טיפים חשובים בהקניית הרגלי שינה של תינוקות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

טיפים חשובים בהקניית הרגלי שינה של תינוקות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 15.04.2010

את בבית עם התינוק אחרי הלידה והוא כמעט ולא ישן. כבר ניסית הכול, סגרת את התריסים, כיבית את המוסיקה, הרמת אותו על הידיים, ערסלת אותו, שרת לו את השירים האהובים עליו ונדמה שהוא פשוט לא רוצה לישון. איך מרדימים תינוקות?



מאת: דנה גזית


טיפים חשובים  בהקניית הרגלי שינה של תינוקות

האם יש דרך אחת שמתאימה לכל התינוקות ואם כן מהי? תינוקות, כמו אנשים, שונים זה מזה באופיים ובדפוסי השינה שלהם, ולכן כל אחד מהם נרדם בדרך הטובה עבורו. מה הם אם כן העקרונות שנוכל לאמץ כדי לשפר את הרגלי השינה של תינוקנו?

איך תפתחו את יכולת ההסתגלות של תינוקכם?

תינוקות הם סתגלניים מטבעם, הם אמנם מגיחים לאוויר העולם עם מאגר תכונות ואפיונים אותם ירשו מהוריהם, אך הם פתוחים ללמוד ולרכוש מיומנויות חדשות. אם נלמד את התינוק לישון באור, תוך כדי שאנו מאזינים למוסיקה והאחים הגדולים שלו משחקים ברקע, התינוק שלנו יוכל לישון בכל זמן ובכל מקום. כדאי להימנע מפיתוח הרגלים מיותרים ומעמיסים, שירגילו את תינוקכם לישון רק כשהם מתקיימים. כדאי לזכור שתינוק שרגיל להירדם רק על הידיים, לדוגמא, יזדקק להרגל זה בכל זמן ומקום, גם כשתהיו עסוקים מכדי למלא צורך זה כמו במהלך יציאה לחופשות במלונות, או נסיעות ארוכות.

במידה וכבר הרגלתם את תינוקכם לדרך הירדמות מסוימת ואתם מעוניינים להפסיק אותה, השיטה שמוצעת על-ידי ד"ר ריצ'רד פרבר, היא לעשות זאת בצורה הדרגתית, לאורך מספר לילות. אם למשל הייתם נוהגים לשבת ליד התינוק עד שיירדם, אפשר להוריד בהדרגה את משך זמן הישיבה לידו, עד לכדי הפסקה.

כוחה של השגרה

 תינוקות נכנסים למעגל השגרה בקצב שלהם, אך בהחלט לתגובות ולדרישות הסביבה ישנה השפעה על כניסתם לשגרה. חשוב שנקנה להם טקס קבוע של מקלחת, ארוחת ערב לפני השינה, שכן ידוע שקביעות וטקסים שחוזרים על עצמם, מעניקים לילדים בטחון בשגרה וכתוצאה מכך בעצמם ובסביבה.

לפי שיטתו של ד"ר מארק וויסבלוט, על התינוק להגיע למצב שינה לפני שהגיע לשיא בעייפות, אלא דווקא כשהוא עדיין נינוח ורגוע.

גם ד"ר וייסבלוט נותן משקל רב לסדרת פעילויות מוכרות ומרגיעות, שייעשו באופן קבוע לפני השינה. לכן הוא שם דגש על ארגון הזמן כך, שהתינוק יוכל לנמנם גם את תנומותיו הקצרות לאורך היום, שהן חשובות לטובת הנינוחות והרוגע שלו. לפי גישה זו, אין צורך להעיר את התינוק מתנומה כדי שיישן טוב יותר בלילה, אלא שמירה על השינה הטבעית של התינוק. כחלק מהשמירה על השגרה, חשוב לשמור על שעת השכבה קבועה פחות או יותר של התינוק.

עניין של תגובה

עלינו לצאת מתוך נקודת הנחה שאם התינוק שלנו התעורר הוא יהיה מסוגל להירדם חזרה מבלי להיעזר בנו. לכן, כדאי לתת לו את הזמן ולהימנע מתגובות מהירות לכל קריאה קטנה שלו. על מנת לפתח את הזמן שלו עם עצמו ואת היכולת שלו להרגיע את עצמו ואפילו להירדם חזרה בעצמו. אם ישים לב שהוא מקבל תגובה לכל ציוץ, הוא ילמד להעיר אותך בכל שעות היממה, כדי שתבואי להיות שם עבורו. הוא גם יבחר להתעורר על פני להירדם מחדש.

דילמה מוכרת אצל הורים לתינוקות היא האם ייתכן שתינוק בודק את התגובות שלנו אליו כבר מגיל כל-כך צעיר. אז נכון, שאי-אפשר עדיין לכנות את התופעה כ"פינוק", שכן במהלך השנה הראשונה לחייו, ההיענות שלנו אליו היא הבסיס לאמון ולבטחון שייתן בעולם בעתיד. יחד עם זאת, כדאי להגיב בתדירות ובעוצמה שקולה בתגובות שלנו, כדי למנוע מעצמנו לילות שלמים ללא שינה רציפה. אחרי הכול, בבוקר אנו קמים לעבוד, בין היתר כדי שנוכל לאפשר לינוקא שלנו משחקים, וצעצועים עכשיו ובהמשך גם סאמר סקול, קייטנות ומותגים.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו