1. תיאום עין יד – כאשר רגל אחת נמצאת באוויר, הידיים מונחות על השולחן לצורך תמיכה. כאשר אחת הידיים נמצאות באוויר, הרגליים יציבות על הקרקע.
  2. שיווי משקל - כשרגל אחת נמצאת באוויר, כל כובד המשקל נמצא על הרגל השנייה, זו המוצבת על הרצפה.
  3. אמונה ביכולת וביטחון בתנועה – התינוק צריך להרגיש שהוא מסוגל לבצע את המשימה (בשלב זה להורים יש תפקיד נכבד).
ע"מ להצליח ללכת סביב פינות השולחן (מצד אחד של השולחן לצד השני , הצמוד לו), על התינוק להצליח לתכנן את צעדיו, שכן הליכה סביב הפינות מצריכה חשיבה ותכנון.
 

האם כדאי לקנות הליכון? ואם כן, באיזה סוג נבחר?

אתם רואים שהתינוק שלכם ממש בשל לשלב ההליכה ומחכים בקוצר רוח שיעזוב את השולחן ויעשה את צעדיו הראשונים אליכם. אולם, התינוק שלכם מעדיף להישאר צמוד לשולחן ומפחד לעזוב אותו ולהתקדם לשלב הבא.
 
בשלב הזה, אתם תוהים אם כדאי לקנות הליכון, ע"מ לעזור לבנכם ולעודד להליכה עצמאית.  אבל, יש כל כך הרבה סוגים. איך תדעו במה לבחור והאם בחרתם נכון? איך תדעו שדווקא ההליכון שבחרתם, הוא זה שיקדם את בנכם לעבר המטרה המיוחלת?
 
אז, קודם כל, ישנם שני סוגי עיקריים, כאשר  חשוב להכיר את ההבדלים ביניהם.
 

1. הליכון ישיבה 

התינוק יושב בתוכו ובעזרת רגליו מנווט את דרכו במרחב. כלומר – רגליו משוחררות להלך בחדר בחופשיות.

2. הליכון דחיפה

התינוק עומד ודוחף  את ההליכון , אשר נמצא בקדמת גופו.
 
ההליכון הראשון אמנם נותן תחושת יציבות, אולם מנח ההליכה בו אינו טבעי.
אם תשימו לב, כשתינוק מתחיל ללכת, הוא הולך בפיסוק, ע"מ להגדיל את בסיס התנועה. ככל שבסיס התנועה יותר רחב, כך התינוק יציב יותר. גופו של התינוק נוטה קדימה והידיים שלו מוצבות בקדמת גופו, לצורך הגנה. אם יפול קדימה, ידע לבלום את הנפילה באמצעות שתי ידיו (זאת הודות למיומנות דחיפת המשטח, כשהתינוק שכב על הבטן).
המנח של התינוק בתוך ההליכון אינו מאפשר להגדיל את בסיס התמיכה ובעצם יוצר מנח מלאכותי. בנוסף, פעולת ההגנה של הידיים (בקדמת הגוף) לא קיימת, כיוון שהתינוק עסוק בהחזקה בצידי ההליכון. כיוון, שהתינוק נמצא בתוך ההליכון, יהיה קשה יותר להבחין ביכולת הליכה עצמאית.
לעומת זאת, ההליכון השני (הליכון דחיפה) מעודד את המנח הטבעי של התינוק בתחילת רכישת המיומנות ועוזר לו לשמור על בסיס רחב, אשר מקנה ביטחון ויציבות. ידיו של התינוק מושטות קדימה, לפני גופו, והוא דוחף את ההליכון לפניו. את ההליכון התינוק יכול לעזוב, ללא שום קושי, ולעשות את צעדיו הראשונים בלעדיו.
 

למה חשוב לבוא מוכנים לקנייה?

דבר ראשון: ידע זה כוח. כשאנחנו יודעים  מה אנו רוצים, מרבית הסיכויים שנבחר מה שנכון לנו , ולא נתפתה לרכוש  אביזרים, אשר לא ישרתו את ילדינו בטווח הקרוב והרחוק.  כאשר אנו נחושים בדעתינו  ויודעים מה יכול להועיל ולקדם אל עבר המטרה, חוויית  הקנייה הופכת  קלה ועניינית ולא מסורבלת וארוכה. 
 

האם  חייבים לרכוש הליכון?

אין חובה  ואין  אילוצים.  כל הורה רשאי לבחור, בהתאם לסדר העדיפויות  ובהתאם לצורך, אם מתאים לו להשקיע את מיטב כספו ברכישת  הליכון . ישנם הורים, אשר ימצאו דרכים יצירתיות ע"מ לעודד את ילדם לעשות צעדים ראשונים ללא כל תמיכה. ישנם כאלה, אשר יחכו לראות מה ילד יום. כלומר: יחכו לראות כיצד בנם מגיב ומתמודד  עם האתגר החדש. 
 
כעת, כשסקרנו את ההבדלים בין שני ההליכונים, הבחירה תהיה  מושכלת יותר, כאשר  היתרונות והחסרונות ידועים.  שאלו את עצמכם מה הצורך של ההליכון? האם הוא ישרת את ילדיי זמן רב? כיצד ההליכון יעזור לי להשיג את המטרה, שהיא – עידוד הליכה עצמאית?
בידקו היטב, אם יש אפשרות להחליף או להחזיר את ההליכון, במידה ובבית הוא נראה לכם פחות מתאים לסביבת הבית או אם ילדכם פחות מתחבר אליו. וכעת, כשההחלטה כבר בידינו, כל שנשאר לבחור הוא -  דגם וצבע.
רכישה מהנה ובהצלחה!
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו