חשיבותו של העיקור/ הסטריליזציה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

חשיבותו של העיקור/ הסטריליזציה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 31.01.2012

אם לא הייתה לכם די עבודה כהורים טריים, עיקור ציוד ההזנה של תינוקכם הוא אחד מאותן מטלות קטנות שלא ניתן להתחמק מהן. אי ניקוי וחיטוי כהלכה של ציוד ההזנה של תינוקכם עלול לגרום לו לכאבי בטן, שלשולים, הקאות והתייבשות.



באדיבות מומחי פיליפס AVENT


חשיבותו של העיקור/ הסטריליזציה

אם לא הייתה לכם די עבודה כהורים טריים, עיקור ציוד ההזנה של תינוקכם הוא אחד מאותן מטלות קטנות שלא ניתן להתחמק מהן.  אי ניקוי וחיטוי כהלכה של ציוד ההזנה של תינוקכם עלול לגרום לו לכאבי בטן, שלשולים, הקאות והתייבשות.

על אף השיפורים שחלו בתנאי החיים ברחבי העולם, זיהומים אצל תינוקות עדיין נפוצים מאוד, בארצות מתפתחות ומפותחות כאחת. הם עלולים לגרום לתסמינים כגון מחלה אקוטית ושלשולים ואף להצריך אשפוז. חשוב לדעת שהחיידקים הגורמים למחלות אלו עשויים להתפשט באמצעות מי ברז, שאריות חלב בבקבוק או ידיים לא שטופות הבאות במגע עם מזון או ציוד הזנה.  בעוד אדם בוגר מסוגל יותר להיאבק בזיהומים אלו, מערכת החיסון של התינוק עדיין מאוד לא בשלה בשנת חייו הראשונה.  עיקור ציוד הזנת התינוקות שלכם ושטיפת ידיכם ביסודיות לפני הכנת מזון לתינוקת שלכם יסייעו להגן עליה מפני זיהומים.  כאשר התינוק שלכם יחגוג את יום הולדתו הראשון מערכת החיסון שלו תהיה חזקה דייה כדי להגן עליו מפני חיידקים נפוצים, ואז אין צורך עוד בעיקור.

להלן המלצות של מומחי פיליפס avent  לכמה שאלות המטרידות הורים טריים בכל הנוגע לעיקור:

האם לא חשוב לחשוף את התינוק לחיידקים בראשית חיו? יש הטוענים כי התינוק יחלה יותר דווקא ננסה להגן עליו יותר מדי.

אכן חשוב שהתינוק יתחיל לפתח את מערכת החיסון שלו,  אך עיקור ציוד ההזנה אינו מונע זאת ממנו כיוון שהוא ייחשף בהדרגה לחיידקים בביתכם ומערכת החיסון שלו תלמד כיצד להתמודד עמם. קרוב לוודאי שהרבה יותר בריא לתינוק להיחשף לחיידקים בבית מאשר לעכל כמויות גדולות מאוד של חיידקים שהתרבו בציוד הזנה לא נקי - עיקור ציוד הזנה מסייע גם להגן על התינוק מפני חיידקים מזיקים במיוחד וסוגי חיידקים שעשויים להתקיים במי ברז או חלב, או לעתים אף על ידיכם. גם מספרים קטנים של חיידקים אלו עלולים לגרום לתינוק לחלות, ולכן כדאי מאוד להגן עליו מפניהם בגיל הרך.

אם אני מעקרת את כל ציוד ההזנה, האם בכך אני אשמיד גם את החיידקים הטובים?

זה בסדר אם על ציוד ההזנה של תינוקכם לא יהיו חיידקים כלל לאחר עיקור כיוון  שהתינוק יקבל את אספקת החיידקים הטובים שלו באמצעות תזונתו.

האם העיקור באמת חיוני באזורים שבהם מי ברז בטוחים לשתייה?

באזורים בהם מי ברז בטוחים לשתייה, הסיכון לתינוק יהיה נמוך יותר מאשר באזורים בהם מי ברז אינם בטוחים לשתייה אולם, חשוב לזכור כי מערכת החיסון של התינוק אינה בשלה בשנת חייה הראשונה ומי ברז הבטוחים לשתייה לבוגרים אינם תמיד בטוחים לתינוקות קטנים.  ברוב הארצות המפותחות, הממשלה או הרשות המקומית מפקחת על מי השתייה במטרה ליצור "סיכון בריאותי מקובל" לאוכלוסייה הכללית, שפירושו שהבוגר הבריא הממוצע לא ייחלה משתיית מי ברז. לתינוקות מערכת חיסון חלשה יותר ממערכת החיסון של הבוגר הממוצע ולכן, יש לנקוט אמצעי זהירות נוספים בעת שימוש במי ברז. יש לזכור גם כי חיידקים מזיקים יכולים לעבור מידיכם או משאריות החלב בבקבוק ולכן, שטיפה יסודית של ידיכם וציוד ההזנה של התינוקת שלכם יפחיתו את הסיכון לכך, אך עיקור יבטיח שכל החיידקים הנותרים יושמדו.

 

כעת כשהתינוק כבר יושב וזוחל בכוחות עצמו, האם עדיין יש טעם לעקר את הבקבוקים, הפטמות, המוצצים ומשאבת חלב האם? בעיקר כי לעתים קרובות הוא מכניס לפיו חפצים שהיו מונחים על הרצפה?

אנו ממליצים להמשיך ולעקר גם כאשר התינוק מתחיל לזחול ולהרים חפצים מהרצפה.  קרוב לוודאי שהתינוק ייחשף ויבלע הרבה יותר חיידקים מציוד הזנה לא נקי מאשר מהכנסתם לפה של חפצים שנתקל בהם במהלך זחילתו על הרצפה. כמו כן,  גם חלק מסוגי הבקטריות שעשויים להימצא בציוד הזנה מזיקים יותר מחיידקים שהתינוק עשוי להיתקל בהם על הרצפה.

האם ניתן להשתמש במדיח כלים לעיקור הבקבוקים?

רוב מדיחי הכלים לא יתחממו מספיק כדי לעקר את הבקבוקים של התינוק. המחקר מלמד כי ישנו צורך בטמפרטורה של 90 מעלות צלסיוס לפחות בכל חלקי המכשיר כדי להשמיד במהירות וביעילות את כל החיידקים המזיקים לתינוקות. שימוש במכשיר עיקור לבקבוקי תינוקות מבטיח את השגת הטמפרטורה הנכונה.

אלו פריטים צריך לעקר?

כדי להגן על התינוק מפני מחלות, יש להקפיד לעקר את כל ציוד ההזנה במשך 6 החודשים הראשונים לחייו. אם אתם מתחילים במתן מזון מוצק לפני גיל 6 חודשים, כדאי לעקר את הקערות והכפות. לאחר מכן, צריך לעקר רק ציוד הזנת חלב כגון בקבוקים ומשאבות לשאיבת חלב אם, עד שילדכם יהיה בן שנה.

מתי ניתן להפסיק לעקר?

ההמלצה היא להמשיך ולעקר עד גיל שנה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו