פעילויות חשובות להתפתחותו המוטורית והרגשית של התינוק - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

פעילויות חשובות להתפתחותו המוטורית והרגשית של התינוק

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 03.07.2020
ככל שהתינוק גדל כך יש לו יותר זמן ערות. זמן זה הוא מצוין לפעילויות מהנות עם התינוק, פעילויות שיש בהן ערך מוסף להתפתחותו המוטורית והרגשית.
דרך מומלצת לניצול הזמן לפעילויות השונות עם התינוק היא בשיטת 'התחנות'


מאת: ענבל רוזן המתמחה בחיזוק ובשיפור ההורות לאחר הלידה, מנחת פעילויות לתינוקות במים מטעם מכון וינגייט, מאבחנת ומטפלת בשיטת ורדי, מדריכת עיסוי תינוקות (IAIM) ובייבי יוגה, Master NLP Practitioner ומאמנת ילדים ונוער בשיטת האימון האינטגרטיבי


פעילויות חשובות להתפתחותו המוטורית והרגשית של התינוק
כהורים מאוד חשוב שננצל את הזמן בו התינוק ער לפעילויות ולמשחקים. הדרך המומלצת היא לפעול בשיטת 'התחנות', וכך להעביר בצורה חווייתית את שעות הערות. מדוע דווקא תחנות? משום שהדבר יוצר מסגרת ברורה וצפויה עבור התינוק. בגיל זה התינוקות מרגישים בנוחות רבה עם פעילות מוכרת שחוזרת על עצמה, ובנוסף לכך, כל תחנה תפעל לגירוי של מערכת שונה בגופו של התינוק, דבר המסייע להתפתחותו.
 

תחנות מומלצות

שירים והפעלה מוטורית

הפעלה מוטורית של הפעוט באמצעות דקלומים פשוטים. לפעילות כזו רצוי להוסיף שימוש באביזרים כגון: מטפחת, רעשן, כדור זיזים, ועוד. בזמן הפעילות חשוב קשר עין בין ההורה לפעוט, לציין את שמות האיברים ולגעת בהם תוך כדי שההורה משתמש בקולו בטון נעים ונוכח. שירים לדוגמא ניתן למצוא בקלות ברשת.
 

עיסוי תינוקות עם שמן

עיסוי היא פעילות נהדרת ולה יתרונות רבים לתינוק ולהורה. יש לתכנן את העיסוי בזמן שהתינוק רגוע, בחדר בטמפרטורה נעימה, וחשוב שההורה יתפנה לטובת הפעילות ולא יהיה עסוק בדברים אחרים תוך כדי ביצועו. עיסוי יוצר גירוי של כל החושים, השרירים והעור. העיסוי חשוב להתפתחות התינוק, להקלה על בעיות עיכול, בעיות שינה ובעיקר זו פעילות מרגיעה ומשחררת. ניתן לצפות בסרטונים רבים ברשת העוסקים בעיסוי תינוקות.
 

מגעים

זו פעילות ייחודית ושונה מעיסוי. פעילות זו נעשית מעל הבגד, וניתן לבצעה כמה פעמים ביום ומטרתה – להגיע למיצוי הפוטנציאל המוטורי של התינוק, בקלות ובמהירות. סוגי המגע אותם ניתן לתרגל: – מגע עמוק ללא תנועה, מגע עמוק עם תנועה, מגע עדין ומרחף וטפיחות בעוצמות שונות.
 

עבודה על מערכת שיווי המשקל

העבודה עם הפעוט על שיווי המשקל שלו חשובה מאוד כהכנה להתהפכויות, לזחילה ובהמשך להליכה. בתחנה זו נעבוד על העברות משקל לצדדים, ומהרגליים לכיוון הראש וחזרה. את הניעות ניתן לתרגל בעזרת כדור פיזיו, נחשוש, גליל, צלחת וסטיבולרית, פטרייה ועוד.
 

חיזוק זוקפי עמוד שדרה

המטרה של תחנה זו היא לחזק את זקפי עמוד השדרה של התינוק כדי שילמד ויאהב לשכב בנוחות על הבטן ובהמשך ישיבתו תהיה זקופה יותר, דבר שיוסיף לביטחונו התנועתי. התרגילים האפשריים – שכיבה מעל נחשוש, שכיבה על הבטן על כדור פיזיו, החזקת התינוק בידי ההורה, כשפניו כלפי חוץ וגבו פונה אל גוף ההורה. תוך כדי החזקה זו, הטיה של התינוק מעט לפנים וגירוי זוקפי עמוד השידרה באמצעות אצבעות היד הפנויה.
 

תרגולים משותפים של אמא, אבא ותינוק הלקוחים מבייבי יוגה

תרגול חווייתי רב חושי בין ההורה לתינוק. שילוב של מגע, מתיחות עדינות, ניעות, הרפיה, נשימה ,חיבור, רכות וחיבוק אוהב. התרגול הוא פשוט וכייפי עבור ההורה והפעוט. ניתן להיעזר לתרגול בסרטונים של בייבי יוגה הורה-ילד הקיימים במדיה החברתיות.
 
 
תחנות אלו מאפשרות להעביר את היום בכייף, בעניין, בגיוון ובקידום הפעוט. חשוב מאוד שלתחנות יהיה ערך מוסף והעבודה תהיה משולבת עם אביזרים, דקלומים וקשב מוחלט של ההורה לילד.
כמו כן, חשוב מדי זמן לגוון את התחנות ולתרגל עם הפעוט כאשר הוא פנוי ללמידה, ערני ושבע!
אז תיהנו ותבלו יחדיו.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו