שפה וקוץ בה- לקויות תקשורת, שפה ודיבור אצל ילדים

מהי לקות תקשורת? מהי באמת "שפת אם"? מהו תפקידם של ההורים בעיצוב השפה? ומה מקום אנשי החינוך בתהליך הקוגניטיבי החשוב ביותר בגיל הרך?



מאת: אניטה רום, בתיה צור וורדה קריזר
שפה וקוץ בה- לקויות תקשורת, שפה ודיבור אצל ילדים

"אמא, שותה מאים קאים!" "אני מאוד מאוד אוהב ביצות קשים.."

 "זה משאית של אורי!" "תתא, אני רוצה את הצצי שלי..."

מי לא שמע את האמירות החמודות הללו של הילד? אולם מה עושים כשהאמירות לא נעלמות בגיל מבוגר? האם הורים מודעים ללקויות התקשורת, השפה והדיבור שעלולות להתפתח אצל ילדם ? כיצד יודעים אנשי המקצוע לאתר את ההבדל בין אמירה "חמודה" לקושי תקשורת, שפה ודיבור  אמיתי?

ספר חדש ופורץ דרך בהוצאת מכון מופ"ת, נותן מענה לקושי שכל הורה ואיש חינוך חווה מדי יום - הקושי בעיצוב השפה בקרב הגיל הרך.

 

ספר חדש בהוצאת מכון מופ"ת עוסק בלקויות תקשורת, שפה ודיבור העשויות להופיע אצל ילדים במהלך שמונה השנים הראשונות לחייהם. בספר מתוארות כל לקויות השפה בדרגות חומרה שונות ואצל אוכלוסיות ילדים שונות. הספר סוקר ודן בתהליכים ההתפתחותיים בתחומי התקשורת, השפה והדיבור בזיקה לתחומי התפתחות אחרים.

 

הספר נועד לשמש אנשי חינוך בגיל הרך, סטודנטים להוראה, מטפלים והורים, כולם ימצאו בספר מידע תיאורטי מועיל, כמו גם מקור לתשובות לשאלות העולות מן השטח. כמו כן, ניתן למצוא בספר שילוב בין עקרונות כלליים ומסירת ידע מקצועי עדכני בתחום לקויות השפה לבין תיאור דרכי העשרה יישומיות המיועדות לטיפוח ולפיתוח כישורי תקשורת, שפה ודיבור.