מהי הדרך הנכונה ביותר במעבר מלול למיטה? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מהי הדרך הנכונה ביותר במעבר מלול למיטה?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 04.12.2009

יעלה בן- דור מנכ"לית חברת "קופר-אסטרטגיות למידה וחינוך" מסבירה מהי הדרך הנכונה ביותר לעבור מלול למיטה, כיצד יש לנהוג בהתנגדויות? ואיך נהפוך את המעבר למיטה לפשוט יותר?



מהי הדרך הנכונה ביותר במעבר מלול למיטה?

מרגע היוולדו של ילדך את מכירה כל רחש, צעד ונשימה שלו. את יודעת לזהות בכי של עייפות, קיטור של חולי או צחוק מתגלגל של אושר. את עוקבת אחרי התפתחותו בכל רגע ורגע ומודעת ליכולותיו, אולם האם הכנת את עצמך לעצמאותו?

יום אחד את מגלה כי ילדך מופיע שמח ומאושר ליד מיטתך וצוחק לשמים. ואת? את מבוהלת, הרי שמת אותו בלול ואת יודעת שהוא שם איך הוא הגיע לבדו? איך ירד? מי עזר לו? ומה יכול היה לקרות?

אם נשחזר לאחור היו לכך סמנים מקדימים הילד נעמד החל להרים רגליים לכיוון דפנות הלול ומחפש את דרכו החוצה. כהורים אנחנו מתקשים לקבל את העובדה כי הילד גדל, הרי רק עכשיו הסתגלנו לשגרה החדשה שלאחר הלידה ונראה לנו מוקדם מידי לעשות שינויים. 

מהן ההכנות שכדאי לעשות טרם כניסת המיטה הביתה?

לפני כניסת המיטה הביתה נכין את הילד. מס' ימים קודם נספר לו שהוא כבר גדול וצריך לעבור מלול למיטה של גדולים, " אתה יודע שמחר אתה מקבל מיטה כחולה חדשה?", כל יום נספר עוד פרטים על המיטה. ניתן ואף מומלץ לקחת את הילד איתנו לחנות שיבחר וירגיש את המיטה לפני כניסתה הביתה.

עם בוא המיטה הביתה נציג בפני הילד את מיטתו, ניתן לו לבחור בין 2 אפשרויות אלו מצעים הוא מעדיף והציעו את המצעים ביחד. שימו לו את הדובי והבובה המוכרים לו מהלול ותהנו מהתרגשותו. 

ההכנה הנפשית שלכם חשובה לא פחות, עם בוא המיטה מתחילים משחקי היציאה מהמיטה לכן מומלץ להעביר את הילד רק כאשר אתם מוכנים לכך. קחו בחשבון שהתהליך יכול לקחת יום אולם גם יכול להמשך למעלה משבועיים תלוי בילד, בהרגליו ובכם. אל תעבירו אותו בזמנים לחוצים כמו חודשים אחרונים של הריון נוסף, שבוע לפני חופשה או כל דבר שיכול להוציא את הילד מהשגרה הטבעית. מעבר מלול למיטה בתקופות לחוצות ומדודות בזמן תגרום ללחץ מיותר מצדכם שיהפוך עד מהרה לכעסים לא רצויים.

כיצד נתמודד עם הרגלי השינה החדשים?

הקניית הרגלי שינה חדשים באופן מיידי תמנע מלחמות מיותרות בהמשך, (אם עד עכשיו לא הצלחתם להטמיע בו הרגלי שינה זו הזדמנות מצוינת להתחיל ). תנהגו בטקס השינה הרגיל והכניסו אותו לישון.

אם יצא החזירו אותו מיד למיטה ואמרו: "עכשיו לילה, הולכים למיטה", בצאתו בשנית חיזרו על אותה פעולה בדיוק. חשוב לא לתת לו סיבה להמשיך ביציאותיו ואם יבין כי ברגע שהוא יוצא מחזירים אותו הוא יפנים כי היציאות אינן משתלמות. הליך זה בהתחלה ארוך מתיש ונראה רחוק מלהסתיים אומנם חשובה הידיעה כי כל תגובה של הילד מעידה על הפנמה. לא פעם שמעתי על הורים הטוענים כי הילד לא מקשיב להם למרות התמדתם. בבדיקת הדברים לעומקם ניתן לראות דפוס התנהגות הדרגתי אצל הילד, בשבוע ראשון רק צחק והראה כי מבחינתו זמן ההשכבה הוא משחק, בשבוע השני בכה אח"כ ניסה לעורר את תשומת ליבם ע"י דיבורים אולם בסוף התהליך הבין הילד כי לא משנה תגובתו הוא תמיד ילך למיטה ולכן הפסיק עם המניפולציות.

דרך נוספת היא פשוט לשבת על ידו עד שיירדם, גם כאן חשובה סבלנותכם והבנתכם כי לילד אסור לצאת ממיטתו אתם יכולים לשבת ללא הוצאת הגה, ללטפו, אולי אף לשיר לו שירי ערש. למעשה אין דרך יחידה ונכונה לפעולה השאלה היחידה היא מה מתאים לכם ולאופייכם. האם יש בסבלנותכם לשבת לידו או שאתם מעדיפים לחכות שיצא ויגיע לסלון, האם מתאים לכם ללטפו עד שיירדם או שתעדיפו לעמוד ליד הדלת ולהחזירו למיטה ברגע שיצא, האמינו כי הדרך שבחרתם היא הנכונה ביותר עבורכם התעלמו מסיפורים בהם הילד התרגל תוך יום, הרי הדשא של השכן תמיד ירוק יותר ואת כוחותיכם תשמרו להתמדה בשיטה אותה בחרתם. זכרו כי ההתמדה היא המפתח להצלחה.

 

לאחר שהתחלנו לעמוד על סדרי שינה חדשים ניתן לילד להתמודד עם הירדמותו לבד. הציעו לילד סיפור או בובה למשחק ואמרו:" אתה יכול לקרוא סיפור אבל רק במיטה". קיום הגבלת המשחק למיטה בלבד ממחישה לילד כי לא משנה מה אתה עושה אין לרדת מהמיטה. חשוב מאוד, לא לתת פתח להפוך את המיטה לחדר משחקים לכן הציעו משהו אחד לבחירה ועמדו על כך.

מה קורה אם הילד מפחד מהמיטה?

במצב כזה אל תלחמו, הרדימו אותו בלול כהרגלו, התעקשותנו כי יישן במיטה החדשה יכולה לעורר תחושת אנטגוניזם ופחד מיותרים אצל הילד.

כל לילה לפני שאתם מניחים אותו בלול תשאלו: "רוצה לישון היום במיטה החדשה?" ראו את תגובתו, תנו לו להרגיש שאם הוא לא מוכן הוא לא חייב. במקביל הפכו את המיטה למקום מוכר ואהוב, שבו לידו הדביקו מדבקות על המיטה, ציירו לה ציורים, החליפו בובות תנו לילד להתרגל אליה במשך היום בשעת המשחקים וכך הפחד ממיטה חדשה ומאיימת יוחלף במשהו ידוע ומזמין.

 

לדברי יעלה בן דור- מנכ"לית חברת "קופר אסטרטגיות למידה": "תקופת המעבר למיטה חדשה הינה יריית הפתיחה לעצמאותו של הילד, חשובה ההפנמה וההבנה כי העברתו למיטה משולה לפתיחת כל הגבולות מחדש וכמצופה הוא יקבל שינוי זה בשמחה, למרות הקשיים והניסיונות עלינו להתמיד בדרך ולדבוק בה. לנשום עמוק עד כמה שאפשר וכל יציאה שלו לחזור על המנטרות: צריך להתמיד, אסור להתעצבן ולהישבר כי אז נחזור לנקודת ההתחלה, זאת תקופה חולפת, אנחנו עוזרים לנו ולו בכדי שהלילות הבאים יהיו קלים יותר.

זכרו: ארוך ככל שיהיה המאבק בסופו הילד יירדם ואז תוכלו לשתות קפה בנחת ובתחושת סיפוק.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו