מה עוד חשוב לדעת כשבוחרים עגלת תינוק

בחרת כמה עגלות פוטנציאליות מצוינות העונות לכל הצרכים שלך: נוחות, קלות ובצבע מהמם אבל יש עוד משהו שחשוב לשים לב אליו לפני שקונים....



מאת: אלון חן, מנכ"ל חברת בייבי ג'וגר ישראל


מה עוד חשוב לדעת כשבוחרים עגלת תינוק

כבר כתבו מגילות ארוכות על "איך בוחרים עגלה". הקיפול, המשקל, מידות העגלה, נכנס לאוטו או לא ניכנס לאוטו. רובכן כבר מומחיות בתחום שכן האינטרנט והמגזינים כבר משופעים בכתבות מעין אלה והן "נלעסות" שוב ושוב. דווקא נושא אחד חשוב קצת נשכח בכתבות אלה ועל זה נדבר.

 

אחרי שבחרתן כמה עגלות פוטנציאליות מצוינות העונות לכל הצרכים שלכן תזכרו שלא פחות חשוב לדעת שדווקא האחריות והשירות הם אלה שעושים לפעמים הבדל גדול, וזה נכון, כמו שאתן יודעות, לא רק בעגלות תינוקות.

גם עגלות דורשות טיפול, אחזקה ותיקונים מאחר וכמו לכל מוצר מכאני אחר יש להן בלאי. אפילו למותג הרכב היוקרתי והאיכותי בעולם "מרצדס" יש רשת מוסכים. בסופו של דבר כמו הגוף שלנו, משהו יכול להתקלקל. המקרר, האוטו, האופניים, המדיח, הטלוויזיה...וכן גם עגלות. דווקא עגלותהן מוצר בשימוש אינטנסיבי שנתון ל"התעללות" יומיומית. נסיעות ארוכות, מדרכות וכבישים משובשים, מדרגות, שבילי כורכר, חול ומים, מס' רב של קיפולים ופתיחה במשך היום, משקל הילד פלוס משקל החפצים שאנו מסבלים על העגלה, אחסון העגלה באוטו בחום גבוה, חשיפה לגשם, לחות וחום..ועוד..ועוד.

 

אז מה חשוב לדעת ולבדוק לפני שבוחרים עגלה בכל מה שקשור לאחריות ושירות לקוחות?

 

1.       אחריות יצרן. יש לבדוק האם לחברה יש "אבא", כלומר האם החברה ידועה ובעלת שם. האם יש למותג ולחברה אתר אינטרנט? מה ארץ המקור (מדינה כמו למשל ארה"ב או מדינה שבעצם בחיים לא שמעתן עליה). האם יש אחריות מוצהרת של היצרן? כדאי לבדוק שהיא כתובה באתר האינטרנט שלו (להדפיס ולשמור) וגם כתובה בצמוד למוצר למשל על עלון או חוברת שימוש (גם אם זה בשפה זרה כמובן). חשוב לבדוק כמובן שהיצרן מצהיר כי הוא מעניק לעגלה אחריות לפחות לשנה והיא כוללת את כל חלקי העגלה. כמובן עדיף אם יש אחריות לכל החיים.

 

2.       מה כוללת אחריות היצרן? האם האחריות כוללת רק את השלדה או גם חלקים נוספים בעגלה כמו חלקי הבד והגלגלים? כדאי לבדוק שאכן כל החלקים מכוסים באחריות לתקופה מינימאלית של שנה לפחות. מעבר לכך זה בונוס משמעותי.

 

3.   אחריות יבואן. כאן בודקים אם יש לעגלה "אמא". כלומר האם היבואן בישראל היא חברה ידועה ובעלת שם. מי היבואן ומה כתובתו? חפשו אותם באינטרנט. האם יש משרדים, כתובת וטלפון? מניסיון.. כדאי לוודא שליבואן יש ניסיון. ניסיון של שיווק עגלות לפחות של כמה שנים המעיד על יכולת אחזקה ותיקונים ויבוא חלקי חילוף. כמו כן עדיף כמובן שהשירות לא יהיה בתשלום וגם לא החלקים. כלומר שהכול יהיה בחינם.  מה, אתם אשמים שהעגלה סתם כך התקלקלה? מחאה או לא מחאה...

 

4.       מה כוללת אחריות היבואן ולכמה זמן? ובכן חשוב שכתב האחריות יהיה מתועד בעברית ורשום הן באתר האינטרנט של החברה והן על גבי הוראות השימוש או תעודת אחריות שמקבלים בעת הקנייה. מבחינת היבואן יש לוודא כי הוא מבטיח שירות של אחזקה בעת הצורך, תיקונים, חלפים מקוריים והכי חשוב ידע מקצועי מקורי. כמו כן אופן מתן השירות: למשל האם היבואן עושה ביקורי בית ומגיע היישר אליכם או שצריך לנסוע למחסן שלו בקו התפר? האם תקבלו עגלה חליפית בעת התיקון? יש חברות שאכן נותנות עגלה חליפית, אבל פתאום תגלו שקבלתם עגלה "מצ'וקמקת" שבחיים לא שמעתם עליה ובטח שאתן לא יודעות איך לתפעל אותה. אז לוודא שאתן מקבלות דגם בדיוק כמו זה ששלחתם לתיקון. זה חשוב בעיקר מבחינה בטיחותית ונוחות.

 

5.       מענה טלפוני. יש עם מי לדבר? לפעמים לא. יש יבואנים המצהירים כי השרות כולל מענה אנושי 24 שעות 7 ימים בשבוע. אל תתפשרו וכדאי לבדוק את זה.  שמעתי על אמא שחיכתה על הקו עד שבינתיים הילד התגייס.. המלצה, לנסות להתקשר ליבואן ולשירות לקוחות לפני שקונים עגלה.

 

6.   חנויות מורשות של היבואן. על יבוא מקביל או יבוא אישי שמעתן? ניתן לעשות ייבוא מקביל כיום לכל דבר שזז. הבעיה שהיבואנים המקבילים לא מבטיחים ובטח שלא יכולים להעניק אחריות יצרן מקורית מטעם היבואן המורשה ובטח שלא לספק חלקים וחלפים מקוריים וידע מקצועי. מומלץ לרכוש עגלה רק של היבואן המורשה. זאת על מנת לקבל אחריות מקורית מלאה ושירות מלא, אמין ומקצועי. זכרו שלעיתים מי שחוסך וקונה בזול, בסוף זה עולה לו ביוקר... מדובר בילדים שלנו אז על בטיחות לא חוסכים.

 

בהצלחה!