פגים בסיכון מוגבר ללחץ דם גבוה עד גיל ילדות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

פגים בסיכון מוגבר ללחץ דם גבוה עד גיל ילדות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 01.07.2012

ממצאי מחקר שנערך בשוודיה מורים כי כל הילדים שנולדו מוקדם מידי, צריכים להיות במעקב בכדי לטפל בלחץ דם גבוה במידה והוא ממשיך לאורך הילדות.



תרגמה וערכה: אסתר סיטון

פגים בסיכון מוגבר ללחץ דם גבוה עד גיל ילדות

"כל הילדים שנולדו מוקדם מידי, צריכים להיות במעקב בכדי לטפל בלחץ דם גבוה במידה והוא ממשיך לאורך הילדות" כך אומרים עורכי המחקר משוודיה."זה נכון לגבי שני המינים" אומרת ד"ר אנה-קארין אדסט בונאמי ממכון קרולינסקה שבשטוקהולם העומדת בראש המחקר "לחץ דם גבוה בילדות מנבא לחץ דם גבוה בבגרות".

ממחקרים קודמים נמצא כי לילדים שנולדו פגים יש לחץ דם גבוה יותר מהממוצע בילדות ובגיל ההתבגרות. לצורך המחקר ניתחו ד"ר בונאמי וצוות החוקרים 68 תינוקות פגים בשוודיה מול 65 תינוקות שנולדו במועד. התינוקות הפגים נולדו משבוע ה27 ומטה של ההריון בין השנים 2004 ל 2007, במשקל ממוצע של 810 גרם.

*קיימים שני סוגים בולטים של ערכים בלחץ הדם:

1.לחץ דם סיסטולי-זהו לחץ במצב שחדרי הלב מתכווצים והלחץ נמצא בשיאו.

2.לחץ דם דיאסטולי-לחץ נמוך יותר כאשר חדרי הלב מתרוקנים.

 

בגיל שנתיים וחצי נבדקו שתי הקבוצות כאשר המין, הגיל והגובה תואמים, לקבוצת הבנים הפגים היו ערכי לחץ סיסטולי ודיאסטולי גבוהים משמעותית בהשוואה לקבוצת הביקורת של התינוקות ממין זכר שנולדו בזמן, כמו כן ערכי התינוקות הפגים ממין נקבה היו גבוהים יותר בלחץ הדיאסטולי מאשר בקבוצת התינוקות שנולדו בזמן.

"הידע על הבדלים בין המינים לאחר לידה מוקדמת נדירים בהרבה", אומרת ד"ר בונאמי "הראינו בעבר כי לחץ הדם היה גבוה גם אצל בנות שנולדו לפני הזמן ולא יכולנו למצוא כל סימן של שינוי מגדרי."בהתחשב בכך שהמחקר הנוכחי לא התמקד מספיק בכדי לבדוק הבדלים בין המינים, אנו עדיין ממליצים על סוג תדר זהה של פיקוח על בנים ובנות שנולדו טרם המועד", הוסיפה.

עוד נמצא כי לא היה קשר בין לחץ הדם של הפגים ליתר לחץ דם אצל האם, כמו כן טיפול בסטרואידים בזמן ההיריון לא השפיע על לחץ הדם של הפג. אותם ילדים נדרשים לבצע הערכות מקיפות של הלב והעורקים הגדולים, תפקוד הריאות, ופעילות גופנית בגיל שש.

"מאוחר יותר בילדות ובגיל ההתבגרות, אנחנו מתכננים לעשות 24 שעות מדידות לחץ דם ולחקור את היכולת הגופנית של הפגים, מניעת מחלות לב וכלי דם הם כנראה חשובים מאוד כדי לשפר את איכות החיים ואת הבריאות בשלב יותר מאוחר בקרב נבדקים שנולדו בטרם עת, אם כי מחקרי מעקב של לידה מוקדמת ועד לבגרות עדיין במידה רבה חסר", אומרת ד"ר בונאמי ומסכמת "להמנע מהשמנה ולעודד פעילות גופנית בשלב מוקדם בחיים יהיו ההמלצות העיקריות שלי!"




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו