איך נזהה בעיות גדילה אצל הילד שלנו ? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך נזהה בעיות גדילה אצל הילד שלנו ?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 11.03.2007

הגורם החשוב ביותר המשפיע ביותר על קומתו של האדם הוא הגורם התורשתי. אולם הגדילה מושפעת מגורמים נוספים רבים, שהחשובים שבהם הם :מצבו התזונתי של הילד, מצבו הבריאותי הכללי והמערך ההורמונלי שלו. מכאן שהגדילה מהווה מדד חשוב למצבו הבריאותי של הילד.



איך נזהה בעיות גדילה אצל הילד שלנו ?

מאת:   מפרופ' אלי הרשקוביץ, רופא  מומחה  מיחידת  אנדוקרינולוגיה וסוכרת  ילדים במרכז הרפואי  האוניברסיטאי סורוקה.

 

הגורם החשוב ביותר המשפיע ביותר על קומתו של האדם הוא הגורם התורשתי. אולם הגדילה מושפעת מגורמים נוספים רבים, שהחשובים שבהם הם :מצבו התזונתי של הילד, מצבו הבריאותי הכללי והמערך ההורמונלי שלו. מכאן שהגדילה מהווה מדד חשוב למצבו הבריאותי של הילד. כדי להעריך אם דגם הגדילה של הילד תקין, יש לעקוב באופן סדיר אחר משקלו והגובה שלו. לשם כך יש לבצע מדידות תקופתיות ומדויקות של גובה ומשקל עם ציון התאריך בעת המדידה. בעזרת מדידות אלו ניתן לצייר את קו הגדילה של הילד בעקומת הגדילה. סטייה של קו הגדילה מהדגם התקין יכולה להיות הביטוי הראשון למחלות כלליות או להפרעות הורמונליות.

האם ילדי נמוך ?  -  הדרך הטובה ביותר לגלות קומה נמוכה היא מדידה תקופתית (אחת לשנה) של גובה הילד והשוואת הגובה לעקומות גדילה המותאמים למין הילד  וגילו. גובה ילד "מתחת לעקומות" (קטן מאחוזון 3) או כאשר גובה הילד   במדידות עוקבות "שובר את העקומות" מהווים סימנים מדאיגים המחייבים פניה לרופא.  

 

האם ילדי גודל בקצב תקין ? – מדידות תקופתיות של גובה הילד מאפשרות חשוב של קצב הגדילה. ככלל ברוב תקופת הילדות (מגיל 2-9 שנים) הילד שומר על  אחוזון הגדילה שלו. סטיה מטה מקו הגדילה עלולה להצביע על קצב גדילה איטי.  יש לזכור כי בתקופת הינקות ובגיל ההתבגרות יש שינויים אינדיבידואלים בקצב הגדילה, כך למשל נער שהתבגרותו המינית מאחרת עלול לגדול לאט יחסית לבני כיתתו שהתבגרותם המינית החלה.

 

האם אוכל לדעת מה יהיה גובהו הסופי של ילדי ? -  לדעת במדויק לא, אולם ניתן להעריך זאת במידת מה. הגנטיקה משפיעה רבות על הגובה וככלל להורים גבוהים יהיו ילדים גבוהים. גובה "המטרה" של בן יהיה ממוצע גובה הוריו בתוספת 6.5 ס"מ ושל בת ממוצע גובה הוריה פחות 6.5 ס"מ. יודגש כי קיים פיזור סטטיסטי. וכי ילדיכם צפוי להיות בטווח של פלוס מינוס 8.5 ס"מ מגובה המטרה.

 

מהם הגורמים המגבירים את הסיכוי לקומה נמוכה אצל ילדי -  קומה משפחתית נמוכה, התבגרות מינית מאוחרת והשלוב ביניהם הם הגורמים השכיחים לקומה נמוכה. תזונה לקויה, מחלות כרוניות, טיפול ממושך בסטרואידים,  תת פעילות של בלוטת המגן וחוסר בהורמון גדילה עלולים לגרום אף הם לקומה נמוכה. יש לשים לב במיוחד אם הילד הנמוך הוא שמן, סובל גם מנחירות בשינה, כאבי  ראש ובטן, הפרעות בראיה, ויציאות שאינן תקינות. בבנות נמוכות מאד יש לשלול את קיומה של התסמונת ע"ש טרנר הנגרמת מחוסר בכרומוזום x. בשני המינים עלולות הפרעות תורשתיות במערכת השלד לגרום לקומה נמוכה.

 

האם יש קשר בין פיגור בגדילה תוך רחמית לגובה הילד – רוב רובם של הילדים שנולדו במשקל ואורך  הקטנים לגיל ההריון יתקנו  את גדילתם ו"יחזרו" לעקומות הגדילה תוך שנה עד שנתיים לאחר הלידה. כ 10-15% מילדים אלו ימשיכו להפגין פיגור בגדילה עם סיכוי זעום לשיפור עצמוני בעתיד. לפיכך יש להקפיד במיוחד על מעקב גדילה סדיר בקרב תינוקות אלו. אם בגיל 4 שנים עדין גובהם נמוך ב 2.5 סטיות תקן מהממוצע לגילם יש מקום לשקול טיפול בהורמון גדילה המשפר רבות את גדילתם.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו