עשרה מיתוסים נפוצים בשינה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

עשרה מיתוסים נפוצים בשינה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 09.09.2011

האם ידעתם כי 90 אחוז מבעיות השינה אצל תינוקות וילדים נגרמות מסיבות התנהגותיות? הורים רבים נוקטים בפעולות שונות על מנת לנסות ולעזור לילדיהם לישון טוב יותר כאשר בפועל התוצאה היא הפוכה. בכתבה הבאה אנסה להפריך כמה מיתוסים נפוצים הקשורים בשינה של קטנטנים.



מאת: שירלי נימברגר- יועצת שינה בשיטת לילה טוב

 


עשרה מיתוסים נפוצים בשינה

האם ידעתם כי 90 אחוז מבעיות השינה אצל תינוקות וילדים נגרמות מסיבות התנהגותיות?

הורים רבים נוקטים בפעולות שונות על מנת לנסות ולעזור לילדיהם לישון טוב יותר כאשר בפועל התוצאה היא הפוכה.

בכתבה הבאה אנסה להפריך כמה מיתוסים נפוצים הקשורים בשינה של קטנטנים.

  1. מוצץ אינו מהווה גורם תלות ואין בעיה לקום לתת לתינוק מוצץ כשהוא בוכה- לא נכון! כל עוד הילד זקוק לעזרת הוריו על מנת להירדם, יש תלות. כאשר ילד מתעורר מספר פעמים בלילה ואחד ההורים ניגש ונותן מוצץ, לילד לא מתאפשר להירדם בכוחות עצמו. תינוקות מגיל 5 חודשים מסוגלים מבחינה מוטורית להכניס מוצץ לבד לפה, צריך לאפשר להם ולגרום לכך שכאשר מתעוררים בלילה ידעו לקחת לבד.

 

  1. השכבה מאוחרת בלילה תביא להתעוררות מאוחרת בבוקר- לא נכון! יש נטייה להורים לנסות ו"לעייף" את הילד על מנת שיישן טוב יותר  בלילה, נטייה זו היא מוטעית מאחר וכאשר משכיבים ילד במצב של עייפות יתר איכות השינה נפגעת, ייתכנו יקיצות רבות בחלק הראשון של הלילה והילד יקום באותה שעה בבוקר אליה הוא רגיל. נכון הדבר לרוב הילדים וכמובן שתמיד יש יוצאים מן הכלל.

 

  1. כאשר תינוק מתעורר בלילה, סביר להניח שהוא רעב- לא נכון! הורים רבים חושבים כך ולכן ממשיכים להאכיל את הפעוט גם כשאינו זקוק לזה, הם טועים לחשוב כי רעב היא הסיבה להתעוררות כאשר יש הרבה סיבות אחרות, בין היתר רצון להירדם תוך כדי יניקה כאשר תינוק לא יודע להירדם עצמאית. תינוקות רבים נרדמים בזמן האוכל ולכם נוצר אצלם הקשר של אוכל ושינה ולכן כשהם מתעוררים, הם בוכים והדבר היחיד שמרגיע אותם ומחזיר לשינה הוא בקבוק או הנקה.

מבחינה רפואית, תינוקות בריאים שאינם בתת תזונה, מגיל 4-5 חודשים אינם זקוקים לאוכל ויכולים לישון לילה שלם.

 

  1. הוספת דייסה לבקבוק תתרום לשובע גדול יותר ולכן לשינה ארוכה יותר- לא נכון! זוהי טעות נפוצה מאחר והדייסה עשירה בקלוריות וסוכרים ומעמיסה על מערכת העיכול. תינוק שיאכל תחליף חלב ללא דייסה ישן לא פחות טוב. דייסה עשויה לעזור לתינוקות שצריכים לעלות במשקל אך אין קשר בינה לבין שינה טובה יותר.

 

  1. האכלה מבקבוק בלילה במקום הנקה, תתרום לשינה רצופה- לא נכון! כאשר לאם כמות חלב מספקת, החלפת ההנקה בבקבוק לא תשביע יותר את התינוק ולא תדחה בדרך כלל את שעת ההאכלה הבאה. אמהות רבות מפסיקות את הנקת הלילה מתוך אמונה כי כך התינוק ישן טוב יותר אך זו טעות. כמובן שאם האמא בוחרת בכך מטעמי נוחות זה בסדר גמור אך אין סיבה אמיתית לוותר על הנקה מתוך מחשבה או רצון שהתינוק ישן טוב יותר.

 

  1. אפשר להחליף בקבוק חלב בבקבוק מים על מנת לגמול מהאכלת לילה- לא נכון! מים מהווים גורם תלות בדיוק כמו חלב. הילד ימשיך להתעורר לבקבוק המים מאחר והוא תלוי בתנועת היניקה על מנת להירדם חזרה. יש ילדים שמגדילים את כמות המים בלילה בהדרגה וזה מהווה סכנה לבריאותם- עודף מים עלול לגרום עומס על הכליות, דילול המלחים, אי ספיגת ויטמינים בגוף ועוד.

כשמחליטים לגמול ילד מבקבוק או הנקת הלילה יש לעשות זאת באופן הדרגתי ולא לתת מים במקום.

 

  1. מותר לתת לילד לבכות קצת כדי שילמד להתמודד ולהירדם לבד- בעיניי זוהי טעות חמורה מאחר וילד שבוכה אינו מפעיל מניפולציה על הוריו ואינו מנסה להרגיז אותם אלא חווה תסכול אמיתי וזקוק לעזרה שלנו ההורים ולכן יש להיענות לבכי בכל עת על מנת לפתח את תחושת הביטחון שלו והאמון בהורים. חוסר היענות לבכי עלול לפתח אצל הילד חוסר בטחון ואמון בסביבה ותחושה שאין מי שמגן עליו כשהוא צריך.

 

  1. צמיחת שיניים אצל תינוקות עלולה להפריע לשינה ולגרום התעוררויות רבות- נכון הדבר אך לתקופה קצרה של כמה לילות בודדים אם בכלל. הצמיחה בהחלט מציקה וגורמת להתעוררות אך תינוק שיודע להירדם לבד ידע לחזור לישון במהרה בעצמו ולא יפרוץ בבכי.

 

  1. אפשר לתת לילד לשתות בקבוק לבד במיטה- לא נכון! מלבד עששת הבקבוק שעלולה להתפתח, תתכן סכנת חנק, דלקות אוזניים אם הילד שותה בשכיבה והירדמות תוך כדי האוכל שזה יצור הקשר של הבקבוק לשינה ואז עלולות להיות התעוררויות רבות בלילה מתוך ציפייה לבקבוק.

 

  1. הנקת פינוק אינה מזיקה- לפני שאמהות רבות וודאי יתרעמו לשמע דברים אלה אקדים ואומר שאני בעד הנקה וכמה שיותר מאחר ואין כמו הקשר שנוצר בין האם לתינוקה בזמן שהיא מניקה והיתרונות הבריאותיים ידועים לכל. אך בעיניי לא כדאי להרגיל את הילד להנקת פינוק  מאחר והתינוק מפתח הקשר של אוכל עם נחמה, הרגל שלא מועיל לאף אחד. לא הכרתי אמא שרצתה שהתינוק שלה יגדל וילמד שאוכל הוא מקור לסיפוק רגשי, אפשר ורצוי לפנק כמה שיותר, בחיבוקים ונשיקות ותשומת לב אך לא מומלץ להניק כאשר התינוק עצוב, מתוסכל או עייף ומתקשה להירדם כי אז ייווצר ההקשר של שינה ואוכל ובכל פעם שהתינוק יתעורר הוא יחכה להנקה ולא ידע לחזור לישון בעצמו. חשוב מאד כן להניק ולמשך זמן רב וגם בלילה אבל לא כדאי להשתמש בהנקה למטרה אחרת מאשר הזנת התינוק.

 

לסיכום, כל הורה יבחר בדרך הנכונה והטובה לו ולילדו ואין כמו אינטואיציה הורית.

 במאמר זה תיארתי בפניכם מיתוסים נפוצים אך כמו בכל דבר יש יוצאים מן הכלל וכל אחד רשאי לבחור מה שמתאים לו ומדבר אליו והכי חשוב, הורים יקרים, לכו עם הלב כי אתם יודעים הכי טוב מכולם מה טוב ליקרים שלכם רק היזהרו לא לפתח הרגלים מזיקים שיהיה קשה להיגמל מהם. מאחלת לכם ולקטנטנים חלומות מתוקים.....

 

 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו