התינוק החל לזחול? התכוננו להתעורר יותר במהלך הלילה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

התינוק החל לזחול? התכוננו להתעורר יותר במהלך הלילה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 04.12.2012

מחקר חדש באוניברסיטת חיפה מצא כי תינוקות שמתחילים לזחול חווים עלייה במספר ההתעוררויות בלילה. כעבור שלושה חודשים לערך מיום הופעת הזחילה צפוי שהתינוק יחזור לרמת ההתעוררויותהקודמת לשינוי המוטורי.



התינוק החל לזחול? התכוננו להתעורר יותר במהלך הלילה

תינוקות שמתחילים לזחול חווים עלייה במספר ההתעוררויות בלילה, זאת בהשוואה לתקופה שקדמה להופעת הזחילה, כך עולה ממחקר חדש שנערך על-ידי ד"ר דינה כהן מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם באוניברסיטת חיפה.

 

במחקר, שנערך בהנחיית פרופ' ענת שר, השתתפו 28 תינוקות בריאים, בעלי התפתחות תקינה, שנבדקו אחת לשבועיים-שלושה. המעקב אחר התפתחותם המוטורית ודפוסי השינה של התינוקות החל בגילאי 4-5 חודשים ונמשך עד הגיעם לגיל 11 חודשים. דפוסי השינה נמדדו באמצעות מכשיר בשם 'אקטיגרף' המסוגל לספק תוצאות אובייקטיביות לדפוסי השינה, לצד שילוב דיווחי ההורים ביומנים ובשאלוני שינה. בנוסף, הופעת הזחילה ומהלך התפתחותה תועדו באמצעות תצפיות מצולמות בוידיאו על ידי החוקרת.

 

מהמחקר עולה כי הגיל הממוצע של הופעת הזחילה היה 7 חודשים, כאשר לצד תהליך זה ובסמוך לו, חלה עליה במספר ההתעוררויות, מ-1.55 פעמים בלילה ל-1.98 (על פי האקטיגרף והדיווח הורי), ובמשכן (ב-10 דקות, על פי הדיווח ההורי). כמו כן, נמצא כי היקף ומורכבות השינוי מודגשים יותר אצל תינוקות המקדימים לרכוש את הזחילה לעומת המאחרים (כגון, עלייה במספר התעוררויות וברמת התנועתיות בשינה). לעומת זאת, אצל המאחרים, נמצא שינוי אחד בלבד: עלייה במספר ההתעוררויות. הבשורה המשמחת להורים: תוך שלושה חודשים מיום הופעת הזחילה צפוי שהתינוק יחזור לרמת ההתעוררויותהקודמת לשינוי המוטורי.

 

לדברי החוקרת, ייתכנו מספר הסברים אפשריים לקשר בין תחילת הזחילה וההתעוררויות, "ייתכן כי הופעת הזחילה, הכרוכה בשינויים רחבי היקף בהתפתחותו של התינוק ובהתארגנות פסיכולוגית מחודשת, מעלה את רמת העוררות שלו, משפיעה על יכולת הוויסות שלו וגורמת לתקופה של חוסר יציבות זמני המתבטא בעלייה בהתעוררויות", אמרה. הסבר נוסף שמציעה ד"ר כהן עבור התינוקות שהקדימו לזחול עשוי להעיד על החרדה שבה נמצא התינוק, שכעת יכול להתרחק מאימו פיזית, אולם טרם התפתחו אצלו אותם מנגנונים פסיכולוגים להתמודדות יעילה עם ההיפרדות. "חרדה זו עלולה לבוא לידי ביטוי בשינה לא רציפה בלילה", הסבירה.

 

"המעקב המתמשך אחר התפתחותם של התינוקות אפשר להדגים שההחמרה או העלייה בהתעוררויות היא תופעה קצרת מועד וזמנית, המתרחשת כחלק מתהליך רחב יותר של שיפור הדרגתי בוויסות מצבי ערות-שינה" אמרה ד"ר כהן.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו