כמה למה איך ומתי להציע מים לתינוק ? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כמה למה איך ומתי להציע מים לתינוק ?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 26.06.2014

ימי הקיץ החמים בפתח ועם עליית הטמפרטורות אנו חשים לעיתים קרובות שיש להוסיף מים לתזונת הפעוטות. להלן המדריך לשתיית מים בימי הקיץ, מה מומלץ ומה פחות?



מאת: רונית דוייב המנהלת המדעית של אבוט, יצרנית סימילאק
 

כמה למה איך ומתי להציע מים לתינוק ?
יש להתחיל כי על פי הנחיות משרד הבריאות ועל פי טיפת חלב, עד גיל חצי שנה יש להזין את הפעוטות בלעדית בהנקה או בתרכובת מזון לתינוקות ללא כל תוספת מים או נוזלים אחרים. 
 
אך הימים החמים עוד דקה יגיעו ויהיו לוהטים, התינוקות חשופים יותר ממבוגרים להתייבשות, כיוון שקצב נשימתם מהיר יותר, והכליות שלהם עדיין לא בשלות דיין לאגירת המים בגוף. חשוב לזכור כי התינוק שלכם אינו יכול לספר לכם שהוא צמא, והוא תלוי בכם שתספקו לו את כמות הנוזלים הדרושה. 
 
אז מה עושים? מה כדאי ומה לא כדאי? להלן כל התשובות: 
 

מאיזה גיל מותר לתת לתינוק לשתות מים?

ע"פ הנחיות משרד הבריאות מותר לתת לתינוק לשתות מים מגיל חצי שנה ומעלה. הוספת נוזלים אחרים, פרט לחלב אם או תרכובת מזון לתינוקות עד גיל חצי שנה מסוכנת לבריאותו של התינוק כיוון שעלולה לבוא על חשבון הרכיבים התזונתיים החיוניים להתפתחותו. 

 

מה קורה אם הילד מתחת לגיל חצי שנה וחם מאד בחוץ?

במידה והתינוק הינו מתחת לגיל חצי שנה, הקפידו על הנקה או הזנה בתמ"ל בזמנים קבועים, כך שהתינוק יקבל במהלך היום את הנוזלים הדרושים לגופו. במקביל היו ערניים לסימנים היכולים להעיד על מחסור במים והתייבשות. 

 

כיצד תזהו שתינוקכם בסכנת התייבשות? להלן סימנים המראים חוסר בנוזלים אצל תינוקות:

פה יבש, בכי ללא דמעות, חיתול יבש במשך למעלה מ-3 שעות, עיניים או לחיים שקועות, עליה של חום הגוף, התנהגות בלתי רגילה, רגזנות וישנוניות. במקרים אלה יש לפנות מיידית לרופא.

 

הפעוט כבר בגיל חצי שנה ואינו מוכן לשתות מים, כיצד ניתן לעודד אותו לכך?

ממחקרים עולה שמומלץ להקפיד על שתייה במשך היום ומבין המשקאות יש להעדיף מים. מחקרים מראים כי שתייה של מיצים או משקאות ממותקים בכמות גדולה עלולה להחליף מזונות בעלי ערך תזונתי אחר, לפגוע בתיאבון ולגרום לעששת.
יש להפוך את שתיית המים לנגישה יותר. להזכיר לילדים לשתות, להפחית את קניית המשקאות הממותקים, לשתות יחד עם הפעוט (ניתן לשלב משחקי שתייה)  ניתן לקנות כוס יפה ולהוסיף למים קוביות קרח כדי לגרות את הפעוט לשתות. 

 

האם ניתן לקרר תרכובת מוכנה של מזון לתינוקות (תמ"ל) בימים החמים כך שתרענן את התינוק בעת השתיה? 

ההמלצה היא לשתות תמ"ל בתוספת מים בטמפרטורת החדר ולהכין את תרכובת המזון בסמוך למועד ההאכלה. בימים חמים מאד ולתינוק בגיל חצי שנה ומעלה, ניתן לקרר מעט את הבקבוק עם הפורמולה על ידי השארתה במקרר למשך מספר דקות.
בגלל החום הגבוה, יש לשים לב ולהימנע מהשארת פורמולה מוכנה לזמן ממושך מחוץ למקרר.   ניתן לאחסן את התמ"ל המוכן שהתינוק לא שתה או סיים בבקבוק אטום למשך זמן מרבי של 24 שעות במקרר. אין לחמם את התמ"ל שוב לאחר שהתקרר. 

 

מה קורה אם הילד מבקש לשתות תמ"ל בלילה?

יקיצות ליליות ובכי אינם נובעים דווקא מרעב או צמא, זאת למרות שאנו נוטים לפרש את הבכי וההתעוררות כרצון לאכול או לשתות. פעוטות מתעוררים משנתם מסיבות פשוטות כמו טיטול רטוב, צורך במגע וחום אמהי, בקיעת שניים, "בדיקת נוכחות" של ההורים, אך גם מצבי חולי כמו מחלות חום, כאבי בטן, דלקת אזניים וכדומה. 
במידה ונראה שהילד אינו נרגע והוא מעל לגיל חצי שנה, עדיף להציע לו בלילה בקבוק עם מים ולא עם תמ"ל, על מנת לא להרגילו לאכילה בשעות הלילה.  

 

על מה חשוב להקפיד בחום הכבד בכל הנוגע להגיינה? 

יש לנקות את הבקבוקים לאחר כל האכלה. יש לנקות היטב את הבקבוקים, הפטמות, המכסים, הטבעות, מחלק המנות וכן את כל הכלים המשמשים להכנת התמ"ל באמצעות מברשות ניקוי מיוחדות ולהשתמש במים חמים ובסבון.
לגבי אחסון התמ"ל - יש להקפיד לא במקום חם, שקרני השמש מגיעות אליו. 
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו