לילה ללא הפסקה - על ארוחות לילה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לילה ללא הפסקה - על ארוחות לילה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.01.2009

שנת תינוקות משולה בעיני רבים לשינה המתוקה ביותר, אך לעתים לא מעטות המציאות היא הפוכה ומעמידה הורים רבים לאורך לילות מתמשכים סביב עריסות הנסיכים הפעוטים, המתקשים ללמוד להבדיל בין לילה ליום וליצור לעצמם שגרה חשובה של הרגלי שינה ראשוניים.



באדיבות: אורלי פיינה מטרנה


2P סטודיו

לילה ללא הפסקה - על ארוחות לילה

תינוק המקבל ארוחה מתאימה בזמן נכון יכול ליהנות משינה טובה ורצופה, החשובה מאוד להתפתחותו.

שנת תינוקות משולה בעיני רבים לשינה המתוקה ביותר, אך לעתים לא מעטות המציאות היא הפוכה ומעמידה הורים רבים לאורך לילות מתמשכים סביב עריסות הנסיכים הפעוטים, המתקשים ללמוד להבדיל בין לילה ליום וליצור לעצמם שגרה חשובה של הרגלי שינה ראשוניים. ואמנם, כאשר נשאל לאחרונה ג'ון מקיין, המועמד האמריקאי שכשל מול אובמה בבחירות לנשיאות, איך הוא ישן לאחר התוצאות, השיב בקריצה שובבה: "אני ישן כמו תינוק, נרדם לשעתיים -  מתעורר ובוכה, עוד שעתיים ושוב מתעורר ובוכה..."

מעבר להזדהות עם הקושי השכיח של הורים להתמודד עם חיי הלילה המעוררים של תינוקות רכים, חשוב לדעת, כי השינה היא מרכיב חיוני ביותר בהתפתחות התקינה של כל פעוט. מדובר בצורך פיזיולוגי של הגוף, בדיוק כמו אכילה, שתייה, או צרכים היגייניים. במהלך שעות השינה אוגר התינוק את כמות האנרגיה ההכרחית לו לצורך התפתחותו. ואכן, למשפט המיתולוגי הידוע: "אם לא תישן, לא תגדל!", יש משמעות ממשית.

טכניקה נרכשת

ביסודו של דבר, רוב התינוקות אוהבים לישון ונרדמים ללא בעיות מיוחדות. ובכל זאת, מתברר ששנת התינוקות, כשלעצמה, אינה תהליך טבעי לגמרי, אלא טכניקה הנרכשת עם הזמן. ואמנם, בחודשי חייו הראשונים נזקק התינוק הרך לעזרה בתרגול דרך ההירדמות הנוחה לו ביותר. חשוב ליצור ליד עריסתו סביבה מרגיעה ולהנהיג שיגרה של דפוסי הכנה נכונים, הכוללים האכלה ורחצה ויצירת הרגלי שינה מתאימים.

במהלך שנת חייו הראשונה של התינוק משתנים צרכי השינה שלו. תינוק בן יומו ישן בין 10 שעות ל-20 שעות ביממה. השעון הביולוגי שלו, המבדיל בין יום ללילה, מתפתח רק כשישה שבועות לאחר לידתו. וכך, לקראת גיל חודשיים,  פוחת במקצת מספר שעות השינה של התינוק, ולרוב הן רבות יותר בלילה ממספר שעות השינה ביום. בגיל שלושה חודשים, ובהמשך עד גיל שנה, תינוקות אמורים לישון בין תשע שעות עד 12 שעות בלילה, וכשעתיים עד ארבע וחצי שעות במהלך היום. הלכה למעשה, בגיל חצי שנה רוב התינוקות כבר ישנים לילה שלם (כחמש שעות ברצף במהלך הלילה), ותקופת חוסר השינה הקשה של ההורים אמורה להירגע.

מעבר קל וחלק לשינה

בפרק זמן זה נודעת להורים השפעה רבה על הפיכת סדרי השינה של תינוקם לחוויה חיובית. מחקרים מלמדים, כי הרגלי שינה הנלמדים על ידי התינוקות בשלבי חיים ראשוניים אלה מלווים אותם לכל אורך חייהם. הכנסה לשגרה ושמירה על זמני יקיצה, האכלה, מנוחה ומשחק קבועים, עושות את מרבית  ההבדל בין תינוק עצבני לרגוע, וגם מאפשרות מעבר קל וחלק יותר לשינה.

חשוב להיות קשובים לצרכי התינוק, לא לתת לו להגיע למצב של עייפות יתר, המקשה עליו להירדם, ולהקדיש תשומת לב לסביבת השינה שלו. טמפרטורת החדר צריכה להיות נעימה ולעמוד במרבית המקרים על 22 מעלות צלסיוס, עם התאמה אישית לצרכי הפעוט. גם לתאורה נודעת השפעה, ומומלץ להתקין מנורת לילה קטנה, ולהימנע מהדלקות אור פתאומיות. חשוב מאוד לשמור על היגיינת התינוק ולהקפיד על החלפת חיתולים רטובים, גם אם חלף זמן קצר מהחלפה קודמת. דווקא את האמבטיה המפנקת, הממלאת את המתוק באנרגיה מופלאה, כדאי להקדים, כשעתיים לפחות לפני זמן השינה. לעומת זאת, להאכלה סמוך לשינה יש חשיבות מיוחדת. תינוק שבע ורגוע עשוי לישון פרק זמן ממושך יותר.

הכי קרוב לאמא

לכל תינוק דפוסי שינה אישיים משלו והוא חווה אחרת את תהליך השינה. אך ביסוד, גם שנת התינוקות, בדומה לשנת המבוגרים, מתאפיינת במחזוריות. בחודשי החיים הראשונים מדובר בדרך כלל במחזורים הנמשכים בין שלוש לחמש שעות ומפוזרים על פני כל שעות היממה, ולכן גם נפוצות התעוררויות ליליות תכופות. המחזורים עצמם נחלקים גם הם לשלבים של שינה פעילה ולשלבי שקט, המשתנים בחלוקתם מתינוק לתינוק.

התינוקות הרכים יכולים וצריכים לאכול גם באמצע הלילה. אולם, ככול שהם גדלים חשוב להרגילם לדפוסי אכילה הדומים לאלה של המבוגרים, המקפידים להעניק מנוחה לילית למערכת העיכול. כך, הגדלה מודרגת של מספר השעות בהן התינוק שקוע בשינה לילית רצופה מאפשרת גם למערכת העיכול מנוחה רצויה. לכן, רצוי מאוד לנסות עד גיל שנה לגמול את התינוק ממנהגי אכילה באמצע הלילה, גם כדי לשמור על בריאות שיניו הקטנות. אחת הדרכים המומלצות לכך היא בבחירת ארוחה שהרכבה מתאים במיוחד לקראת שינה, ומסייעת מאוד לשנת לילה רציפה.

תינוק, השותה לפני השינה תחליף חלב שמשלב בהרכבו פחמימה מורכבת, יכול ליהנות משינה רצופה ורגועה לאורך זמן בזכות תחושת השובע המושגת ע"י עיכול הפחמימות המורכבות, שמתפרקות ונספגות לאט יותר מפחמימות פשוטות, וכך תורמות בעקיפין לשנת לילה ממושכת יותר.

חשוב גם לזכור, כי התעוררות תינוק באמצע הלילה יכולה לנבוע לא רק מרעב או מצמא, אלא גם מהפרעות שכיחות, כמו חיתול רטוב, או בקיעת שיניים, וממגוון סיבות נוספות, אותן יש לברר עם מומחים מקצועיים ומוסמכים. ובכל זאת, במרבית המקרים כאשר הפעוט הרך מקבל את כל צרכיו ובזמן הנכון הוא יכול לשקוע בטבעיות בשינה בריאה ורצופה, ולאפשר גם להוריו ליהנות משינה חיונית, לה הם זקוקים כל כך לתפקודם התקין.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו