לא זזים, לא ישנים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לא זזים, לא ישנים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.06.2009

מה הייתם נותנים לו היינו יודעים כיצד לעזור לתינוק שלכם לישון היטב? מן הסתם הרבה מאד.

שנת הלילה הקטועה של מרבית התינוקות היא אחד הקשיים המדווחים ביותר אצל ההורים. ריתמוס השינה של התינוק קטוע , והוא מתעורר בכל כמה שעות כדי לינוק או לזכות במגע. הוריו היו מעדיפים, כמובן, לישון ברציפות כל הלילה.



מאת: רוני רות שלב, מתמחה ביוגה לנשים לפני ואחרי לידה, בייבי יוגה, דולה ומדריכת הכנה ללידה


שירי כבודי-אביב

לא זזים, לא ישנים

מה הייתם נותנים לו היינו יודעים כיצד לעזור לתינוק שלכם לישון היטב? מן הסתם הרבה מאד.

שנת הלילה הקטועה של מרבית התינוקות היא אחד הקשיים המדווחים ביותר אצל ההורים. ריתמוס השינה של התינוק קטוע , והוא מתעורר בכל כמה שעות כדי לינוק או לזכות במגע. הוריו היו מעדיפים, כמובן, לישון ברציפות כל הלילה.

 

ובכן, לצערנו (וודאי לצערכם), אין פטנט שיגרום לתינוקכם לישון כמו אדם בוגר. זה יקרה כאשר הוא יהיה מספיק גדול , מערכות גופו יהיו בשלות במידה ראויה וגם דפוסי האכילה שלו יותאמו.

למען האמת,אפשר להבטיח בוודאות שיהיה זמן שבו תנסו להעיר אותו , לנער אותו ואפילו לטלטל על מנת שיקום סוף סוף וילך לבית ספר. אך מועד זה נראה רחוק מאד, והלילות עדיין קשים. ועל כך כדאי לומר שאמנם אין פטנט אבל יש אפשרויות שיכולות לעזור מאד לשנת הלילה של התינוק ונוסף לכך – גם לתמוך ולסייע בהתפתחותו.

 

לבד על הגב?

תינוקות לבד על הבטן או על הגב, נראים כמי שעושים מאמצים אדירים על מנת לנוע: מותחים את הגוף, לפעמים מזיזים את הראש ובשלבים מאוחרים יותר אפילו ממש מנסים לנוע. תינוקות בני שבועות ספורים בלבד, שמניחים אותם על הצד האחד של המיטה הזוגית, עלולים ליפול מבלי שתוכלו להבין כיצד עשו זאת.

 

במלים אחרות: תינוקות אינם אוהבים לשכב ללא תנועה. נדמה שהאבולוציה, אשר פיתחה לבני האדם מוח גדול וראש כבד, פגעה ביכולת אחרת שקיימת אצל מרבית בעלי החיים מהיום הראשון: התנועה. הצורך הבסיסי של התינוק הוא להרבות בתנועה, וכאשר זה לא קורה- המתח מצטבר בגופם ובנפשם והם נעשים חסרי שקט.

 

כשאנו אומרים "תנועה " הכוונה יכולה להיות לתנועה עצמית של התינוק, כאשר הוא מסוגל, אך גם לתנועה במרחב בעזרת המבוגר. במקרה השני מדובר על תחושה של תנועה: כלומר מצב שבו התינוק מרגיש בתנועה גם אם אינו יוצר אותה בעצמו.

 

במובן זה, טיול בעגלה איננו תנועה. בעגלה התינוק שוכב על גבו או על ביטנו, ואינו חש בהבדל של ממש (חוץ מהקפיצות על המדרכה כמובן). מבחינתו, העגלה היא מצב פסיבי ממש כמו המיטה.

 

סוגי תנועה

מתוך ההבנה מה לא יחשב כ"תנועה" נוכל להבין מהי תנועה טובה. והנה כמה אפשרויות:

·   לקפוץ עם התינוק על כדור פיזיו ולגלגל אותו על פני הכדור

·   לטייל עם התינוק בתוך מנשא , תוך הליכה נמרצת

·   לרקוד עם התינוק עלינו, במנשא או על הידיים

·   להניע את גופו של התינוק (כאשר אין עדיין ביכולתו לעשות זאת בעצמו) - בפיתולים לשני הצדדים, וכן תרגילים ותנועות רבות נוספות שאותן ניתן ללמוד בחוגי תנועה עם תינוקות (למשל, בייבי יוגה).

·   לאפשר לתינוק מרחב פתוח לתנועה עצמית: כאשר הוא מתחיל לנסות , יש לאפשר לו ככל האפשר מרחב לתנועה עצמית – לשכב על השטיח, לנוע בכל מרחב ולהניח לו גם להתמודד עם התסכולים הכרוכים בכך.

 

 

תנועה ושינה...

תנועה טובה מתגמלת את התינוק בכל מקרה, ועוזרת להתפתחות המוטורית שלו. הרווח המשני (ואולי בעבור ההורים זהו הרווח העיקרי) הוא שהתינוק, שמרבה להתנועע, ישן בדרך כלל טוב יותר. הסיבה לכך קשורה לצבירה של אנרגיה, ומתח רב בגופו כאשר הוא לא נע, וכתוצאה מכך נוצרים קשיי הירדמות.

תינוק שתנועה היא חלק משגרת  חייו, בדרך כלל יירדם בקלות רבה יותר.

 

נוסף לכך, אפשר להשתמש בתנועה באופן אקטיבי כדי "לשחרר מתח" אצל התינוק, ולהביא להירדמות. כאמור, לצאת לטיול עם התינוק על מנשא לעת ערב, להניע אותו על הכדור או בתרגילים שלמדתם, וגם מסג' טוב בסיום התנועה - כל אלה ייאפשרו לו הרפייה וגם שינה טובה יותר.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו