איך תגרמו לילדיכם לאכול יותר ירקות ופירות כשיגדלו? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך תגרמו לילדיכם לאכול יותר ירקות ופירות כשיגדלו?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 05.08.2011

מחקר שנערך באנגליה הראה כי האכלת תינוקות באוכל ביתי הכולל ירקות ופירות קשור עם עלייה בצריכת ירקות ופירות אצל ילדים בגיל שבע.  הזנת תינוקות במחיות פירות וירקות מוכנים (אוכל לתינוקות בצנצנת), לא השפיע כלל על עלייה בצריכתם בשלב מאוחר יותר בחייהם.



תרגמה וערכה: רותי שוורץ

איך תגרמו לילדיכם לאכול יותר ירקות ופירות כשיגדלו?

דר. הלן קולט'ארד מאוניברסיטת דה מונפורד בליסטר בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת בריסול ובירגמינהם ניתחו מידע שנאסף באופן שגרתי מהורי ילדים שנולדו בין השנים 1991 ו-1992.

אלה גילו כי האכלת תינוקות באוכל ביתי הכולל ירקות ופירות קשור עם עלייה בצריכת ירקות ופירות אצל ילדים בגיל שבע. 

הזנת תינוקות במחיות פירות וירקות מוכנים (אוכל לתינוקות בצנצנת), לא השפיע כלל על עלייה בצריכתם בשלב מאוחר יותר בחייהם.

דר. קולט'ארד טוענת כי, "הטווח בין סוגי המאכלים שילדים צעירים אוכלים הופך לאיטו לסיבה לדאגה, במיוחד ילדים שנדמה כי אינם אוכלים כמות מספקת של ירקות ופירות המומלצת לשלב זה בחייהם".

" בשנת 1998, כמות הירקות ופירות הממוצעת שפעוטות צרכו בבריטניה הייתה שתיים וחצי מנות ביום. מאז, היו ניסיונות רבים להעלות את כמות זו לחמש מנות המומלצות ביום".

" ייתכן והעובדה שהאכלת תינוקות באוכל מוכן מצנצנות אינה משפיעה על עלייה בצריכת פירות וירקות בגיל מאוחר יותר קשורה לכך שאותם פירות וירקות אינם נצרכים על ידי שאר חברי המשפחה. ייתכן ואותן אמהות אינן צורכות פירות וירקות במידה מספקת ולכן מעדיפות להסתמך על מאכלים מוכנים".

המחקר מראה כי הגיל בו הורים מתחילים להאכיל את ילדיהם באוכל ביתי משפיע על צריכת ירקות ופירות בשלב מאוחר יותר.

תינוקות שהתחילו לאכול אוכל ביתי מוקדם יותר, בין ארבעה לשישה חודשים, ונחשפו לפירות וירקות באופן קבוע, היו בעלי רמת צריכה גבוהה יותר.

תינוקות שהתחילו בשלב מאוחר יותר, קרוב לשישה חודשים ואכלו פירות וירקות בתדירות נמוכה יותר, היו בעלי סבירות גבוהה לאכול פחות ירקות ופירות בגיל שבע. 

למרות זאת, פעוטות שנחשפו לאוכל ביתי בשלב מאוחר יותר אך צרכו בכמויות גדולות יותר, היו בעלי אותה רמת צריכה בגיל שבע כמו אלה שהתחילו לאכול בשלב מוקדם יותר.

מסקנה

אם כן, מומלץ לאמהות המחליטות להכיר לתינוקן אוכל מוצק בשלב מאוחר יותר, להאכיל אותם בירקות ופירות לעתים תכופות יותר על מנת לחשוף אותם לטעמים שונים בשלב כה קריטי של צריכה. 

דר. קולט'ארד הוסיפה כי, "המחקר מראה כי להתחיל בגיל ארבעה עד שישה חודשים עם אוכל ביתי מעלה את הסבירות שכילדים הם יאכלו פירות וירקות".

" מעניין לראות כי צריכת מאכלים מוכנים הייתה קשורה באופן שלילי לצריכת ירקות ירוקים אצל ילדים בגיל שבע. לירקות ירוקים יש טעם מעט מריר, כך שתינוקות יצטרכו לטעום אותם מספר פעמים לפני שיתחילו לאכול אותם".

"המחקר סיפק ראיות כי האכלת התינוק באוכל ביתי בשלב מוקדם הינה שלב חשוב בהכרת פירות וירקות ושאותה חשיפה תהיה אינדיקטור לצריכתם בשלב מאוחר יותר".

המחקר מבוסס על מידע הנאסף מיותר מ7,500 אמהות של תינוקות הנולדו בבריסטול בין השנים 1991 ו-1992 כחלק ממחקרם של ארגון בשם "ילדי שנות ה90", החוקר את התפתחותם הבריאותית של תינוקות והוריהם.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו