איך תזהי אם תינוקך אלרגי לחלב? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך תזהי אם תינוקך אלרגי לחלב?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 12.05.2015

אלרגיה לחלבון חלב הפרה היא אחת האלרגיות הנפוצות ביותר אצל תינוקות ומספר מקרי האלרגיה הולך וגדל בעשור האחרון. לא רק גנטיקה משחקת תפקיד בקביעת הסיכונים לפתח אלרגיה לחלב. אז מהם 5 הנורות האדומות לחשד באלרגיה.



מאת: דבי ארדיטי, דיאטנית קלינית, נוטרמיגן LGG 


איך תזהי אם תינוקך אלרגי לחלב?
יש הטוענים כי עליה בהיערות נובעת בין היתר מ"תאורית ההיגיינה", תיאוריה שטוענת כי יש לשמור על הרך הנולד מכל מזהם אפשרי ולשמור עליו בסביבה סטרילית ככל הניתן. היום גם ידוע כי גם לאופן הלידה (וגינאלי או קיסרית), חשיפת האם לאנטיביוטיקות שונות בזמן הריונה ולמשך הנקה השפעה על התפתחות אלרגיה אצל תינוקות, גורמים שמשפיעים על אוכלוסיית החיידקים שתתפתח במערכת העיכול של התינוק.
התבטאות האלרגיה עשויה להיות מאוד ברורה במקרים מסוימים ולהופיע מיד עם חשיפת התינוק לתמ"ל חלבי (תרכובת מזון לתינוק) כמו פריחה, התנפחות שפתיים או עניים עם מגע לחלב אך יכולים גם להופיע יומיים או יותר אחרי החשיפה הראשונה לחלב ואף אחרי כמה חשיפות. 
 
בין הסימפטומים הקלאסיים נמנים: פריחות, התנפחויות סביב הפה והעניים, שלשול, הקאות, יציאה דמית אשר יעוררו את חשד הרופא כי מדובר ברגישות לחלב ויעבירו את תינוקך לתמ"ל היפואלרגני בו החלבון מפורק בצורה נרחבת ביותר 
 
אז מה הם 5 הנורות האדומות שתובילו אותך לרופא ילדים להתייעצות ואבחון האם תינוקך רגיש או אלרגי לחלב?

1. אי- שקט לא מוסבר/כאבי בטן/ קוליק קשה

כל תינוק בוכה אך יש מי שבוכה יותר ויש מי שבוכה המון. מקרים של בכי לא מוסבר למשך כמה שעות ביום בסמוך או לא לארוחות, וללא קשר לשעות היום בהחלט, יש כדי להדליק נורה אדומה. עוד לפני שמתחילים לעשות ניסוי וטעייה  עם מוצרים שונים או תמל"ים שונים, מומלץ שוב לשלול רגישות או אלרגיה לחלב על ידי האכלת התינוק עם תמ"ל היפואלרגני מתאים למשך 2-4 שבועות.

2. פליטות מרובות וריפלוקס

לפעמים זה יכול להוביל לחשד על האכלת יתר, על מצב של ריפלוקס קלאסי בו סוגר שבין הושט לקיבה אינו נאטם ומאפשרת החזרת תוכן הקיבה.
אך לעיתים אין הטבה בטיפול בריפלוקס עם תמ"ל מיוחד ולכן הרופא ימליץ להעביר את התינוק לתמ"ל היפואלרגני מתאים למשך כשבועיים ועד 4 שבועות לאבחון

3. חוסר עלייה במשקל

חוסר עליה במשקל או שבירת עקומות מהווה נורה אדומה למצבים שונים ודורשים ביקור והתייעצות עם הרופא המטפל. אלרגיה או רגישות לחלב בהחלט נמצאים ברשימת החשודים ויש להתייחס אליהם בכבוד.

4. עצירות ממושכת

גם במקרה זה, כדאי להשקיע מחשבה ולהכניס את הרגישות לחלב לתוך רשימת החשודים לפני שרצים לפתרונות טבעיים או שאינם טבעיים לגרום לפתרון הבעיה, בעיקר אם מדובר בתינוק בתחילת דרכו

5. מחלות חוזרות ונשנות בדרכי הנשימה

צפצופים / דלקת ריאות, גם הם בגדר נורה אדומה לחשד לאלרגיה לחלב שמעבר לתמ"ל היפואלרגני לכמה שבועות עשוי לשלול או לאשש אותו.
 
היום קיימים בשוק כמה סוגים של תמל"ים היפואלרגניים המכילים חלבון חלב פרה מפורק, כך שעדין שומרים על יתרונותיו של חלבון חלב פרה אך מבלי שהוא יעורר לתגובה אלרגית במערכת העיכול. הם נבדלים בעיקר במקור החלבון (קזאין או מי חלב), האם מכילים או לא פרוביוטיקה, היום מחקרים הוכיחו כי תוספת חידקים פרוביוטיים מסוג LGG  יכולים לזרז את התהליך להשגת סבילות לחלב וליציאה מהירה יותר מהאלרגיה, ובתכולת השומנים שלהם (תינוק  עם ספיגת שומנים תקינה לא צריך פורמולה עם שומנים מיוחדים). רצוי לציין כי לכל הפורמולות המפורקות, טעם מיוחד ושונה מתמל"ים רגילים.  למזלם, חוש הטעם של  תינוקות אינו מפותח כמו שלנו אך יתכן ויידרש לתינוק כמה ימים להתרגל לטעם החדש. 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו