הכן תינוקך לחורף - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הכן תינוקך לחורף

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 18.11.2014

שעון החורף והימים הגשומים של השבוע האחרון מבשרים לנו שגם אם לפי לוח השנה, אנחנו בסתיו , החורף כבר מיתדפק על החלון, ואיתו מופע מחלות החורף של ילדיכם הקטנטנים.  האם יש מה לעשות בנידון? כיצד ניתן להגן עליהם ולחזק את ההגנה החיסונית?



מאת: רננה מזרחי, דיאטנית קלינית, המנהלת המדעית של מטרנה


הכן תינוקך לחורף
"כי חורף , וגשם מטפטף על העורף וחורף- וקר"
 
 

הכן תינוקך  לחורף

בחורף עולה שיעור הנדבקים במחלות אצל כולנו, בכלל ובקרב תינוקות ופעוטות, בפרט. השהות הקרובה במתחמים סגורים ומחוממים, מביאה לעלייה בהדבקות במחלות ויראליות, המועברות במגע, בעיטוש ובנגיעה בחפצים בהם נגע מישהו חולה (מה שמסביר היטב את הסיבה להדבקות הילדים בגני הילדים זה מזה).
 אז מה עושים כדי להפחית את הסיכון לחלות? חשוב לאוורר את החדרים בבית מדי יום, לצאת עם התינוק לאוויר הפתוח בשעות היום, לוודא שטמפ' החדר בו שוהה תינוקכם היא כ C22 , גם כדי לשמור על חום גופו, ובנוסף בשביל להימנע מחימום יתר. הקפידו לשטוף ידיים במים וסבון לעיתים תכופות, ובעיקר אם כבר יש ילד חולה אחד בבית, ודאגו להחלפה תכופה של מגבות. אם טרם חיסנתם את ילדכם כנגד השפעת העונתית זה בדיוק הזמן לעשות זאת. ניתן לחסן תינוקות החל מגיל חצי שנה. כדאי לדעת שלילדים מעל לגיל שנתיים החיסון אף ניתן בפשטות בתרסיס לאף.
 

הכן תזונתך לחורף

ירקות, קטניות, דגנים ,בשר או הודו מומלצים כחלק מהמזונות המשלימים לתינוקות בני חצי שנה ויותר ובחורף יותר מתמיד, הם יכולים להשתלב נהדר במגוון מרקים. את המרקים כדאי להגיש במרקם טחון או גס בהתאם להתפתחות התינוק. ככלל כדאי להקפיד על ארוחה חמה אחת לפחות ביום, מזון חם עוזר לשמור על חום הגוף. כדי שלא לאבד מהמינרלים והויטמינים החשובים לחיזוק המערכת החיסונית, הקפידו לא לבשל ירקות בכמות גדולה של מים, כיוון שבמהלך הבישול כמות גדולה מהם מתמוססת אל מי הבישול, לכן כדאי גם לטחון את המרק עם מי הבישול (כמובן שלא עם כל הכמות כדי לקבל את המרקם הרצוי).
 
פירות, גם הם מומלצים לתינוק, אבל הנטייה של רבים מאיתנו בחורף היא לאכול פחות פירות, בין היתר גם בשל מגוון מצומצם יותר לעומת הקיץ.
הקפידו לתת לתינוק פירות כמקור לויטמין C , החיוני לתפקוד אופטימלי של מערכת החיסון ולהפחתת תסמיני השפעת. שלבו בתפריט התינוק אחד מאלה העשירים בו במיוחד באופן יומיומי: פירות הדר, קיווי, מלון וגם עגבניה ופלפל. ויטמין C נוטה להתפרק במהירות לאחר חיתוך, והכנת המזון ולכן הקפידו להאכילו בסמוך להכנה כדי לקבל את מלוא הויטמין המצוי במנה שהכנתם. אם בחרתם לתת לו מחית פרי מוכנה בחרו בכזו המועשרת בויטמין C .
בימים קרים ובעיקר כאשר שוהים בחדר סגור ומחומם,  התינוק עלול להתייבש ולכן חשוב להקפיד על  שתייה גם בחורף. מומלץ לתת לתינוק לשתות מים מורתחים, שקוררו לטמפ' החדר וממש כפי שבחורף גם אנחנו פחות נרצה לשתות מים קרים כך גם לתינוק כדאי להציע מים פושרים.
 

פרוביוטיקה, ההגנה הכי טבעית שיש

חלב אם מכיל חיידקים פרוביוטיים באופן טבעי כך שתינוק יונק מקבל אותם והמעיים שלו עשירים בחיידקים ידידותיים אלה התורמים לחיזוק מערכת החיסון שלו. במידה והתינוק אינו יונק בחרו בתחליף חלב המכיל חיידקים פרוביוטיים כיוון שמתן יומיומי שלהם נמצא כתורם להפחתת תחלואה בקרב תינוקות.
 
מחקרים שנערכו בקרב תינוקות ופעוטות הוכיחו את היעילות במתן רכיב פרוביוטי לתינוקות ולילדים בשיפור מדדים חיסוניים והפחתת מחלות כדוגמת מחלות חום, מחלות מעי ואף מחלות דרכי נשימה עליונות. מחקר שנערך בישראל בקרב תינוקות בריאים השוהים במעונות יום נמצא שתינוקות שאכלו מדי יום תחליף חלב המועשר ברכיב פרוביוטי  חלו פחות במחלות חום ושילשולים לעומת תינוקות שניזונו מתחליף חלב ללא מרכיב זה. 
 
תהיו בריאים.
 
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו