איך אדע שהתינוק שלי מוכן להתחלת מוצקים? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך אדע שהתינוק שלי מוכן להתחלת מוצקים?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 24.10.2012

הזמן עובר מהר, והתינוק שלכם גדל! שלב המעבר מהנקה או תמ"ל למזון לתינוק מעורר שאלות רבות – בכתבה שלפניכם תקבלו תשובות מומחים בסוגיות השונות.



באדיבות מומחי סימילאק

 


איך אדע שהתינוק שלי מוכן להתחלת מוצקים?

כמה מהר הזמן רץ. לפני רגע קצר אחזתם את התינוק הקטנטן שלכם בידיים, נפעמים מעצם היוולדו, והנה הוא גדל במהירות עצומה ומגלה סקרנות לגבי כל מה שסביבו. לפני רגע הנקתם אותו, או האכלתם בתרכובת מזון לתינוקות – והנה הגיע הזמן להכיר לו מזונות חדשים. אל דאגה, זו באמת לא תורה מסובכת – בואו נתחיל, ממש כמו תינוק שלומד ללכת, בצעד הראשון.

הכירו את "מפענח העיכול"

 ההמלצה הקיימת כיום הינה להניק את תינוקכם עד גיל חצי שנה, ללא כל תוספות מזון ו/או נוזלים. החל מגיל חצי שנה, כשתראו שתינוקכם מגלה סקרנות ועניין – תוכלו להתחיל להציע לו טעימות ראשונות, מדגמיות, של תזונת תינוקות, בנוסף לחלב כמזונו העיקרי. במהלך השנה הראשונה לחייו, באפשרותכם להיעזר ב"מפענח העיכול" – מדריך חכם להקלה על בעיות עיכול לפי גיל התינוק וסממנים נוספים שתוכלו לבחור על פני הסרגל החכם, תלמדו כיצד לנסות ולהקל על תינוקכם.

איך נדע שהתינוק שלנו כבר מוכן ל"אוכל של גדולים"?

ישנם כמה "סימנים מוסכמים" שעל פיהם תדעו אם התינוק שלכם מעוניין להתחיל ולטעום את העולם: במידה והוא מסוגל לשבת עם תמיכה ולהחזיק את ראשו ביציבות, ואם הוא מגלה עניין וסקרנות לגבי המזון שאוכלים שאר בני הבית, כולל הושטת חפצים לכיוון הפה, ומצליח להעביר מזון מצד אחד של פיו לצידו השני – נראה שהוא לגמרי מעוניין לעבור לשלב הבא והמרגש בתזונה המשפחתית!

כלל חשוב בתזונת תינוקות: לא להתחיל מוקדם מדי

גם אם תינוקכם ערני וסקרן, ו"מבקש" לטעום מהצלחת שלכם, אנא זכרו שאין לתת טעימות של מזון לתינוק לפני הגיעו לגיל ארבעה חודשים לפחות (לפי הנחיות משרד הבריאות החדשות 2012 לתת בכמות מזערית, אם בכלל). רוב התינוקות יתחילו בטעימות בסמוך לגיל חצי שנה. לפני כן, הם אינם בשלים להתחיל בתהליך. אנא, אל תזדרזו. כל דבר בעיתו!

איך מגישים "טעימות" לתינוק?

כדי ליצור חוויה ראשונית טובה וחיובית, הקפידו על התנסויות חדשות בזמן שתינוקכם רגוע ובמצב רוח טוב (ולא כשהוא עצבני או עייף). את טעימות המזון החדש כדאי להגיש לו בין הארוחות, במרקם חלק של מחית, על האצבע (הנקיה!) שלכם או בכפית גמישה של תינוקות. הגישו כמות טעימות קטנטנה (עד שתי כפיות ביום) מתוך המזון המשפחתי המגוון (לא, לא סחוג!:)). עד מהרה תגלו מה התינוק שלכם אוהב, ומה לא...

שתייה – מה, מתי ואיך?

בחצי השנה הראשונה לחייו, אין כל צורך לתת להוסיף מים לתזונת תינוקות, כל עוד הם ניזונים מחלב אם או מתמ"ל. כשתתחילו להציע לו טעימות מזון, בגיל חצי שנה, תוכלו להוסיף מים רתוחים בטמפרטורת החדר (את כל סוגי המים יש להרתיח, כולל מים מינרליים, ולצנן היטב לפני ההגשה לתינוק). חשוב לדעת: משקאות ממותקים מכל סוג שהוא (כולל תה ממותק ומיצים למיניהם) מגבירים את הסיכון להתפתחות עששת שיניים וגורמים לתינוק להתרגל לטעמים מתוקים, וחבל. כמו כן, לא מומלץ לתת לתינוקות משקאות סויה, חלב אורז וחלב שקדים, והם בוודאי שלא מהווים תחליף לחלב אם או לתמ"ל.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו