עמידות לגורמי תלות בשינה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

עמידות לגורמי תלות בשינה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 27.08.2011

כשבני הקטן נולד היה לי נעים ונח להרדים אותו על הידיים, התענגתי על הקרבה אליו, נהניתי להחזיק אותו בזרועותיי ולהביט בו ישן. בהתחלה הוא היה נרדם מיד. לאחר זמן מה כשהיה עייף, הייתי צריכה לנענע אתו מעט על מנת שיירדם. בשלב האחרון הנענועים כבר לא עזרו, גם לא בעמידה ולכן הוצאתי את כדור הפיסיו שלי והתחלתי לקפץ עליו.



מאת: שירלי נימברגר יועצת שינה בשיטת "לילה טוב".

עמידות לגורמי תלות בשינה

עמידות היא נושא שעולה כמעט בכל תחום בחיינו, אם בזמן דיאטה, כאשר הגוף מפסיק לאבד משקל ונדרשים צעדים נוספים כדי לעזור כגון תפריט אחר או פעילות גופנית, אם בזמן כאב ראש כאשר כדור אחד כבר לא מפסיק על מנת להקהות את הכאב ואנחנו עוברים ל-2 כדורים או מחליפים סוג.

גם בנושא התמכרויות מופיעה העמידות בשלל צבעיה והיא בעצם הסיבה להתמכרות, הגוף כבר לא מסתפק במה שנותנים לו: אלכוהול, סמים וכדורים שונים והצריכה עולה.

להבדיל אלפי הבדלות, נושא העמידות קשור קשר רב לשינה. אתן דוגמא מחיי האישיים:

כשבני הקטן נולד היה לי נעים ונח להרדים אותו על הידיים, התענגתי על הקרבה אליו, נהניתי להחזיק אותו בזרועותיי ולהביט בו ישן. בהתחלה הוא היה נרדם מיד. לאחר זמן מה כשהיה עייף, הייתי צריכה לנענע אתו מעט על מנת שיירדם, בשלב זה עדיין נהניתי, ישבתי על הספה והזזתי קצת את ידיי עד שנרדם. עברו כמה ימים וההנאה החלה להתפוגג. על מנת להרדים אותו הייתי צריכה לנענע אותו, אבל בעמידה, כשהתיישבתי הוא היה מתחיל לבכות ורק בעמידה היה נרגע. בשלב האחרון הנענועים כבר לא עזרו, גם לא בעמידה ולכן הוצאתי את כדור הפיסיו שלי והתחלתי לקפץ עליו ואכן, הפלא ופלא הילד נרדם, ממש מהר. נהדר, עליתי על הדרך להרדמה מהירה. עברו להם עוד כמה ימים ומשך הקפיצות על הכדור הלך והתארך, אמרתי  לעצמי "זה לא נורא" כי זה קרה רק במהלך היום, בלילה הוא ישן מצוין, אני רק מניחה אותו במיטה והוא נרדם ואפילו ישן עד הבוקר. כיף לא? התבדיתי מהר מאד, כשמלאו לו 4 חודשים והמשכתי בהרדמה על הכדור ביום, הלילות "התקלקלו", הוא התחיל להתעורר בלילה והדבר היחיד שהחזיר אותו לשינה היה הכדור. כאן כבר הבנתי שאין ברירה אלא להקנות לו הרגלי שינה חדשים וטובים כאשר ההרדמות שלו אינה תלויה בדבר מלבד בו עצמו. כך פניתי ללמוד ייעוץ שינה בשיטת לילה טוב המבוססת על לימוד התינוק/ילד הירדמות עצמאית תוך נטרול גורמי תלות. בזמן הלימודים למדתי את מושג העמידות. הבנתי שהתינוק שלי פיתח עמידת לגורם תלות: הרדמה על הידיים. מתנוחה סטטית בו הייתי מרדימה אותו, עברתי לתזוזות בישיבה ואז עמידה ואז כשגם לזה התפתחה עמידות, עברתי לקפיצות על הכדור ( לי פשוט לא היה כוח לעמוד ולקפץ....)

ילדים מפתחים או יפתחו עמידות לכל דבר בו הם תלויים על מנת להירדם. ילד שרגיל להירדם עם בקבוק או הנקה יתחיל להתעורר יותר במהלך הלילה ויוכל לחזור לישון תוך כדי שהוא יונק.  יהיה קשה מאד להורה להחזיר אותו לשינה בלי זה.

ילד שרגיל שהוריו יושבים איתו בחדר עד שנרדם, בשלב מסוים, רוב הסיכויים שיתחיל להתעורר באמצע הלילה ולדרוש נוכחות של אחד ההורים עד הירדמות. מסיבה זו הוא עלול להתעורר מוקדם מאד בבוקר.

דוגמא נוספת, תינוק שאינו יודע לקחת מוצץ לבד וכשהוא מתעורר אחד ההורים צריך לגשת אליו ולשים מוצץ בפיו, עלול להתעורר יותר פעמים במהלך הלילה.

לכן הורים יקרים, שימו לב אם יש גורם כלשהו בו תלוי ילדכם על מנת להירדם. ( איני מדברת על חפץ מעבר אותו הילד יודע ויכול לספק לעצמו) קחו בחשבון שייתכן שבשלב מסוים תתפתח עמידות והדרישה לאותו גורם תלות תגדל ולפני שאתם פועלים בכל מיני דרכים יצירתיות להרדמה, חשבו טוב ובדקו אופציה כזו בה הילד לא זקוק לכם.

מאחלת לכם לילות יפים ונעימים.

      




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו