תנו לישון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

תנו לישון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 27.12.2006

הרגלי השינה של הילדים שלכם תלויים קודם כל בכם. המדריך המשפחתי לשנת לילה סבירה (עם התינוקות הרכים) ולשינה רצופה (מגיל חודשיים).



תנו לישון

מאת: פרופ' אשר טל- מנהל מחלקת ילדים `ב והמרפאה למחלות ריאה והפרעות שינה בילדים במרכז הרפואי אוניברסיטאי סורוקה, מקבוצת הכללית באדיבות אתר האינטרנט של שירותי בריאות כללית http://www.miok.co.il/

 

הילד שוב הקפיץ אתכם באמצע הלילה? שוב הגעתם לעבודה עם עיניים אדומות? סביר להניח שזו אשמתכם - אתם אלה שקבעתם את הרגלי השינה של הילדים שלכם.

שנתו של הילד מושפעת מאד מהרגלי ההשכבה שההורים קובעים. גורמים אחרים העלולים להשפיע על שנתו של התינוק כוללים מחלות, מצבי לחץ, ומצבים של יציאה מהשגרה. לכל תינוק תבניות שינה וערות שמתחלקות בטבעיות לאורך היממה. לכל תינוק תקופות קצרות של ערות במשך הלילה. כל תינוק שונה מחברו, והרגלי השינה של ילדיכם עשויים להיות שונים מילדי חבריכם, או שונים מילדיכם הבוגרים כשהיו באותו גיל. לאחר שזיהיתם את תבנית השינה של התינוק, אפשר לתכנן את שגרת היום, כדי לעזור לתינוק (ולשאר בני המשפחה), לישון מספיק ולישון היטב. תבנית השינה של הילד משפיעה על תפקודו והתנהגותו ביום, בדיוק כמו שמשפיעה בריאותו והתפתחותו.

 

מהלידה ועד גיל חודשיים

בשבועות הראשונים שנתו של התינוק עלולה להיות מקוטעת במשך היממה. כל פרק שינה עשוי להימשך בין חצי שעה לשלוש שעות, ושנת הלילה עלולה להיקטע בתקופות של ערות. בסביבות גיל ששה שבועות, תבנית השינה מתחילה להתארגן בצורה יותר מסודרת. במשך השינה התינוק נראה פעיל - מוצץ, תנועות קופצניות בידיים, חיוך, ותנועות עם הפה - כל אלה מבטאים שינה תקינה לגיל זה.

 

חודשיים עד שנה

התינוק רוכש בהדרגה הרגלי שינה קבועים וצפויים. בין חודשיים לארבעה חודשים, תבחינו בקצב די קבוע של שינה וערות במהלך היום. משלושה חודשים עד גיל חצי שנה, רוב התינוקות מתחילים לישון לאורך מרבית שעות הלילה. במשך השנה הראשונה, תינוקות זקוקים פחות לשינה ביום, משלוש עד ארבע פעמים ביום לפעם-פעמיים בלבד ביום.

 

שנה עד שלוש שנים

פעוטות בגיל הגן מוותרים על שנת הבוקר בגיל 18 חודש. הצורך בשנת אחר הצהריים יעלם בדרך כלל בין גיל שלוש לחמש שנים. בשלב זה, מרבית הפעוטות ישנו לילה רצוף, אך מאורעות שונים (כמו מחלה, טיול או מעבר דירה) עלולים להפריע זמנית לתבנית שינה תקינה. המעבר למיטת נוער עלול להתאפיין בקשיי ההסתגלות, בעיקר אם נעשה מוקדם מידי. מרבית הפעוטות עוברים למיטת נוער בין גיל שנתיים לארבע שנים.

אם קשה להעיר את הילד בבוקר, יתכן שהוא לא ישן טוב בלילה. משך השינה משתנה מילד לילד, אבל במרבית המקרים שעות השינה הדרושות לילד הן די קבועות.

 

כמה זמן הילד צריך לישון?

מהלידה עד גיל חודשיים השינה איננה סדירה, אך בסך הכל משך השינה הצפוי נע בין 10 ל - 18 שעות, או 14 וחצי שעות בממוצע.

בין חודשיים לשנתיים, שנת הלילה רצופה יותר עם פחות שינה ביום - משך השינה הממוצע הצפוי הוא כ - 14.5 שעות, כ - 10 עד 11 שעות בלילה, ועוד שלוש עד חמש שעות ביום.

בגיל שנה עד שלוש שנים, שעות היום הופכות לפעילות הרבה יותר, עם שינה רצופה בלילה. משך שינה הצפוי הוא בממוצע 13 עד 14 שעות , מהם כ - 11 וחצי בלילה ועוד כשעתיים ביום.

 

איך לעזור לתינוק לישון טוב יותר?

השכיבו אותו לישון מיד שכמופיעים סימני העייפות: שפשוף עיניים, משיכת האוזניים, בכי. בחודשיים הראשונים ניתן לעזור לתינוק להירדם עם נדנוד העריסה או האכלה עד להירדמות, אך מגיל שלושה חודשים ואילך כדאי להימנע מלעשות זאת, תוך הקניית הרגלי שינה קבועים. תינוק צריך לישון על מזרן קשה וכשהוא שוכב על הגב.

לאחר כחודשיים יש להתחיל לדאוג לחדר חשוך בלילה, ופחות פעילות חברתית בלילה. אם אתם עייפים, בקשו מבן או בת זוגכם, או חברה, לאפשר לכם הפוגה בהשגחה על התינוק ודאגו לישון ולהשלים את החסר בשעות השינה. הורים עייפים ועצבנים אינם ממלאים את תפקידם כראוי. כשתשלימו את שעות השינה, תחזרו לטפל בתינוק הרבה יותר רגועים ונינוחים.

 

בבניית הרגלי השינה, בגיל חודשיים- שלושה, יש לקחת בחשבון דברים שגם אתם וגם התינוק ייהנו מהם: אמבטיה, עיסוי, החלפת הבגד לבגד שינה, חיבוק ונדנוד, שיר שקט ונעים, או כל דבר שמהנה אתכם ואת התינוק.

רצוי לחזור על הפעיליות שבחרתם ערב-ערב בסדר אחיד, גם כשמישהו אחר משכיב את התינוק.

 שגרת ההשכבה לא צריכה להיות ארוכה, והשלב האחרון צריך להיות כבר בחדרו. יש לדאוג לסביבה נעימה ומרגיעה לשינה, חדר חשוך, מאוורר ושקט. מידת התאורה בעת ההשכבה צריכה להיות דומה לזו שתהיה בחדר משך כל שעות הלילה (וללא טלוויזיה). השכיבו את התינוק כשהוא עייף אך עדיין ער. כך יתרגל התינוק להירדם בעצמו גם כשיתעורר בלילה.

בגיל שנה עד שלוש שנים, הילד צריך כבר לדעת להירדם לבדו, ולישון ברצף מרבית הלילה. חשוב להמשיך ולשמור על שעות השכבה והתעוררות קבועות, גם ביום וגם בלילה. זהו גם הגיל לקבוע גבולות ברורים. למשל, כמה סיפורים קוראים לפני השינה, כמה פעמים הילד יבקש שוב ושוב לשתות, לתת נשיקה לאבא.

 

לילה טוב!

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו