זוגיות במשבר? גם הרגלי השינה של ילדיכם - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

זוגיות במשבר? גם הרגלי השינה של ילדיכם

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 23.07.2011

מחקר מצא כי זוג הנמצא במערכת יחסים לא יציבה משפיע על הרגלי השינה של תינוקות ומביא להתפתחות הפרעות שינה. הפרעות שינה עלולות להשפיע על התפתחות המוח ולהוליד בעיות נוספות בשלב מאוחר יותר בחיי התינוק.



תרגמה וערכה: רותי שוורץ


זוגיות במשבר? גם הרגלי השינה של ילדיכם

המחקר, שפורסם בכתב העת child development  עקב אחר 357 תינוקות  ומשפחותיהם בארה"ב. מהמחקר עלה שעל הורים להיות מודעים יותר למתח בחייהם ולהשפעתו על ילדיהם.

ההורים הנחקרים הובאו לראיונות כאשר ילדם היה בן תשעה חודשים ושוב פעם, כאשר ילדם היה בן 18 חודשים. כל אחד מההורים התבקש למלא שאלון בו עליהם לציין את המצב הנוכחי בחייהם – האם הם לחוצים בעבודה, נמצאים פחות בבית, חושבים על גירושין וכדומה. הם גם נשאלו האם יש לילדם בעיה להירדם או לשמור על שינה רציפה. החוקרים מצאו כי טיב הקשר בין ההורים בגיל תשעה חודשים, השפיע על הרגלי השינה של התינוק בגיל 18 חודשים.

המחקר הסיק כי אי יציבות בזוגיות היא אכן גורם משפיע על דפוסי השינה של התינוק. פרופ' הרולד גורדון מאוניבריסטת ליסטר המשתתף בצוות מחקר בינלאומי אמר: "שינה רציפה היא הכרחית במהלך שנותיו הראשונות של התינוק וזאת כי יש לה השפעה ישירה על התפתחות המוח והתפתחות גופנית. שינה לא רציפה עלולה להוביל לסדרה של בעיות חברתיות, התנהגותיות ואקדמיות."

בעוד שישנה חשיבות לגורמים גנטיים בהתפתחות הילד, המחקר מראה כי הדינמיקה בין הזוגות היא זו המשפיעה על התפתחות התינוק. על מנת לשלול את הגורם הגנטי, המחקר בחן ילדים שאומצו סמוך ללידתם.

ד"ר ג'יימי יוסטון, רופא ילדים בבית החולים "לורן אנד איילנדס" שבסקוטלנד אמר: " הורים צריכים להיות מודעים יותר לגורמי הלחץ המשפיעים עליהם ובכל לצמצם את האפקט שיש להם על ילדיהם. מחקרים אף הצליחו לקשר את הפרעות השינה לקשיים התנהגותיים כגון adhd.

ד"ר ג'ון גולדין, פסיכולוג ילדים מבית החולים "גרייט אורמונד סטריט" שבאנגליה אמר: "תינוקות מודעים ורגישים לאקלים הרגשי בבית. להרבה ילדים, כמו ההורים, שעות הלילה הן פרק זמן בו חרדות עלולות לעלות על פני השטח.

"המחקר מציע כי ילדים בעלי רמות חרדה גבוהות עקב המתח השורר בין הוריהם, מיועדים להיחשף להפרעות שינה, מה שיכול ללוות אותם במהלך שנותיהם הראשונות. בעיות בזוגיות וקונפליקטים בין ההורים יכולים להיות בעלי אימפקט משמעותי על שלומו של הילד, תחושת בטחונו ודימויו העצמי".




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו